Gå til innhold

paypal trekker meg for penger?![LØST]


TSP

Anbefalte innlegg

Har fått svarene jeg trenger, e-posten var useriøs og hadde ikke noe sannhet i seg. Les svarene for mer informasjon.

 

 

Hei, fikk denne i dag, MSN identifiserte den som useriøs.

 

Dear PayPal Member,

 

 

This email confirms that you have sent an eBay payment of $47.85 USD to

[email protected] for an eBay item.

 

 

 

-----------------------------------

Payment Details

-----------------------------------

 

 

Amount: $47.85 USD

 

Transaction ID: 2LC956793J776333Y

 

Subject: Digimax 130

 

 

 

 

 

Note:

If you haven't authorized this charge ,click the link below to dispute transaction

and get full refund

 

Dispute transaction (Encrypted Link )

 

*SSL connection:

PayPal automatically encrypts your confidential information

in transit from your computer to ours using the Secure

Sockets Layer protocol (SSL) with an encryption key length

of 128-bits (the highest level commercially available)

 

-----------------------------------

Item Information

-----------------------------------

 

 

eBay User ID: scratchandgnaw2

  

 

----------------------------------------------------------------

Edward Harrell's UNCONFIRMED Address

----------------------------------------------------------------

 

Edward Harrell

211 David St.

Springtown, TX 76082

United States

 

Important Note: Edward Harrell has provided an Unconfirmed Address. If

you are planning on shipping items to Edward Harrell, please check the

Transaction Details page of this payment to find out whether you will

be covered by the PayPal Seller Protection Policy.

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------

This payment was sent using your bank account.

 

By using your bank account to send money, you just:

 

- Paid easily and securely

 

- Sent money faster than writing and mailing paper checks

- Paid instantly -- your purchase won't show up on bills at the end of

the month.

 

Thanks for using your bank account!

 

 

 

----------------------------------------------------------------

 

Thank you for using PayPal!

The PayPal Team

PayPal Email ID PP118

 

Skal jeg trykke på linken, eller kan dette være noe lureri?

 

Jeg har selv ikke registrert meg gjennom paypal, solgt eller handlet noe på ebay. I så fall må det ha vært i søvne.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en scam.

 

De gangene jeg har handlet på ebay har jeg fått mail fra Ebay, type : Congratulations, the item is yours. Please pay now!

Denne mailen inneholder brukernavenet mitt på Ebay

 

og når jeg har betalt via paypal har jeg fått en mail fra [email protected] med Payment Details. Denne mailen inneholder mitt navn.

 

Når det kommer type "Dear PayPal Member" tar jeg det for å være scam.

Lenke til kommentar

Det er spam, eller phishing. Har fått et par sånne i det siste jeg også, og har sendt begge til [email protected] og har fått bekreftet derfra at de ikke er fra dem.

 

I en mail som faktisk er fra PayPal står ditt fulle navn.

 

Og en annen ting: hvis du setter musepekeren på linken ser du at linken ikke fører deg til paypal sine sider, som skal være https://www.paypal.com, altså en secure login side. http://www.paypal.com skal du ikke trykke på, selv om den kan ta deg til riktig side, men linkene er gjerne mer kreative enn det.

 

Se her for hva paypal sier om saken (mulig man må være pålogget, men da ligger det under Security Center).

Endret av spirrevipp1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

I morges var jeg i det sedvanlige trøtte humøret, og sløvt sjekket jeg emailen min. En ny mail har tikket inn i løpet av natten, tilsynelatende fra paypal. Registrerer med en kraftanstrengelse at jeg må svare før eller på dagen 2. august, og tenker så som så og jaja, jeg får vel svare nå da så slipper jeg å tenke mer på det. Klikker linken gitt i mailen -- og her må minnet gi tapt; jeg husker rett og slett ikke om jeg skrev inn brukernavnet eller ikke. Antakeligvis gjorde jeg det, men det kan også godt være jeg så på linken og bestemte meg for å se på det senere. Nuvel, om jeg nå var så naiv å skrive inn brukernavnet, så vet jeg iallefall at jeg skrev inn feil passord. Jeg husker det ikke i forbifarten. Jeg har prøvd det første passordet som kommer meg i hu på paypals egne sider, og det var feil.

 

Oppsummert: jeg trykket på linken, tastet _kanskje_ inn brukernavn (og det kan godt hende dette også var feil), og om jeg tastet brukernavnet tastet jeg iallefall feil passord.

 

Dette med at jeg faktisk trykket linken liker jeg ikke. Hva bør gjøres for å sikre meg best mulig nå? Tenker mest på at jeg har bekreftet at mailen min er aktiv..

 

 

(Drar opp igjen denne tråden fordi jeg synes det er mer hensiktsmessig enn at det blir flere mindre tråder om så og si samme problem)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Eg har fått mange e-postar som liksom var frå PayPal, såg heilt ekte ut, men var langt frå det.

Har fått noen slike jeg nå. (Prøvde å sende forespørsel til PayPal, men det er umulig å sende mail dit) Er dette spam:

 

Dear PayPal ® customer,

 

We recently reviewed your account, and we suspect an unauthorized transaction on your account.

Protecting your account is our primary concern. As a preventive measure we have temporary limited your access to sensitive information.

Paypal features.To ensure that your account is not compromised, simply hit "Resolution Center" to confirm your identity as member of Paypal.

 

Login to your Paypal with your Paypal username and password.

Confirm your identity as a card memeber of Paypal.

 

Please confirm account information by clicking here Resolution Center and complete the "Steps to Remove Limitations."

 

 

*Please do not reply to this message. Mail sent to this address cannot be answered.

 

Copyright © 1999-2008 PayPal. All rights reserved.

 

 

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...