Gå til innhold

Koble subwoofer til forsterker

Anbefalte innlegg

Har en sub som jeg vil koble til den aktive utgangen på forsterkeren min(pioneer vsx 516s). Men problemet er at ut ifra suben er det 2 vanlige høytaller kabler som skal inn i èn utgang på forsterkeren! Må jeg kjøpe en kabel som får desse to kablene i sammen til èn kabel, eller hva må jeg gjøre?

Trenger sårt hjelp, og fint viss noen kunne hjelpe!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en sub som jeg vil koble til den aktive utgangen på forsterkeren min(pioneer vsx 516s). Men problemet er at ut ifra suben er det 2 vanlige høytaller kabler som skal inn i èn utgang på forsterkeren! Må jeg kjøpe en kabel som får desse to kablene i sammen til èn kabel, eller hva må jeg gjøre?

Trenger sårt hjelp, og fint viss noen kunne hjelpe!!

7943814[/snapback]

du trenger vell bare en vanlig phono kabel. det skal være en gul phonoutgang bak på subben som du kobler i den gule phonoinngangen på forsterkeren.

Lenke til kommentar

Takker for svar..

Men problemet er sikkert at suben min ikke er aktiv. For den spiller lyd også, men vil gjerne ha den aktiv og ikke gjøre som nå, altså Koble den til den sjette utgangen og skru balansen opp på den. Nå legger jeg med bilde som vises hvor og fra på suben og forsterkeren, og spør igjen; går det an å koble desse alminnelige høytaller kablene fra suben, inn til den aktive inngangen på forsterkeren?

beklager DOBBELPOSTET se neste

Endret av Andal
Lenke til kommentar

Takker for svar..

Men problemet er sikkert at suben min ikke er aktiv. For den spiller lyd også, men vil gjerne ha den aktiv og ikke gjøre som nå, altså Koble den til den sjette utgangen og skru balansen opp på den. Nå legger jeg med bilde som vises hvor og fra på suben og forsterkeren, og spør igjen; går det an å koble desse alminnelige høytaller kablene fra suben, inn til den aktive inngangen på forsterkeren?

post-91411-1171485817_thumb.jpg

post-91411-1171486048_thumb.jpg

Endret av Andal
Lenke til kommentar
Dette kan du desværre ikke løse uten og enten og bruke en av de andre høytalerutgangene eller kjøpe en forsterker til av et slag

7944839[/snapback]

det var det jeg hadde trodd. Forsterker forslag? Men alle subene du ser rundt på nettet har slike kabler jeg SKULLE hatt vel?

Lenke til kommentar

hva er monoblock? hehe.. jeg har i utgangspunktet 6 høytallerer jeg nå, å for tiden så er surround anlegget mitt 6.0, men så vil jeg ha en sub så det blir 6.1. :) og denne skal vel plugges rett inni den inngangen i forsterkeren? med MEDfølgende kabler sant? hehe.. rundt alt frå ingenting til rundt 1000 skal prisen ligge på! :)

Lenke til kommentar
For nok ikke mye for 1000,- min venn...

I så fall må du lete brukt.

Det er forsterker du snakker om ikke sant?

Jeg må nesten bare større: Hvorfor kjøpte du en passiv subwoofer?

7945327[/snapback]

nei jeg har forsterker! kjøpte pioneer vsx 516 og senter, front og bakhøytallerer for ca en måned siden! den passive suben er en jeg alltid har hatt. Har utrolig bra lyd nå, men mangler det siste trøkket! Jeg snakker sub for rundt 1000 kroner;)

Endret av Andal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...