Gå til innhold

Hva syns du det bør lages spill om?


Anbefalte innlegg

Villanden - ta en titt på Space Empirs 5 :)

7947827[/snapback]

 

Sjekka det nettopp. Var jo akkurat det jeg tenkte meg.

 

Players take charge of an entire alien race, using the resources and scientists of their homeworld to discover new technologies and construct powerful spaceships to colonize new worlds. Naturally, other civilizations are trying to do the same thing and you'll have to choose whether to defeat them through trade, diplomacy or all-out war.

 

Skremmende likt det jeg tenkte ut i løpet av 1 minutt :)

 

Skal se om jeg finner det noen stans. takker for tipset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rullekebab! U know what i want!

 

Også ett rpg ala Oblivion, satt til nåtiden.

 

-Jobb på Rimi hvis du vil.

-Møt opp på skolen for "skills" som får deg lettere igang.

-Drit i jobb og skole å lev utenfor lovene. Bare dine egne regler.

-Ett spill hvor f.eks en pistol ville vært uhyrlig sjeldent og sinsykt farlig, 2-3 skudd er nok til å drepe! Noe som gjør spillet mye mere undersholdene hvis du velger politi eller og leve utenfor loven.

 

 

Tipper dere får ideen min inn i hue?

Lenke til kommentar

hmm.. syntes det var et bra eksempel... Et realistik spill. Ikke et spill der man dør av 20 kuler og man kan fortsatt gå vanelig hvis man blir truffet i beinet!

Jeg ville helst hatt et spill som ligner på GTA, bare man kan velge litt selv. Man kan gå inn i ALLE hus ( noe som Rockstar Games sier at kommer i GTA IV), man halter hvis man blir skutt i beinet og må besøke sykehus, eller "fikse det selv". Man kan rane folk på gaten, man kan jobbe et sted der man kan tjene penger, sånn at man kan kjøpe seg bil, og ikke bare stjele som det er på GTA og sånn at man ikke bare kan gå inn i alle biler som står parkert på fortauet og kjøre videre, jeg vil at det skal være sånn at noen biler er låste, man kan jo selvfølgelig knuse ruten og stjele bilen derfra, og da kan du få politiet etter deg, om de mistenker deg om noe.

Jeg syntes også at det burde være vanskeligere å komme unna politet, men jeg syntes spillet hadde blitt litt drøyt hvis man hadde blitt satt i fengsel veldig lenge, da må det hvertfall være et fengsel der du kan trene, bli sterkere, der man kan spille basket, der man kan danne gjenger og rømme hvis man planlegger det nøye nok(PB).

Og man kan selfølgelig være en vanlig borger og ikke gjøre noe gærent, bare slappe av og ikke gjøre noe og man skulle kunnet jobbet for politiet og tatt tyver og man kunne gjort sabotasje i politiet, sammarbeidet med tyver samtigig som du jobbet i politiet.

Endret av morten111340
Lenke til kommentar
Et spill om 2. verdenskrig hadde vært dødsfett!! :w00t:

7951153[/snapback]

 

bra forslag, for det finnes ingen slike spill :ermm:

 

:!:

7951170[/snapback]

Vet det. Det er litt trist i grunn. Det var slik en spennende tid med mye action og gørr. Tenk hvilket potensiale dette spillet har!! Jeg kan bli en rik mann!!

 

EDIT: Leif ødela innlegget mitt :hrm:

Endret av Teodorull
Lenke til kommentar

Dette er vel kanskje tråden å spørre i da, for jeg har hørt om et spill som visstnok skulle hete B.C.

 

Det skulle være sånn at du begynner ved tidenes morgen, og mennesker er dumme som få. Du må feks minne dem på å puste til å begynne med, og lære dem opp til ALT. Eller så skulle det være slik at alle de kunne de mest elementære ting som å puste, spise osv. Deretter kan du jo utvikle sivilisasjoner som du vil, skape en verden så god at den får Jesus til å virke direkte ond, eller en verden så forferdelig at til og med Djevelen vil få forbilder :) Synes dette kunne blitt et genialt spill. Er det noen andre som har hørt noe om det? Og om det faktisk skal komme? Kanskje er det allerede kommet?

Lenke til kommentar

mm.. var en post om dette for ca ett - to år siden, mange gode forslag der da: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...79&hl=+spillide

 

ta en kikk her og, "Idéer til dødfødte spill-titler?": https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=519612&hl=

 

 

Edit: Liker ideen om et viking spill XE800.. Ikke bare et spill der vikingene er med som roller ( som i setlers, totalwar og ange of mythology) Her snakker jeg om VIKING spill. Selvfølgelig skal spillet ha historisk korrekte samfunn, historisk korrekte klær osv.. Hvis dere ser i den øverste URL en ser du jo ett forslag jeg hadde selv. Bare idemyldring =D

 

Ellers er jo norrøn mytologi som rein form lite brukt. Tusser og troll, nisser og dverger, æser og jotner... de forsvinner mellom alle orkene og alvene!

 

Andre mytologier er jo også spennende, men nå er vi jo norske.. moha!

Endret av mort2k
Lenke til kommentar
Dette er vel kanskje tråden å spørre i da, for jeg har hørt om et spill som visstnok skulle hete B.C.

 

Det skulle være sånn at du begynner ved tidenes morgen, og mennesker er dumme som få. Du må feks minne dem på å puste til å begynne med, og lære dem opp til ALT. Eller så skulle det være slik at alle de kunne de mest elementære ting som å puste, spise osv. Deretter kan du jo utvikle sivilisasjoner som du vil, skape en verden så god at den får Jesus til å virke direkte ond, eller en verden så forferdelig at til og med Djevelen vil få forbilder :) Synes dette kunne blitt et genialt spill. Er det noen andre som har hørt noe om det? Og om det faktisk skal komme? Kanskje er det allerede kommet?

7951904[/snapback]

 

 

stemmer det! BC het spillet, det skulle komme til Xbox1 for en stund siden. det var Lionhead Studios som skulle lage det men dem stoppa visst nok, har søtti og håpet at dem lager det til xbox360 nå. men tiden får vise hva som skjer med den tittelen! var veldig spennende og se at noen har tenk på og lage sånt spill.

 

http://www.gamespot.com/xbox/action/bc/index.html visst noen er nysjerrig på hva BC er så ta en titt på linken. jeg digger Lionhead studios og dems spill som Black & White1-2, Fable og The Movies. så skjønner ikke helt hvorfor dem stoppet med BC :hrm: men er jo mulig dem ville vente til xbox360 siden BC er så stort.

Lenke til kommentar
Det bør lages et spill som ambulanseyrket, helst paramedics. Altså et spill der du må ta medisinske avgjørelser og sørge for at en pasient overlever. Det finnes ikke noe slikt spill den dag i dag.

 

Et slikt spill hadde fått en meget høy kultstatus! :)

7945458[/snapback]

Det finnes et spill der man må ta medisinske avgjørelser. Veldig gammelt, men husker ikke hva det het. Var på norsk, til og med.

Lenke til kommentar

Et veldig realistisk bilspill der det er en slags Grand theft auto og gran turismo flettet inn i hverandre. Skulle vært enorme verdener med mange byer akkurat som et par fylker i norge eller noe slikt for eksempel. Det skulle da ha vært ikke linjært slik at du kunne gå hvor som helst og gjøre hva som helst som GTA. Du må selvfølgelig fylle besnin på bilene og alt mulig annet som må gjøres med bilen. Hadde vært arti om du kunne ha satt den inn på verksted til stylig og reparering for eksempel. I så må du ha en jobb, og dette må du da skaffe selv og tjene penger som du kan bruke på bil, hus osv. :p Så her bli vel også the sims flettet litt inn også på en måte. Kansje jeg foklarer litt dårlig, men det hadde vært tøft med et slikt spill istedet for GTA der alt med bil og fysikken er elendig, mens GT er bedre på de områdene. Så disse spillene hadde passet godt sammen. Blir nesten en veldig realistisk form for GTA egentlig når jeg tenker meg om. Men tror kansje det blir litt vanskelig å oppfylle akkurat med dagens teknologi det jeg ser for meg. Men om noen år er det sikkert fullt mulig. :)

Lenke til kommentar
Rullebabb, du leser mine tanker :!: ...Det der pluss god Vietnammusikk, så er det bankers

7945893[/snapback]

Og vietnam følelsen! Tøffe karer uten hjelm, galninger med m79, fly og helikopter svirvende over deg mens de bomber som faen. Det klarer de ikke gjenspeile på skikkelig vis i de vietnamspillene vi har ...

Lenke til kommentar

Hadde vært utrolig stilig med et førstepersonsspill fra f.eks. Napoleonskrigene, Trojanerkrigen eller Korsfarertiden. Man er liksom en enkelt soldat i hæren, og ved gode prestasjoner i kamp, kanskje du klarer å stige i gradene. Hvor stilig hadde det ikke vært med et spill som TW: Rome i førsteperson? Mount&Blade er vel kanskje det nærmeste man kommer et sånt spill, men begynner å bli litt lei av det. Det er jo ingen historie eller noe.

Så jeg håper virkelig det kommer et realistisk førstepersonsspill fra en eller annen gammel krig snart.

Lenke til kommentar

Er litt overrasket over at ingen av dere som spør etter 1. verdenskrig-spill ikke har prøvd Iron Storm. Men så fant jeg ut at det var gått ganske stille forbi på Gamer.no mer kun en sniktitt. Men det er verdt å prøve for å se hva 1. verdenskrig-konseptet har å by på, tror ikke det er noe særlig mer å hente, enn det som er i det spillet, selv :) Var nokså fornøyd da jeg spilte det :)

Lenke til kommentar
Et spill om 1. verdenskrig!

Har ikke hørt om noen spill fra da, men det finst vel sikkert.

7952775[/snapback]

 

Det finnes kanskje grenser for hvor mange som gidder å sitte og holde seg våken i en skyttergrav hele tiden. Alternativt rømme fra giftgasser som kommer mot deg, eller løpe mot en sikker død mot fiendens linjer. Første verdenskrig er nok ikke noe godt spillmateriale, da passer andre verdenskrig eller fiktive kriger bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...