Gå til innhold

Skjermkort til ny PC

Anbefalte innlegg

Hvis en skal kjøpe nytt skjermkort, hvilke skjermkort vil dere anbefale?

Er det noen som vet om det er en god eller dårlig "sesong" for kjøp av skjermkort på?

Er det noe nytt og revolusjonerende som står rett for døren, som en bør vente på?

Hva bør man ha i tankene?

Budsjett: 3-5 K

Takker for all svar - at all.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er fordel å sei kva hardware du har slikk at me kan hjelpa deg å finna det beste.

7943848[/snapback]

Hei!

Vel saken er vel den at jeg tenker på å kjøpe meg ny PC.

Postet en post tidligere, men den var alt for krevende og difus slik at jeg ikke fikk et eneste svar :hmm: , så nå spør jeg heller om èn enkelt del/ting.

Jeg bare lurer litt på hvordan skjermkortmarkedet er, for det kommer riktignok noe nytt hele tiden, men det er vel av og til det kommer noe MER revolusjonerende enn andre ganger? Vil ikke være nødt til å bytte med det første.

Lenke til kommentar

Okey! Takker for svar ;) og, forresten, jeg skal ha 6 K budjsett til prosessor også (og da må en vel ha ganske bra ram og HK også?) Så jeg har tenkt at resten av maskinen skal være ganske bra også :) Er det lettere for klokking osv da eller?

Lenke til kommentar
edit: Hvor mye tenker du å bruke på maskinen alt i alt (NOK) ?

7948722[/snapback]

13-15 K ca. (kan revurderes osv hvis det er snakk om litt til e.l for å få noe betydelig bedre)

Skal jo egentlig i all hovedsak ha den til redigeringspc og trenger kraftig prosessor og minne, men vil også ha et brukbart skjermkort slik at spill også kan spilles. :love:

Endret av Sillion
Lenke til kommentar

Hehe, morsomt, når jeg spurte litt om litt fikk jeg plutselig mye mer svar :D Vel, i min tidligere post broderte jeg ut at jeg ikke trengte skjerm, tastatur og mus ( har 24" Widescreen Dell Ultrasharp skjerm så ;)

Men jeg trenger definitivt en kraftigere prosessor, som sagt jeg har tenkt å bruke 6000 på prosessor ca. Den må klare å kjøre redigeringsprogram greit. 3 GB minne trenger jeg sikkert også, og kanskje det hadde vært greit med å få disse i klokkbarstand også? (det er forsåvidt noe jeg kunne trengt hjelp på)

Skjermkort er egentlig den siste biten, kanskje jeg venter litt med skjermkort også, hvis det andre blir for dyrt. (hvis det skjermkortet jeg har passer på nyere deler da? Er så gammelt at jeg ikke husker hva det heter engang :p fra 9600 serien til ATI... var det XT1900 eller noe? :p)

Skal i hovedsak være en habil redigeringspc :)

Lenke til kommentar

Altså, samme hva du har røyka anbefaler du ikke en E6700, den er 100% identisk med E6600, bare at den er klokket 200 mhz mer fra fabrikk. Den klokker dessuten dårligere enn E6600.

En E6600 skal glatt kunne presses opp i en 3.4-3.7 ghz med rett kjøler.

Men ikke kjøp blueorb, kjøp den største til noctuna med to vifter, eller thermaltake big typhoon.

Dessuten vil jeg anbefale P5N32-E sli, utrolig godt hovedkort som klokker bra og for meg kjøler utrolig stabilt på rett bios.

Når det gjelder ram går du for kingston hyperx pc 6400 eller Dominator brikkene til corsair.

Skal du ha så stort prossesorbudsjett kjøper du denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=54853 når den dumper litt ned i pris. Om du trenger fire kjerner da dog. Eller så er ditt naturlige valg en E6600 som du klokker.

Et annet hovedkort tips om du skal klokke mye og ikke trenger SLI er Asus P5B-E PLUS, 540fsb rett ut av esken som blir vist her et sted på forumet. :thumbup:

Xenon er en god klokker, men den er beregnet for servere(ser at du spør litt høyere opp).

Mvh. Rhoads.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg fikk litt sansen for den quadprosessorene og forstår det slik at det skal komme et prisras utover sommeren/høsten, og det tror jeg er verdt å vente på! Det haster ikke på dagen å få ny pc ;) Men vet at det trengs innen sommeren er slutt =)

Sparer jeg 1 tusenlapp, eller kanskje til og med 2 på å vente 4 måneder, så er det verdt det for å si det slik. Foreløpig ligger jo den quadcpuen 2K over maks cpubudsjettet mitt så :thumbdown:

Endret av Sillion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...