Sillion Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hvis en skal kjøpe nytt skjermkort, hvilke skjermkort vil dere anbefale? Er det noen som vet om det er en god eller dårlig "sesong" for kjøp av skjermkort på? Er det noe nytt og revolusjonerende som står rett for døren, som en bør vente på? Hva bør man ha i tankene? Budsjett: 3-5 K Takker for all svar - at all. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hva slags hardware har du? Jeg mener, hvis resten av maskinen din er utdatert, vil du ikke kunne utnytte et kraftig skjermkort allikevel Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei! Om det skal kjøpes skjermkort i dag i den prisklassen, så er nok GeForce 8800 mest aktuelt. Det kommer hele tiden noe nytt, så det er alltid noe nytt å vente på. Kjøp nå om behovet er der nå. Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 det er fordel å sei kva hardware du har slikk at me kan hjelpa deg å finna det beste. Lenke til kommentar
Sillion Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 det er fordel å sei kva hardware du har slikk at me kan hjelpa deg å finna det beste. 7943848[/snapback] Hei! Vel saken er vel den at jeg tenker på å kjøpe meg ny PC. Postet en post tidligere, men den var alt for krevende og difus slik at jeg ikke fikk et eneste svar , så nå spør jeg heller om èn enkelt del/ting. Jeg bare lurer litt på hvordan skjermkortmarkedet er, for det kommer riktignok noe nytt hele tiden, men det er vel av og til det kommer noe MER revolusjonerende enn andre ganger? Vil ikke være nødt til å bytte med det første. Lenke til kommentar
jectton Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 nei:) bare du kjøper noe med kraft i nå vill det holde i ca 1-2 år kommer ann på ditt behov:) Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 8800 serien vil passe for ditt behov, høres det ut som. 8800gts 320mb for en pc med ikke de villeste spesifikasjonene, 8800gtx med en overklokka e6600 Lenke til kommentar
AleksanderA Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nå er det jo 8800 serien som "ruler" markedet. Vi venter på spent på det nye til ATI, og 8900, men du vil ikke merke den mest sinnsyke ytelsesforskjellen her. Kjøpt et av 8800 serien, og du blir garantert fornøyd! Lenke til kommentar
Sillion Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Okey! Takker for svar og, forresten, jeg skal ha 6 K budjsett til prosessor også (og da må en vel ha ganske bra ram og HK også?) Så jeg har tenkt at resten av maskinen skal være ganske bra også Er det lettere for klokking osv da eller? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327567 klokker bra edit: Hvor mye tenker du å bruke på maskinen alt i alt (NOK) ? Endret 15. februar 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
Sillion Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) edit: Hvor mye tenker du å bruke på maskinen alt i alt (NOK) ? 7948722[/snapback] 13-15 K ca. (kan revurderes osv hvis det er snakk om litt til e.l for å få noe betydelig bedre) Skal jo egentlig i all hovedsak ha den til redigeringspc og trenger kraftig prosessor og minne, men vil også ha et brukbart skjermkort slik at spill også kan spilles. Endret 15. februar 2007 av Sillion Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Skal du ha ny skjerm også? https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=42411 er et oppsett jeg tenkte litt på selv i går, men mangler diverse ting som f.eks kabinett. Du kan gjerne oppgradere visse komponenter litt om du føler for det, men ville lagt av ca 3,5k til en LCD om du ikke har dette allerede. Lenke til kommentar
Sillion Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Hehe, morsomt, når jeg spurte litt om litt fikk jeg plutselig mye mer svar Vel, i min tidligere post broderte jeg ut at jeg ikke trengte skjerm, tastatur og mus ( har 24" Widescreen Dell Ultrasharp skjerm så Men jeg trenger definitivt en kraftigere prosessor, som sagt jeg har tenkt å bruke 6000 på prosessor ca. Den må klare å kjøre redigeringsprogram greit. 3 GB minne trenger jeg sikkert også, og kanskje det hadde vært greit med å få disse i klokkbarstand også? (det er forsåvidt noe jeg kunne trengt hjelp på) Skjermkort er egentlig den siste biten, kanskje jeg venter litt med skjermkort også, hvis det andre blir for dyrt. (hvis det skjermkortet jeg har passer på nyere deler da? Er så gammelt at jeg ikke husker hva det heter engang fra 9600 serien til ATI... var det XT1900 eller noe? ) Skal i hovedsak være en habil redigeringspc Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 klokk denne https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo Lenke til kommentar
Sillion Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Husker jeg leste om den og den ekstremt dyre i fjor ja... har hatt den i tankene.. er det den det er lurest å gå for? Hva med Xeon prosessorene? Noen som vet hva som er lurest å gå for mellom en Core 2 eller en Xeon cpu? Lenke til kommentar
Sillion Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Anyone? Hva anbefales? Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Altså, samme hva du har røyka anbefaler du ikke en E6700, den er 100% identisk med E6600, bare at den er klokket 200 mhz mer fra fabrikk. Den klokker dessuten dårligere enn E6600. En E6600 skal glatt kunne presses opp i en 3.4-3.7 ghz med rett kjøler. Men ikke kjøp blueorb, kjøp den største til noctuna med to vifter, eller thermaltake big typhoon. Dessuten vil jeg anbefale P5N32-E sli, utrolig godt hovedkort som klokker bra og for meg kjøler utrolig stabilt på rett bios. Når det gjelder ram går du for kingston hyperx pc 6400 eller Dominator brikkene til corsair. Skal du ha så stort prossesorbudsjett kjøper du denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=54853 når den dumper litt ned i pris. Om du trenger fire kjerner da dog. Eller så er ditt naturlige valg en E6600 som du klokker. Et annet hovedkort tips om du skal klokke mye og ikke trenger SLI er Asus P5B-E PLUS, 540fsb rett ut av esken som blir vist her et sted på forumet. Xenon er en god klokker, men den er beregnet for servere(ser at du spør litt høyere opp). Mvh. Rhoads. Endret 15. februar 2007 av Rhoads Lenke til kommentar
Sillion Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Takk for svar! Jeg fikk litt sansen for den quadprosessorene og forstår det slik at det skal komme et prisras utover sommeren/høsten, og det tror jeg er verdt å vente på! Det haster ikke på dagen å få ny pc Men vet at det trengs innen sommeren er slutt =) Sparer jeg 1 tusenlapp, eller kanskje til og med 2 på å vente 4 måneder, så er det verdt det for å si det slik. Foreløpig ligger jo den quadcpuen 2K over maks cpubudsjettet mitt så Endret 16. februar 2007 av Sillion Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hehe, kommer jo Quad 6600, som kommer på en 3000 kroner etter prisdumpet om jeg ikke husker feil ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå