Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Utegym i 10-15 minusgrader.

Anbefalte innlegg

Kan jeg bare spøøre hva er galt med 14 minus?

Fryser du er det en god indikasjon på at du ikek fortjener en femmer i gym.

7943423[/snapback]

Lol for ett latterlig innlegg...Så du mener at så og si ingen jenter fortjener en femmer i gym da? Det eneste som har noe å si på karakteren er innsats og utførelse

7943434[/snapback]

Si ja til fjortentegn.

Mvh

Jarmo ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik tenker jeg - så lenge læreren faktisk sier ifra at dere skal være ute, så må dere kle dere etter været.

Det er deres eget ansvar å ha på nok klær til å være ute.

Og det skal være ganske kaldt før du ikke har nok klær til å være ute, sant?

Går du og surmuler om at det er kaldt og slikt foran læreren, så blir det nok ikke noen sekser på deg.

Lenke til kommentar

Kan jeg bare spøøre hva er galt med 14 minus?

Fryser du er det en god indikasjon på at du ikek fortjener en femmer i gym.

7943423[/snapback]

Lol for ett latterlig innlegg...Så du mener at så og si ingen jenter fortjener en femmer i gym da? Det eneste som har noe å si på karakteren er innsats og utførelse

7943434[/snapback]

Ja fjortetegn

7943440[/snapback]

Ja til hva?...

Lenke til kommentar
Viss du ikke har insats og får gode resultater fortjener du dårlig karakter!

Ferdig arbeid. Gym er ikke en lek men ett fag på lik linje med norsk.

7943467[/snapback]

Jeg har ikke sagt noe annet...Jeg er heldigvis garantert en femmer :) Eneste jeg trenger å forbedre meg på er litt mindre innsats :p Jeg er litt hyper av meg og har en tendens til å spille røft

Lenke til kommentar

7943467[/snapback]

Jeg har ikke sagt noe annet...Jeg er heldigvis garantert en femmer :) Eneste jeg trenger å forbedre meg på er litt mindre innsats :p Jeg er litt hyper av meg og har en tendens til å spille røft

7943485[/snapback]

Hvorfor disser du innlegget mitt da? Og hva har det med jenter å gjøre?

Lenke til kommentar

7943467[/snapback]

7943485[/snapback]

Hvorfor disser du innlegget mitt da? Og hva har det med jenter å gjøre?

7943504[/snapback]

Nå stopper vi OT'n her...

Trådstarter; Du for bare kle deg godt nok og ta det med ett smil

Lenke til kommentar

Aller først: det er veldig lite gunstig å ha det negative utgangspunktet trådstarter har.

Pakk bagen til det som er planlagt også ser du hvor kaldt det er når det nærmer seg.

Vi på VKII fotball fordypning spiller fotball på kunstgress i 10-12 minusgrader og det går helt fint, bare man er flink til å kle på seg:) Hvis opplegget er for dårlig med tanke på intensitet slik at du ikke klarer å holde på varmen så må læreren revurdere. Men gjør en innsats! Det er veldig viktig!

Er det kaldere enn 14-15 grader i klasserommet mister man evnen til å konsentrere seg og elevene kan derfor forlate klasserommet og gjøre alternative ting, men å forlate skole er ikke noe alternativ:)

Lenke til kommentar

Så lenge man er kledd etter forholdene skader det ikke å ha gym ute i -10. Det er frisk luft uansett, og kroppen jobber stort sett likt.

Og dersom eg ikke husker feil er det hver enkelt elev/foresatt sitt ansvar å sørge for at eleven har med klær/utstyr etter forhold.

Lenke til kommentar

Når det er kaldt ute, bruker kroppen mye mere energi på å varme opp muskler. Det vil si at da får du bedre trening, i tillegg til at det er artig å ha gym ute. Bare ta på deg gode uteklær, men ikke for mye, du burde ta på flere lag, slik at du kan ta av deg etterhvert som det blir varmt. Ikke bra å svette for mye når man har utegym i minugrader.

Lenke til kommentar

Utegym i temperaturer ned mot -15 bør nødvendigvis ikke være noe problem. I hvertfall ikke hvis man er flink til å kle seg.

Har man astma eller andre former for sykdommer anbefaller jeg å si i fra til læreren på en ordentlig måte før timen begynner så får du helt sikkert lov til å drive med noe annet evt. få fritak. Slet med astma før, men ble heldigvis kvitt det, så lenge jeg avklarte hva som skulle skje i løpet av timen osv. med lærerene før vis startet gikk det meste smertefritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...