Howard B Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hallo Jeg fått ny ruter av NGT, men sliter med å aktivere MAC filtrering i SpeedTouch 585 da jeg rett og slett ikke finner ut hvor jeg gjør det. I manualen står det: To secure your wireless network, you can: Allow or deny access based on the MAC address of the wireless client(s). Known MAC addresses are kept in the Access Control List (ACL). If the SpeedTouch™ is configured to allow new stations via registration, unknown computers will have to register before they can connect. For the ACL you have following options: New stations are: Allowed (automatically): All new stations can access the SpeedTouch™. Allowed (via registration): Only allowed stations in the ACL have access. You can add new stations via the Association / Registration button. Not allowed: Only allowed stations in the ACL have access. Problemet er at jeg ikke finner denne knappen/linken hvor jeg skal skrive inn MAC adressene. Er det noen her som har kunnskap om dette? Regner med at det er flere her som har denne ruteren. Endret 14. februar 2007 av Howard B Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er ingen steder du kan skrive inn MAC adressen direkte ser det ut til på denne routeren. I steden må du velge "Allowed via reg" eller "Not allowed" i opsjonen du viser til. Deretter må du søke opp de trådløse enhetene og lage en profil for hver av dem du vil gi tilgang. Allowing new wireless If you selected New stations are allowed (via registration) or in the New stations are not allowed list, wireless clients have to be added manually. Proceed as follows: 1 In the Home Network menu, click Devices. 2 In the Pick a task list, click Search for wireless devices. The SpeedTouch™ searches for new wireless stations that use the encryption key of the SpeedTouch™ Access Point. The SpeedTouch™ takes you to the Home Network. The new station will be shown next to the name of the SpeedTouch™ WLAN. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Okay takk, Jeg får prøve litt mer og se om jeg får det til på denne måten. Problemet er at er at jeg får registrert klienter den første gangen, men så klarer de ikke å komme seg på etter det uten at jeg setter den på Allowed (automatically). Jeg får ta å prøve litt mer. Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Du kan jo gjøre dette fra telnet, slik at du får aktivert MAC-filtering og skriver inn MAC-adressen din. log inn i telnet og skriv menu får å få opp en menystruktur,. bruk pilstaster, entertast og TAB for å navigere. du finner funksjonen under wireless husk å skriv saveall fpr å lagre endringer (gå ut av meny først) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå