ck90 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei. Kjøpte ny cpu idag.. Noen som har et luftkjølt forslag til den? Har et MSI K8N Diamond Plus hovedkort. takker for all hjelp christian Lenke til kommentar
BraKKa Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Zalman CNPS9700 eller Thermaltake BigTyphoon 120 VX Lenke til kommentar
ck90 Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Ja jeg så litt på den zalman saken.. Men festinga på den? :S føler meg litt skeptisk til å ha noe så gigantisk der.. + at den er fette dyr.. hva med den lille versjonen av den? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 schyte ninja.... det er tingen. vifte følger med her https://prisguiden.no/product.php?productId=54618 Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har en FX-60 selv. Selv bruker jeg en Scythe Ninja med en 120mm Papst vifte (16,5db). Temperaturen i Everest ligger på jevnt 40 grader. Bildet er utdatert da jeg nå har gått over til Asus A8N32-SLI og 8800GTX, men det viser like fullt proporsjonene til kjøleren. Ulempen er at man må bruke tang for å få på vifta, men det er også det eneste jeg har å utsette på den. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 hva med Noctua NH-U12? den er mye bedre enn Schyte Ninja. I flere situasjoner er den opptil 20 grader kaldere. Lenke til kommentar
ck90 Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Hmm.. skeptisk til SÅÅÅ enorme kjølere.. tviler på at fysikken vil samarbeide.. mao.. woops der knakk festene og HK og det som er.. Hva med en vanlig kjøler med veldig greie fester? Har en thermaltake venus 12 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor "The 760 gram heatsink is heavy, but its tool-free clip mechanism locks onto all three tabs of the K8 retention frame solidly." Greit vekta var tydeligvis stor men!! Den sitter enormt godt og den stikker ikke så mye ut "kompakt" Og den har <3 festeopplegg.. noe sånt er jeg ute etter bare en non støy edition.. Derfor jeg tenkte litt på zalman.. Lite fan av heatpipes på cpu egentlig iallefall på de største da det gjør den mindre kompakt og det må garantert stresse festene mye mer enn en kompakt kjøler som denne. Heatpipes= max vekt 550gram om du spør meg... aka minste zalman kjøleren.. fra før av men tenkte jeg skulle bytte den ut da den bråker litt vel mye.. Og slikt... Det jeg egentlig er ute etter er vel egentlig en kvalitets kjøler som holder cpuen på samme temp. som jeg har min på nå.. Da jeg føler at overklokking ikke hører hjemme her i huset da jeg er noob på det feltet og at rammen min suger 2x 1Gb geil value pc3200 men sist men ikke minst.. Nåtidens cpu heter så mye som.. AMD ATHLON 64 3000+ 939 512kb... Med andre ord.. overgangen fra dette til det grommeste som noensinne er laget til 939 blir mer enn nok? Så ja.. kvalitets kjøler som passer MItt HK fysisk da jeg har en passiv chipset kjøler heatpipe opplegg som driver å ligger litt i veien for de enorme sakene.. Den skal gjerne holde cpuen på max 30 i windows og ja 45max under load? Vet ikke hva man kan spørre om jeg? :S Og et nesten must er at man må slippe å skru ut HK for å montere det.. Da mitt har seriøse problemer med å komme ned i kabinettet.. Btw. se bildet.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Som dere ser så står den chipset saken rimelig nærme cpu området.. så vet ikke om det rett og slett er plass til noe så alt for stort... Sist men ikke minst.. noen som vet om noen alternativer til paypal? Far sin PP acc funker dårlig for tiden.. Noe som kan ta litt tid å ordne opp i føler jeg.. Noen andre ebay vennlige liknende tjenester? Alltids greit å få betalt for hva man faktisk kjøper.. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Kan absolutt anbefale Zalman CNPS9700LED, den knekker ikke av, den er ikke så tung. Holder min cpu god og kjølig, max temp til nå, 52 grader C under max load i godt over en time.. Rimelig dyr ja... Edit: Skriveleif Hvor mye gav du forresten for den cpu'en? Endret 15. februar 2007 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 CNPS9500LED passer hvertfall. Hadde den på samme HK som du har. Du må ha noe som er minst like kraftig som originalkjøleren hvertfall. Forøvrig må jeg påpeke at du skal ikke se deg blind på vekta, hvis mye av vekta sitter nær sokkelen får du mindre pendeleffekt enn om den sitter lenger ute. Og å brekke et hovedkort... det skal visst MYE til. Lenke til kommentar
ck90 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Da ble det arctic silver 5 og zalman9500 (den "lille" sorte uten led lys) =) Henta det på hentelageret til netshop istad... Og ja det var den pendelvekta jeg tenkte på.. det som virker skummeelt ut med de største jævlene.. 800gram på heatpipes.. høres ut som litt vel meste laget.. mens 530 derimot Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 De fleste tunge kjølere har er festeplate bak på HKet, som skaper litt ekstra installasjonstid, men den holder veldig bra, og med den, så behøver du ikke bekymre deg om at festene skal knekke. Lenke til kommentar
ck90 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Hmm.. Ja, iallefall denne warningen som sto her gjorde forsovet beslutningen min... "Vekt 815 Gram - Pga. vekten skal det vises stor forsiktighet når datamaskinen flyttes!" ShG.no Men så igjen den plata hørtes ikke så dum ut.. men.. Jeg er lite interresert i å skru ut og inn hovedkort for 6 gang? Har vært mye trøbbel med pcen fra før av.. chipset vifte har gått 2 ganger? 3 gang så gikk hovedkortet.. så fikk jeg Diamond så gikk chipset vifta på den så spurte jeg om å få bytta kortet med et med "passiv kjøler" eller hva det nå enn heter.. mao viftefri.. og det tikker og går den dag idag.. Så det har blitt en del trøbblete skruing som jeg er litt lei av.. Men men takk for tips alle sammen.. Btw.. fy faen den "lille" vifta var stor.. Iallefall til å være den lille... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå