TestBruker157 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hei! Har eit lite prosjekt, eller rettare sagt plan om et prosjekt. Skal bygge datamaskin til bilen med touch-skjerm, nano hovudkort og ein liten harddisk. Som hovudkort tenkte eg på eit VIA Mini: product.php?productId=27162 Med Morex strømforsyning: product.php?productId=49220 Som harddisk tenkte eg på ein USB-penn, evt ein skikkeleg (usikker på strømforbruk). Eg vil so kople til MP3-spelaren min og denne vil bli automagisk lasta inn. Planen er å kjøre ein nedstrippa versjon av Linux med terminal/console som støttar touch med ein tekstbasert mp3-spelar som mp3blaster (for å sjå utruleg dritkul ut.) Har dog litt spørsmål angåande kjøp av touch-skjerm, for her har eg overhovud ingen kjennskap. Tenkte på rundt 7" men veit ikkje om dette blir for lite? Er det også ting eg bør tenke på når eg skal lage ei datamaskin til ein bil? Beskyttelse, plassering osv? Takkar for alle svar! Mvh - Kenneth Endret 14. februar 2007 av kgjersda Lenke til kommentar
Auto-Sigurd Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) du kan vell ikke bruke en minne pen som Hdd? Eller er det bare jeg som er treg? Tror nokk du mp ha det vi kaller harddisk ja.. Du finner 7" LCD skjerm til bil med tutch screen på Databutikken Du kan enkelt legge den PCn du har planer om i en metalkasse, eller du kan kjøpe en på samme butikk som man selger den skjermen jeg snakket om tidligere. Ikke glem at du trenger strøm omformer.. Endret 15. februar 2007 av Auto-Sigurd Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei, Skjermer kan du finne på: www.komplett.no eller www.carputer.no Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 du kan vell ikke bruke en minne pen som Hdd? Eller er det bare jeg som er treg? Tror nokk du mp ha det vi kaller harddisk ja.. 7947223[/snapback] Går fint å bruke minne pen som HDD: link Lenke til kommentar
Auto-Sigurd Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Da får jeg trekke tilbake den konklusjonen;D Var vst bitte litt feil i grunn den.. Det var vertfall noe nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå