filthyhabits Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg har et Speedtouch 546T2 som stadig vekk restarter uten grunn, eller i hvert fall mister forbindelsen til Internett. Jeg har byttet det en gang, hadde problemer med det forrige også (samme slaget). Noen som har opplevd dette? Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Restarter det (dvs. ETHERNET, DSL og INTERNETT forsvinner og så kommer tilbake etterhvert), eller mister modemet bare SYNC (DSL og INTERNETT forsvinner, og DSL begynner å blinke..)? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 En av mulighetene kan være at linja di er ustabil. Jeg hadde samme problem som deg, modemet rebootet i hytt og gevær. Etter en samtale med ISP, satte de ned linjehastighet og siden den gang har alt fungert smertefritt. Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Restarter det (dvs. ETHERNET, DSL og INTERNETT forsvinner og så kommer tilbake etterhvert), eller mister modemet bare SYNC (DSL og INTERNETT forsvinner, og DSL begynner å blinke..)? 7943057[/snapback] Jeg er faktisk ikke helt sikker, fordi en del av dette skjer når jeg ikke sitter ved PCen. Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Om modemet rebooter så er det modem eller strømforsyning... Mister den sync så er det nok linja eller kabling... Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Om modemet rebooter så er det modem eller strømforsyning... Mister den sync så er det nok linja eller kabling... 7944753[/snapback] OK, da får jeg prøve å følge med litt bedre for å se hva som skjer. Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Om modemet rebooter så er det modem eller strømforsyning... Mister den sync så er det nok linja eller kabling... 7944753[/snapback] OK, da får jeg prøve å følge med litt bedre for å se hva som skjer. 7945486[/snapback] Kan du ikke bare se i event log inne i modmet. det står jo der om det har bootet eller resyncet. med tidspunkt og allting... du finner den under Speedtouch og deretter event log (menyen på venstre side inne i gui) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Det enkleste er vel bare å feilmelde dette til ISP. Du har byttet routermodem og har samme feil. Det tyder på at feilen kan ligge i linje eller sentral. Ting du bør sjekke er at det ikke går ubegrenset (bittorrent) på linja og at du ikke har dårlig kontakt i linja en plass innendørs. Du kan også logge inn på routermodem og se på signal/støyforhold. Normalt skal dette ligge over 5-6dB. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 hvis du lurer på om det er modem eller linja. så kjøre ping -t trykk start->run->skriv: cmd så skriv: ping -192.168.1.1 -t (eller ip til modemet) så gjør det samme i gjen. trykk start->run->skriv: cmd så skriv: ping -195.159.0.100 -t så vent til linja har vært nede. trykk så ctrl+c på begge 2. har 192.168.1.1 0 pakker tapt, og 195.159.0.100 og 232pakker , er det linja di. har du like mye pakke tapt på begge 2 er det modem som restarter. sjekk strøm forsyninga til den, og sørg for at den får luft! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå