Gissan Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hei! Håper på å få kjøpt EOS 350D kit så snart som mulig, og trenger minnekort. Hvor stort trenger jeg? Har ikke lyst å bruke så mye penger. Har tenkt ut av 1 GB holder, får vel rundt 300 bilder i 8 mpx oppløsning. 4 gig blir bare bortkastet, siden jeg har med meg pcen overalt.. Hva er forskjellen på dette og dette? Siden 2GB er billigere enn 1GB, må det jo være noe spesiellt med 1GBen.. Som sagt, jeg har ikke mye penger. Vil det være totalt bortkastet å kjøpe det billigste? EDIT: Hmm.. Årets spøk.. Endret 14. februar 2007 av Valeur Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Du har linket til samme kortet Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Prisen kommer ann på hastigheten. Sandisk-kortet er vesentlig tregere enn det andre. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt SanDisk Extreme III 1GB. Det får du kjøpt her til en veldig billig penge. Lenke til kommentar
jungl Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hvis du begynner å ta bilder i RAW så er ikke 1gb mye. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Denne skal forøvrig være i Objektiv, filtre, blits og utstyr-forumet *Rapportere* Lenke til kommentar
joniwes Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Spørs om ikke "lagringsmedier" er enda bedre... (Bare for å være ekstra vrang...) Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Egentlig ikke hvis du vil at det skal være minnekort til kamera. Lagringsmedier er i Hardware-forumet Lenke til kommentar
joniwes Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Egentlig ikke hvis du vil at det skal være minnekort til kamera. Lagringsmedier er i Hardware-forumet 7946071[/snapback] Ikke hos meg, der ligger Lagringsmedier som en undergruppe av "digital foto og video", et lite stykke ned på siden, og halvparten av trådene har titler som; "Hvilket minnekort skal jeg velge til kameraet mitt"... Men jeg tror kanskje vi egentlig er ganske så enige, og at trådstarter er lut lei flisespikkingen vår for leeenge siden... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Egentlig ikke hvis du vil at det skal være minnekort til kamera. Lagringsmedier er i Hardware-forumet 7946071[/snapback] Nja, vi har da en egen lagringsmedier tråd her i fotoforumet også, da... Edit: Litt for treg Endret 14. februar 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Egentlig ikke hvis du vil at det skal være minnekort til kamera. Lagringsmedier er i Hardware-forumet 7946071[/snapback] Ikke hos meg, der ligger Lagringsmedier som en undergruppe av "digital foto og video", et lite stykke ned på siden, og halvparten av trådene har titler som; "Hvilket minnekort skal jeg velge til kameraet mitt"... Men jeg tror kanskje vi egentlig er ganske så enige, og at trådstarter er lut lei flisespikkingen vår for leeenge siden... 7946114[/snapback] Jaggu. Ser man det ja. Den har jeg ikke lagt merke til, men nå kommer det blir det jo hvert fall bare rot. Trenger jo ikke egen kategori til minnekort når vi har objektiver og tilbehør Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Prisen kommer ann på hastigheten.Sandisk-kortet er vesentlig tregere enn det andre. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt SanDisk Extreme III 1GB. Det får du kjøpt her til en veldig billig penge. 7945471[/snapback] Da gjør jeg det.. Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Vet du sa at du ikke trengte 4GB, men prisen blir jo det samme. Komplett Har denne selv. Skader ikke å ha for mye plass. Arvid Endret 15. februar 2007 av Arvid Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Vet du sa at du ikke trengte 4GB, men prisen blir jo det samme.Komplett Har denne selv. Skader ikke å ha for mye plass. Arvid 7948393[/snapback] Som sagt tidligere, kvaliteten er forskjellig. Det er som sagt billigere med 2GB enn 1GB, men 1GBen er raskere, sier de. Se første post. Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Dette er en rask brikke, den har ikke 5 års garanti som scandisk ("bare" 3 trur jeg det var). Scandisk har oppgitt sin hastighet til 20/20MB/s mens twinmos oppgir 16/20MB/s. Dette er ikke noe problem siden kameraet ditt kun skriver 3 bilder i sekundet. Men for all del betal extra for en scandiskbrikke. Arvid Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Dette er en rask brikke, den har ikke 5 års garanti som scandisk ("bare" 3 trur jeg det var). Scandisk har oppgitt sin hastighet til 20/20MB/s mens twinmos oppgir 16/20MB/s. Dette er ikke noe problem siden kameraet ditt kun skriver 3 bilder i sekundet. Men for all del betal extra for en scandiskbrikke. Arvid 7948764[/snapback] Aner jeg litt ironi? Trodde det het Sandisk jeg.. Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det har du selvfølgelig rett i. Sitter på jobb, så er egentlig i andre tanker (til min unskyldning). Men det jeg mener er at du får mer får pengene ved en twinmos brikke. Har flere twinmos brikker selv, aldri hatt noe tull med de. Ser det er en som har satt inn en kommentar på komplett på den brikken jeg nevnte. Men der ser det ut til at det kameraet han som har hastighetbegresningen ikke brikke (alle brikkene yter det samme som han nevner). Du får forresten best hastighet ved å bruke en USB 2.0 minnekortleser. Ikke rett fra kameraet. Ikke meningen å være krass. Dette er i allefall min mening om valg av minnebrikke. Arvid Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Det har du selvfølgelig rett i. Sitter på jobb, så er egentlig i andre tanker (til min unskyldning). Men det jeg mener er at du får mer får pengene ved en twinmos brikke. Har flere twinmos brikker selv, aldri hatt noe tull med de. Ser det er en som har satt inn en kommentar på komplett på den brikken jeg nevnte. Men der ser det ut til at det kameraet han som har hastighetbegresningen ikke brikke (alle brikkene yter det samme som han nevner). Du får forresten best hastighet ved å bruke en USB 2.0 minnekortleser. Ikke rett fra kameraet. Ikke meningen å være krass. Dette er i allefall min mening om valg av minnebrikke. Arvid 7948913[/snapback] Litt Off-Topic, men jeg har en innebygget minnekort-leser i min bærbare pc. Er den god nok? Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er jo egentlig bare å prøve. Og hvis du synes den er treg, så kjøper du en kortleser senere. Det bør jo helst være USB 2.0, hvis ikke så tar det lengere tid å kopiere over. Arvid Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Synes det blir litt meningsløst dette, å bruke tusener på kamera med utstyr, for så å absolutt skulle spare noen tiere på minnekort. Sjekk litt rundt på forumet, bl.a. på enkelte tråder i kategorien lagringsmedier, så vil du finne ut at Twinmos er et kort mange har hatt problemer med. Kanskje Arvid bare har vært heldig? Eller en god del andre bare har vært uheldige? Bruker selv Sandisk ultra II, og nå senest Sandisk extreme III. Har ingen erfaring med annet, og kommer heller ikke til å få det, disse er nok blant de beste på markedet. Er nå nesten "gratis" i forhold til hva de kostet for et par år siden. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Anbefaler Lexar eller SanDisk fremfor TwinMos. TwinMos er billigere i innkjøp, men mine erfaringer med TwinMos er dårlige. Ikke mye er så kjipt som å finne ut at minnekortet streiker når man skal føre over bildene man nettopp har tatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå