Gå til innhold

Hjelp! Får hvite firkanter i filmen når jeg overfører fra PC


Anbefalte innlegg

Jeg sliter...

Når filmen som jeg redigerer på min bærbare PC er ferdig rendret og klar for å overføres fra PC'en til kameraet igjen ser jeg bare noen store hvite firkanter på LCD'en til kameraet ! Jeg kan bare så vidt skimte litt av filmen inni mellom. Dette kommer også på TV'en hvis jeg kobler til kameraet med den ferdige redigerte filmen.

Bildet er helt fint når jeg spiller av filmen på PC'en i redigeringsprogrammet (Pinnacle Studio DV 7 og nå versjon 8 ) og til og med AVI-filen som er laget og brent til VCD er helt perfekt. Det ser ut som om det på en eller annen måte da blir kraftige forstyrrelser i bildet når jeg overfører den til kameraet igjen.

 

Har prøvd følgende :

 

- Oppdatere programmene jeg redigerer med

- Prøvd en annen (og ny) MiniDV kassett i kameraet

- Prøvd en annen Firewire-kabel

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg ? Jeg skulle så gjerne hatt filmen over i kameraet slik at jeg deretter kan ta det over på videokassett !

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: zacka på 2002-12-04 17:43 ]</font>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med et annet kamera! Se om det hjelper. Lån et annet digital kamera fra en kammerat, eller dersom ingen har det. Lån et i en butikk.

Dersom et annet kamera virker fint, da vet du at det er kameraet ditt, som ikke er helt bra. Jeg har Sony PC120E, og en kammerat av meg har PC110E, og vi har ingen problemer i det hele tatt.

 

Så dersom du får tak i et annet kamera og tester det, så kan du i alle fall vite om det er pc oppsettet ditt eller kameraet ditt som må ses nærmere på.

Lenke til kommentar

Dette vet jeg faktisk hva er :smile: (tror jeg da :smile:)

 

Vil tippe du bruker et 133 chipset hovedkort - om du gjør det er løsningen det er en feil på alle/de fleste 133 kortene - du må ha et 133A hovedkort eller nyere/eldre. Brukte selv et 133 hovedkort og fikk de problemene du har (mange andre og har hatt det) - jeg ble "tvunget" til å kjøpe et nytt. Det er visst en del bios instillinger som KAN fikse dette, men det kommer ann på hvilke hovedkort du har.

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Jeg bruker bærbar PC, så det er nok ikke det som er feilen.

Jeg har prøvd et annet kamera, men samme feilen dukker opp. Når jeg overfører filmklipp uten noen som helst effekter går det imidlertid helt bra. Dette fant jeg ut idag... Skulle gjerne visst hvorfor da det er ganske kjedelig å ikke kunne legge til noe som helst av effekter. Jeg bruker Pinnacle Studio 8 med nyeste oppdateringer, så gudene vet hva som kan være galt. Et nytt problem har nå nettopp oppstått.... Maskinen min finner ikke DV-kameraet mitt. Brukte det i stad, men da jeg skulle overføre en ny film fra en annen MiniDV-kassett fant ikke maskinen kameraet ! Dette har aldri skjedd meg før og jeg har virkelig prøvd alt. Begynner å bli rimelig lei. Blir visst ingen Spieldberg av meg gitt. Sukk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...