Fredrikk Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Her er problemet: Har satt harddisken min i en annen pc fordi windows er fucka, og må hente ut det som ligger på den før jeg formaterer. Men jeg får ikke tilgang til filene på området mitt, for det var ikke jeg som var logget på siste gangen PCn funka. Jeg kan jo ikke bytte bruker, for jeg kjører på windowsen til PCn jeg har satt disken i.. Eller kan jeg det? Hvordan skal jeg få tilgang til brukerområdene som er sperra? Endret 14. februar 2007 av Fredrikk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Du kan forsøke å ta ownership med administrator kontoen på PC-en, jeg tror disse har samm GUID for hver installasjon. Properties->Security->Advanced->Owner->Velg Administrator Klikk ok Nå kan du gi Administrator tilgang til filene i Security taben. Og så burde det være i boks. Lenke til kommentar
Fredrikk Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Takk for svar, men jeg tror ikke jeg skjønner helt hva du mener geirgrusom. Sikkert bare jeg som er evneveik Hvor får jeg properties fra? Går det an å f eks bytte bruker på harddisken jeg skal hente data fra, sånn at jeg får tilgang til filene på et annet brukerområde? det er ikke den jeg kjører windows fra, så jeg kan ikke gå gjennom kontrollpanelet og endre derfra.. bedre tittel nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå