Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med windows vista

Anbefalte innlegg

Har seg sånn at eg har "kjøpt" vista ja:P

til og begynne med så virka alt bra, bedre en eg hadde forventa, men nå henger dalt seg opp, uansett om eg ikke gjør noe, eller får den til å stresse fælt så henger den... kan ikke trykke på noe, eller skjer ikke noe iallefall, så tar ctrl + alt + del og trykker logg av, og går inn på nytt, da er alt bra en stund

hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sjekket at alle de siste drivere er innstallert, at alle oppdateringer er lagt inn og at du ikke har fyllt opp pc'n med "spionprogrammer" som gjerne følger med P2P software.

Vista har funket uten problemer siden starten av desember her iallefall, måtte reinstallere (vel, oppgradere) når jeg kjøpte det da.

Slikt oppstår ikke av seg selv, prøv å huske hva du endret rett før feilen oppstod første gang (kanskje lagt inn software som ikke er kompatibelt etc).

Lenke til kommentar

:D ikke noe spekulasjoner utenfor temaet her...

Kan jo prøve med sånn tilbakestillings greier, men har ikke gjort noe annet enn å surfe etter at det ble lagt inn, har ikke lagt inn noe iallefall 2 dager før den ble sånn som den er...

men har så langt bare brukt windows sitt eget virusprogramm, fordi eg får norman gratis, åsså var ikke det kompitabelt ennå... men kan vel legge inn et som er det.. forslag?

Lenke til kommentar
Har seg sånn at eg har "kjøpt" vista ja:P

til og begynne med så virka alt bra, bedre en eg hadde forventa, men nå henger dalt seg opp, uansett om eg ikke gjør noe, eller får den til å stresse fælt så henger den... kan ikke trykke på noe, eller skjer ikke noe iallefall, så tar ctrl + alt + del og trykker logg av, og går inn på nytt, da er alt bra en stund

hva er galt?

7943341[/snapback]

Du burde kanskje være klar over at nedlastede versjoner av OS ofte er tuklet med, i form av trojanere og annet ondsinnet kode som gjør livet ditt surt. Funker fint en periode, men så aktiveres de.

Eller, du har "glemt" å aktivere din Windows, og det er jo temmelig dumt, for da mister du funksjoner. Dette skjer delvis.

Skal du kjøre Vista, burde du strengt tatt kjøpe programvare. Men det er en diskusjon jeg ikke gidder å ta.

Lenke til kommentar

Ja den beste hjelpen er å anbefale å bruke en beta (om det fortsatt er tilgjengelig og gratis) eller å kjøpe programmet. Å begynne å feilsøke noe man ikke vet hva er ser jeg på som meningsløst. Det kan også medføre "falske" tråder for folk som har problemer med ekte vista versjon og søker på forumet etter løsning på sitt problem.

Men vi får anta at han har fått lisensen eller rappa den av storebror som tilfeldigvis hadde den under senga sammen med blader valgerd ville ha fått hjertestans av.

Lenke til kommentar
Kan alle slutte med OT (Allerede rapportert dette til moderatorene)

7945027[/snapback]

Kan du referere hva du mener er offtopic her? Synes det svaret her:

Ja den beste hjelpen er å anbefale å bruke en beta (om det fortsatt er tilgjengelig og gratis) eller å kjøpe programmet. Å begynne å feilsøke noe man ikke vet hva er ser jeg på som meningsløst. Det kan også medføre "falske" tråder for folk som har problemer med ekte vista versjon og søker på forumet etter løsning på sitt problem.
virket veldig bra. Det er tross alt noe i dette med å hjelpe folk som har ekte problemer. For en versjon av Vista som ikke er betalt for, er det ikke support på. Og løsninger gitt på et problem som skyldes piratprogramvare er ikke til hjelp for andre. Særlig ikke hvis det er et problem som grunner i ondsinnet kode.
Lenke til kommentar

du har ikke kommet med for mye hjelp enda andylove :)

Funker fåreløpig med innstalering og sjekk med det der super anti greiene...

Fant litt feil åsså retta dei opp.. men får vente å se, takk for hjelpa så langt iallefall...

Edit: andylove, du har fått fram poenget ditt med at denne posten kanskje ikke er til hjelp for folk med orginal versjonen, men ikke diskuter mer da, ok?

Endret av J-B-WELD
Lenke til kommentar

Så til et litt mer on-topic svar.

Hvis du går inn på Kontrollpanel, Administrative verktøy og klikker på det som heter "Reliability and Performance-monitor" på den engelske versjonen ihvertfall, kan du se på hva som har redusert ytelsen til maskinen din. ;)

Det er en god nok grunn for meg til å kjøpe Vista, et ypperlig feilsøkingsverktøy. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...