Gå til innhold

OC problem på Abit AN8 Fatal1ty SLi

Anbefalte innlegg

Ja, så var det på an igjen, har bytte litt deler og sotte LightSpeed kjøleren på spillmaskinen, der eg har en AMD 64 3700+ (San Diego) og har klart 3140MHz før, men nå vil den ikke forbi 2400MHz..

FØR var DETTE spillmaskinen:

Chieftech Dragon Big tower

Abit AN8 Fatal1ty SLi

AMD 64 3700+ med vannkjøling

PowerColor X1800XT 512MB

Hiper 580W Type-R

OCZ Platinum Ed 2GB kit

Samsung 80gb hd

NÅ er DETTE spillmaskinen:

Lian Li PC65SCAND

Abit AN8 Fatal1ty SLi

AMD 64 3700+ med VapoChill LS

PowerColor X1800XT 512MB

OCZ ModStream 450W

OCZ Platinum Ed 2GB kit

Samsung 80gb hd

Kan det være PSUen som ikke klarer å levere nok strøm?

Har fått en kollega på jobben til å komme med ett simpelt PCI skjermkort, så får eg jo fjerna X1800XT kortet... kansje det er nok?

Eller må eg prøve å bytte PSUer? (Sette over Hiper'n igjen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv den gamle strømforsyninga først du :thumbup:

Og si ifra åssen det gikk ;)

7952723[/snapback]

FAEN, mener du eg må bytte PSU? Er jo et rent helvete.

7955108[/snapback]

Stemmer det, strømforsyning og PSU er det samme ;)

Ja, det er et hælvette og bytte den, men det er bedre og bytte PSU enn å sitte uten PC :thumbup:

Lenke til kommentar
Stemmer det, strømforsyning og PSU er det samme ;)

7957012[/snapback]

Vet jo PSU betyr Strømforsyning.

Har nå bytta disse, og får FORTSATT ikke klokka den noe særlig.

Liksom, opp forbi 2.6GHz blir den ustabil i Windows og henger seg etter noen minutter.. og det er faen meg FLAUT!!

Men men, gir no egentlig faen, men hadde vert morro å slått rekorden min på 4800+

Lenke til kommentar
Kanskje gi oss -litt- info om hvilke frekvenser og spenninger du kjører

7993707[/snapback]

Skal vi se, den 3700+ kjører jo på 2.2GHz orginalt og over 2.4 så blir Windows ustabilt/henger seg opp rimelig fort (def. på fort = mindre enn 1 min.) liksom alt etter. Ang. vcore er det samma hva eg har den på, for 2.4 klarer eg jo på orginal volt (1.4) og Abit klarer opptil 1.85V. Intet funker.

Liksam, før når eg hadde den på vannkjølingsmaskinen, med Hiper 580w, og X1800XT kortet så klokket den velvillig 3140MHz i BIOS, (dette var FØR eg oppdaget ClockGen, brukte jo dette prog til å tyne utav de siste 200MHz ved rekord OC på 4800+) men nå, klokker den ikke en meter... har prøvd å ta ut X1800 kortet, men klokker fortsatt ikke.. til nå er rekorden min 2.7GHz... og det er FLAUT!!

Noe må da være galt? Er jo kjipt da, for 3700+ er den eneste eg ikke har fått validert OC på..

...og hvilke temperaturer du har på CPU med Vapoen (nei, avlesning av det displayet på Vapoen er ikke nok

7993707[/snapback]

hehe, VET ikke helt hvilke temperaturer eg har på CPUen, men vil tippe mellom minus 10-20? Kanskje minus 30 på denne 3700+ CPUen for den varmer ikke noe særlig. I BIOS står det ikke noe på dette Abit kortet, men når eg hadde Vapoen på DFI kortet stod det minus 20 gradet på 4800+ @ 3GHz....vcore @ 1.6V. DFI Expert døde med vcore @ 2.06V
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...