miyata01 Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Nå nærmer det seg jul og det dukker opp mange tilbud.Har vært litt rundt og sett på kamera.Snakket med forskjellige folk.Det er mange ekspeditører der ute i butikkene som ikke har peiling.Jeg var ganske fascinert av Canon Ixus modellene og hadde dette som en liten øyesten. Men etter å snakket med noen som hadde peiling var det oppskrytt kvalitet.Jeg fikk anbefalt Nikon coolpix 2500 som et bedre alternativ. Den skulle ifølge betjeningen på oslo kameraservice gi mye bedre bildekvalitet og har en bedre optikk. Etter dette har jeg satt meg litt inn i dette kameraet.Lest en del tester. Som et alround kamera må jeg da si at dette er et godt valg mht til pris og kvalitet.Må jo også si at designet og størrelsen er veldig bra. Det jeg lurer på nå er om det finnes noen der ute som har erfaringer fra dette kameraet 2500 eller 3500? Lenke til kommentar
rogers Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Ikke stol på hva folkene hos Oslo Kameraservice sier. Disse er målt på salg, og hva de tjener mest på. Interfoto (Nikon importør) har bestandig vært favoritten til en del av disse selgerne, fordi det gir dem best personlig bonus/gevist. Du vil derfor skjelden få nøytrale råd ved å gå i en butikk. Hadde Nikon vært så mye bedre som Oslo Kameraservice vil ha det til, hadde Nikon solgt bedre. Men tallene taler for seg selv, det er Canon som selger best, og det er ikke uten grunn. Canon lager gode produkter med meget bra ytelse. Lenke til kommentar
miyata01 Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Ja jeg er klar over det.Men Nikon har alltid såvidt jeg vet laget kvalitetsprodukter. At noe selger bra ute hos folk trenger ikke bety at dette er det beste produktet. De som er flinkest på markedsføring selger som regel best også. Så jeg er fullt klar over det,m en det gjorde meg oppmerksom på coolpix 2500. Etter dette har jeg sjekket mye på nettet på diverse tester. Jeg fikk da en oppfattning av at coolpix er litt bedre på bildekvaliteten sammenlignet med Ixus v2. Det virker som om coolpix'en har noe bedre optikk/linse. Dessuten har den bedre zoom.Bildekvaliteten er viktig for meg samtidig som formatet på kameraet også er viktig.Det skal være lett å ha med, og gjærne et tiltrekkende design. Jeg synes coolpix 2500 har fått mye god kritikk for sin kvalitet på bilde. Den har et ok utseende. Det er veldig vanskelig å velge av alle modellene der ute. Jeg vil ikke investere så veldig mye penger i et kamera nå, der man tror man får bruk for div fiffige funksjoner i fremtiden. Jeg kjøper et kamera som dekker mitt behov nå. Endrer behovet seg fremover får man kjøpe nytt igjen. Det skjer så store teknologiske fremskritt at man bør kjøpe det man har bruk for i dag. Nikon coolpix 2500 er meget prisgunstig. I noenlunde samme prisklasse kan man da får Canon Ixus v2.Man må som regel investere i et ekstra minnekort. Valget står nok mellom disse modellene forløpig. Ett av disse kameraene + ett 128 eller 256 mb minnekort føler jeg blir en bra løsning. Lenke til kommentar
togga Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Er veldig fornøyd med min Nikon 2500. Men den har litt problemer å finne fokus i dårlig lys, har ingen hjelpelampe. Er ikke Canon litt vel nøytrale ved fargegjengivelse, Nikon har litt mer glød?? vet ikke. Med 128 mb får du 131 bilder av full størrelse og minst komprimering. (1:4). Litt synd at en ikke får ta ukomprimerte bilder. En annen ting er at det blir veldig lett røde øyne,hvis det er mørkt i rommet, anti røde øyne hjelper en del. men ellers et kjekt kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå