fredrija Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 har tenkt å kjøpe meg ny pc, og lurer då på om det vil lønne seg å kjøpe en pc som er 1000 kr dyrere der den eneste forskjellen er at det er en core 2 duo og ikke en core duo, som er i den billigste. begge er jo like raske i clock speed og bus speed. greit nok at core 2 duo kan kjøre 64bits, men 1000kr, er ikke det litt drøyt, eller vil det lønne seg? Lenke til kommentar
Dollare2k Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 har tenkt å kjøpe meg ny pc, og lurer då på om det vil lønne seg å kjøpe en pc som er 1000 kr dyrere der den eneste forskjellen er at det er en core 2 duo og ikke en core duo, som er i den billigste. begge er jo like raske i clock speed og bus speed. greit nok at core 2 duo kan kjøre 64bits, men 1000kr, er ikke det litt drøyt, eller vil det lønne seg? 7944048[/snapback] Forskjellen er jo at Core duo bare har en kjerne og Core 2 duo har 2 kjerner. Tror det lønner seg og kjøpe c2d:P Men hva skal du bruke pcen til? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Det du sier er helt feil. Core Duo er en dobbelkjerne den og akkurat som Core 2 Duo. Forskjellen mellom de er akkurat som trådstarter sier. Core 2 duo er 64bit mens Core Duo er 32bit. Men over til topic. Leste et sted her på forumet at Core 2 Duo er rundt 10% raskere enn Core Duo. Dette ved samme klokkefrekvens. Så du må egentlig bestemme om du vil legge i 1000kr for 10% raskere CPU. Endret 14. februar 2007 av SuperTommy91 Lenke til kommentar
fredrija Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Det du sier er helt feil. Core Duo er en dobbelkjerne den og akkurat som Core 2 Duo. Forskjellen mellom de er akkurat som trådstarter sier. Core 2 duo er 64bit mens Core Duo er 32bit. Men over til topic. Leste et sted her på forumet at Core 2 Duo er rundt 10% raskere enn Core Duo. Dette ved samme klokkefrekvens. Så du må egentlig bestemme om du vil legge i 1000kr for 10% raskere CPU. 7944824[/snapback] ok, ja jeg mente jeg leste det ett sted jeg og. skal vel egentlig bare bruke PC'en til skolearbeid, og se litt film og slikt. kansje ett par spill også, men spiller ikke nye/krevende spill. så da er vel kansje en 1000lapp lurt å spare. mener å ha nesten lest meg ihjel om at 64bit ikke er så mye raskere enn 32bit. har selv prøvd begge deler å kan ikke si at jeg merket stor forskjell. vil fremtidige programmer bli produsert på "en slags" måte slik at 64bit vil bli mye raskere å jobbe med, sånn ca. 2-3 år fremover? (det er vel kansje ett umulig spørsmål å svare på no, når jeg tenker meg om) hehe men takk for hjelp ; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå