Gå til innhold

OCZ Platinum: XTC..........

Semikolon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
faens jallaskit. får berre 4,8 i vista på brikkene og..

får eg bytta brikkene på garantien?

7945460[/snapback]

Garanti/reklamasjon gjelder feil eller mangler som er oppstått, som ikke skyldes brukerfeil. Vil du si at "problemet" ditt faller inn i denne kategorien? Og; garanti/reklamasjon er ikke synonymt med bytterett.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Poängen med XTC jämfört med förr är att de släpper ut värmen en hel del bättre i stället för att stänga värmen inne.

Varför är brickorna jallaskit när du testar de i Vista? Starta cpu-z och ge en skärmdump så vi ser inställningarna du har så ska jag säga i från om det är jallaskit eller inte.

Lenke til kommentar
Poängen med XTC jämfört med förr är att de släpper ut värmen en hel del bättre i stället för att stänga värmen inne.

Varför är brickorna jallaskit när du testar de i Vista? Starta cpu-z och ge en skärmdump så vi ser inställningarna du har så ska jag säga i från om det är jallaskit eller inte.

7948266[/snapback]

Det er ikke det vi tenker på. Det vi mener er at selv om de er hullete, så er det OK. Problemet er at den limen som skal holde de to varmesprederne på siden løsner, og den har ingen kontakt med selve minnebrikkene der. Uansett, så har ikke dette så stor betydning for meg, for man får uansett veldig stor valuta for pengene.

Det er ikke mange andre brikker du får i dag, som koster under 1 kr per Megabyte, og som har CAS 4 orginalt på 800 Mhz. I tillegg kan de klokkes en del.

Lenke til kommentar

Då är jag mer enig. Limmet ska seff inte släppa så enkelt nej.

Edit: Bara för att testa tog jag et nytt sett här och rev i de. Är det den yttre kanten av HS du menar sitter löst? Eller kan du lyfta av den såpass att du i princip kommer åt själva chipsen?

Lenke til kommentar

dei løsnar på midten av brikka, så eg ser mellom ICane og varmesprederane. på endane av brikkene henger dei fast. eg vil tru det er fordi det blir varmast på midten og derfor blir limen ødlagt der før på kantane. så før eller seinare ser det vveldig sannsynlig ut at sprederane vil løsne heilt.

legger ved ein tegning.

det vart litt unøyaktig, men du skjønnar poenget...

post-42328-1171554016_thumb.png

Lenke til kommentar

Jag hade satt stor pris på om fler kom in som har samma "problem" och talade om det för så ska det inte vara. Inte att själva produkten blir sämre, men en eventuell garantihantering kan bli probematisk om HS skulle vara borta och i detta fall är det ju inte kundens fel.

Lenke til kommentar

nei bildet var litt unøyaktig, det var berre for å vise prinsippet.... på den eine brikka var det nesten en millimeter mellom IC og XTC på midten. såg godt mellom xtc og 4-5 ICar. eg trykte det litt ihop og det vart litt bedre, men så spørs det kor lenge det varer då...

på den andre brikka var det berre litt på midten, ikkje synlig uten å sjå etter.

Lenke til kommentar

Dette er tydeligvis et problem, min erfaring er at de FLESTE heatsprederne er kun for kosmetisk bruk. Jeg har ingen vitenskaplige fakta til grunn for dette, kun enkle målinger.

Eksempel.

Mine gamle Corsair XMS2 PC6400C4 brikker har noen massive heatspredere (noen liker ikke ordet heatspredere,men kall dem hva du vil) Jeg tok en temp probe fra min Aqua Aero controller, løsnet litt på det utrolig seige limet/limputa som holder disse HS på plass. Lirka den under så den havnet ca på midten av chippen, klemte fast limputa så godt det gikk og reboota pc, satt minnet på def timinger 4-4-4-12 og def [email protected]

Kjørte så igang memtest og ventet ca. 10min før jeg leste av tempen fra sensor. Den lå på 52-53`c. Tempen var forøvrig stabil der etter ca 3min memtest.

Ingen vifter eller noe blåste på minnemodulene.

Så, samme test en gang til etter å ha fjernet HS fra minnet, denne gang la tempen seg på 48-49`c etter 1,5 min og ble der gjennom hele testen, en gang var den nedi 47`c og en gang så jeg 50`c. Denne testen også uten ekstra vifter. Så jeg lot HS være av på DE brikkene, hva som hadde vært tilfelle på et annet merke ram med en annen type ram og volt vet jeg ikke.

Men jeg kjører nå den Corsair brikka naken og med vifte som blåser på den når jeg overklokker, Det er elpidiachip på de så jeg vet ikke om det hadde vært anneledes med ex. micron chip.

Jeg tror nok at den HS virker på noen brikker, men ofte er det nok mer kosmetisk enn praktisk, litt som orginale passive nbkjølere :!:

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...