Gå til innhold

Minnekort - Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper på å få kjøpt EOS 350D kit så snart som mulig, og trenger minnekort.

Hvor stort trenger jeg? Har ikke lyst å bruke så mye penger.

Har tenkt ut av 1 GB holder, får vel rundt 300 bilder i 8 mpx oppløsning. 4 gig blir bare bortkastet, siden jeg har med meg pcen overalt.. ;)

Hva er forskjellen på dette

og

dette?

Siden 2GB er billigere enn 1GB, må det jo være noe spesiellt med 1GBen..

Som sagt, jeg har ikke mye penger. Vil det være totalt bortkastet å kjøpe det billigste?

EDIT: Hmm.. Årets spøk.. :D

Endret av Valeur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Egentlig ikke hvis du vil at det skal være minnekort til kamera. Lagringsmedier er i Hardware-forumet ;)

7946071[/snapback]

Ikke hos meg, der ligger Lagringsmedier som en undergruppe av "digital foto og video", et lite stykke ned på siden, og halvparten av trådene har titler som; "Hvilket minnekort skal jeg velge til kameraet mitt"... Men jeg tror kanskje vi egentlig er ganske så enige, og at trådstarter er lut lei flisespikkingen vår for leeenge siden...

Lenke til kommentar
Egentlig ikke hvis du vil at det skal være minnekort til kamera. Lagringsmedier er i Hardware-forumet ;)

7946071[/snapback]

Nja, vi har da en egen lagringsmedier tråd her i fotoforumet også, da...

Edit: Litt for treg

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

7946071[/snapback]

Ikke hos meg, der ligger Lagringsmedier som en undergruppe av "digital foto og video", et lite stykke ned på siden, og halvparten av trådene har titler som; "Hvilket minnekort skal jeg velge til kameraet mitt"... Men jeg tror kanskje vi egentlig er ganske så enige, og at trådstarter er lut lei flisespikkingen vår for leeenge siden...

7946114[/snapback]

Jaggu. Ser man det ja.

Den har jeg ikke lagt merke til, men nå kommer det blir det jo hvert fall bare rot. Trenger jo ikke egen kategori til minnekort når vi har objektiver og tilbehør :)

Lenke til kommentar
Vet du sa at du ikke trengte 4GB, men prisen blir jo det samme.

Komplett

Har denne selv. Skader ikke å ha for mye plass.

Arvid

7948393[/snapback]

Som sagt tidligere, kvaliteten er forskjellig.

Det er som sagt billigere med 2GB enn 1GB, men 1GBen er raskere, sier de.

Se første post.

Lenke til kommentar

Dette er en rask brikke, den har ikke 5 års garanti som scandisk ("bare" 3 trur jeg det var).

Scandisk har oppgitt sin hastighet til 20/20MB/s mens twinmos oppgir 16/20MB/s. Dette er ikke noe problem siden kameraet ditt kun skriver 3 bilder i sekundet.

Men for all del betal extra for en scandiskbrikke.

Arvid

Lenke til kommentar
Dette er en rask brikke, den har ikke 5 års garanti som scandisk ("bare" 3 trur jeg det var).

Scandisk har oppgitt sin hastighet til 20/20MB/s mens twinmos oppgir 16/20MB/s. Dette er ikke noe problem siden kameraet ditt kun skriver 3 bilder i sekundet.

Men for all del betal extra for en scandiskbrikke.

Arvid

7948764[/snapback]

Aner jeg litt ironi?

Trodde det het Sandisk jeg.. :ermm:

Lenke til kommentar

Det har du selvfølgelig rett i. :blush:

Sitter på jobb, så er egentlig i andre tanker (til min unskyldning).

Men det jeg mener er at du får mer får pengene ved en twinmos brikke. Har flere twinmos brikker selv, aldri hatt noe tull med de. Ser det er en som har satt inn en kommentar på komplett på den brikken jeg nevnte. Men der ser det ut til at det kameraet han som har hastighetbegresningen ikke brikke (alle brikkene yter det samme som han nevner). Du får forresten best hastighet ved å bruke en USB 2.0 minnekortleser. Ikke rett fra kameraet.

Ikke meningen å være krass.

Dette er i allefall min mening om valg av minnebrikke.

Arvid

Lenke til kommentar
Det har du selvfølgelig rett i. :blush:

Sitter på jobb, så er egentlig i andre tanker (til min unskyldning).

Men det jeg mener er at du får mer får pengene ved en twinmos brikke. Har flere twinmos brikker selv, aldri hatt noe tull med de. Ser det er en som har satt inn en kommentar på komplett på den brikken jeg nevnte. Men der ser det ut til at det kameraet han som har hastighetbegresningen ikke brikke (alle brikkene yter det samme som han nevner). Du får forresten best hastighet ved å bruke en USB 2.0 minnekortleser. Ikke rett fra kameraet.

Ikke meningen å være krass.

Dette er i allefall min mening om valg av minnebrikke.

Arvid

7948913[/snapback]

Litt Off-Topic, men jeg har en innebygget minnekort-leser i min bærbare pc. Er den god nok?

Lenke til kommentar

Synes det blir litt meningsløst dette, å bruke tusener på kamera med utstyr, for så å absolutt skulle spare noen tiere på minnekort. Sjekk litt rundt på forumet, bl.a. på enkelte tråder i kategorien lagringsmedier, så vil du finne ut at Twinmos er et kort mange har hatt problemer med. Kanskje Arvid bare har vært heldig? Eller en god del andre bare har vært uheldige? Bruker selv Sandisk ultra II, og nå senest Sandisk extreme III. Har ingen erfaring med annet, og kommer heller ikke til å få det, disse er nok blant de beste på markedet. Er nå nesten "gratis" i forhold til hva de kostet for et par år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...