Gå til innhold

Trenger tilbakemelding på design

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Likte ikke at du har linje over linkene når man hoverer..Blir veldig forvirret, da de står oppi hverandre.

når man trykker på Om HJahre Software, så blir siden engelsk :scared:

Logoen din sier ingenting om hva du faktisk selger eller holder på med. veldig fantasiløs..

Som sagt ville jeg fjernet den blå kanten på borderen din..

Ellers lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Siden var nok ikke det beste jeg har sett. Du er kan godt bruke noe av logoen, men jeg ville prøvd å få den litt mer "smooth", begynne med å fjerne en del av den skyggen rundt, for eksempel.

Fonten på Hjare Software bør også byttes ut til noe litt mer penere, og kantene dine rundt siden virker ikke helt gjennomarbeidet. Skyggen er hakkete, og etter min mening er kanten alt for skarp og bred.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har spesielt lyst til å gå gjennom den tidkrevende prossessen med å lære å kode din egen side fra grunnen av, her er et godt råd: Bruk et fritt publiseringsverktøy som Xoops, Drupal eller Joomla (jeg bruker Joomla), installer det på din server, finn en mal du liker, integrer din logo og vips, du har en fiks ferdig avansert webside.

Jeg kunne gjort det på en time.

Joar

Lenke til kommentar

Tips, lær deg å bruke litt enkel css. Sett opp noen enkle elementer på siden, for eksempel 3 diver, en for header en for meny og en for hovedinnholdet, legg alt dette inni en hoved container og sentrer den slik du gjør nå. Og husk å benytte fine farger. Du vil ikke at folk skal dra fra siden din etter 2 sekunder.

Skal jeg være ekstra kresen ville jeg droppa bruken av table, lær deg boks modellen (søk i google: box model + css) det blir omtrent det samme som tables. Kan du boksmodellen er du godt i gang. Ikke gi opp, å sette seg inn i slike publiseringsverktøy tar ofte lengre tid enn å lage alt selv fra scratch.

mvh ScratchMyTail

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg der. Her finner du gratis videoopplæring i CSS-design med div-er istedet for tabeller. Dette klarer du hjahre. Ser jo at logoen din er et godt utgangspunkt for å få det til. :)

EDIT: Nå ser jeg at kun de fire første av de ni delene er gratis. De siste koster 12 kr stykket. Var gratis da jeg testet de for ei god stund siden. Anbefales uansett. Men sjekk ut Dreamweaver CSS Video nede på sida her også.

Endret av attach
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takker for alle konstruktive forslag. Jeg har ikke vært her på en stund nå, for jeg har lagd nytt design på sida og konvertert den til MySQL.

Men nå trenger jeg hjelp igjen, jeg veit ikke hvilke farger jeg skal bruke. Så alle forslag her er velkomne :)

Trenger forslag på farger på linker, bakgrunner, headere osv.

Lenke til kommentar
Sterk blå bakgrunnsfarge, likte den ikke.

Prøv å bytte den mørke blåfargen med noe lysere kanskje?

Bruker Opera (nyeste versjon):

Men er du helt sikker på at den skal se slik ut?

8122403[/snapback]

ja, er ganske sikker på at den skal se sånn ut, hvertfall designet. Skal selvfølgelig fjerne kantene etterhvert og endre farge, men fargene var også grunnen til at jeg stilte mitt siste spørsmål. Men de som vil kan også komme med innslag angående designet :)

Lenke til kommentar
Har egentlig ikke noe konstruktivt å si om designet, annet enn at jeg ikke likte det.

Innhold: "Finally, now is this site up and running :)

Nothing items are now uploaded yet."

Veldig dårlig engelsk.

8123352[/snapback]

veit det, så det ikke før du sa det, men det er fika litt på nå :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det var ikke særlig mye respons å få skjønner jeg :p

men hvis det er noen som har lyst til å kommentere siden nå, så hadde jeg vært veldig glad :)

Personlig syns jeg den nye sida mi er utrolig mye bedre enn den gamle, men det er kanskje bare meg :p men si hva dere syns, setter pris på det ;)

Lenke til kommentar

Når eg går inn på sida, får eg opp det lilla greiene. Det er det nye designet?

Eg likte ikkje den grøne fargen. Eg likte heller ikkje at det vart så mykje lilla. Prøv å ta vekk den skugge-effekten på boksene.

Dustwave: Trur du ikkje han, for å seie det rett ut, drit ganske mykje i at det ikkje fall i smak hos deg? Om du ikkje likar det, kom med konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...