Gå til innhold

Sliter litt med 1080i på Fujitsu-Siemens VQ40-1

Anbefalte innlegg

Heisann

Får skikkelig blurry bilde på Fujitsu-Siemens VQ40-1 når jeg kjører 1080i oppløsning på pc'n med denne skjermen.

Men dette er kun i menyen på pc'n og med desktopen ikke i film, der er det helt fint.

Om jeg velger 720p så er bilde klart hele tiden, men med 1080i blir bilde strekete\flimmer.

Om jeg har 1080i oppløsningen og tar ett skjermbilde av skjermen så, ser bilde helt fint ut når jeg ser på bildet etterpå i 720p oppløsning, mens ikke i 1080i oppløsningen.

Syntes jo dette er litt rart ettersom at Tv'n støtter 1080i...

Trodde først at det kansje var skjermkortet men, virker jo som at bildet funker ettersom at skjermbildet er ok, men ikke bildet som vises på tv'n.

Har prøvd å svitsje mellom Fill All, 1.1 og standar instillingene på tv'n men eneste forskjellen er med 1.1 da bildet blir MYE større enn det skjermen viser, så man ser liksom bare en liten del av desktoppen.

Noen som har en ide eller forklaring til dette?

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blir bilde mye større enn skjermen når du valgte 1:1 ??

Jeg er ikke full av kunnskap om dette, men det hørtes ut som om skjermen har en oppløsning på 720p. Og at den STØTTER 1080i SIGNALER. Ikke at den nødvendighvis klarer å vise dem i full 1920x1080 oppløsning :)

Lenke til kommentar

Bruker DVI ingangen på tv'n, den har VGA, HDMI, og DVI ingang.

Ja skal teste litt med hz når jeg kommer hjem er borte i helga så.

Når jeg velger 1920x1080 i oppløsning så kommer det opp på tv'n 1920x1080i der den viser formatet, etter at jeg skifter (på tv'n altså ikke pc'n)

Men det er som jeg sier at bildet blir mye større enn selve skjermen når jeg velger 1:1 i menyen...

Kan nok hende at den støtter, men ikke viser som du sier, skal sjekke med bruksanvisningen...

Ok så litt i bruksanvisningen og ser ut til at den klarer max 1366x768 oppløsning fra PC via DVI.

Men under video så står det: 480p-1080i via DVI, HDMI, HDCP og component.

Ta en titt dere som forstår litt mere http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/92/1611140690.pdf

For meg kan de se ut som om den kun støtter 1366x768 med PC signaler og 1080i når man spiller av video?

For det er jo kun ved desktop og data menyer det flimrer, om jeg spiller av film så flimrer det jo ikke ved 1080i, men høres så rart ut at det er forskjell der?

Endret av Itw
Lenke til kommentar

*update fra min side* :p nå har jeg plutselig samme problem som deg i 1080i fra pc. Bytta til en pc med ATI Radeon x800.. og nå har jeg og sånn stygt bilde. Funka helt fint med nVidia 8800GTX kortet.. rart igrunn. for jeg har kjørt det helt fint på x800 kortet før.. . noen andre som har erfart det samme? Jeg har prøvd ut alt av innstillinger på catalyst..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...