miCro Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Under oppstart av et dual boot system pleier det som regelt og dukke opp en boot screen hvor man kan velge hvilket operativsystem man ønsker å starte. Problemet hos meg er at denne skjermen aldri dukker opp når jeg starter maskinen min. For å få igang Vista må jeg har installasjons CDen stående i når maskinen booter, og hvis CDen ikke står i starter XP automatisk. Jeg får aldri muligheten til å velge. Jeg har prøvd å installere Vista Boot Pro, men der dukker kun Vista opp under 'Manage OS Entries'. Operativsystemene er installert på hver sin partisjon på en Raptor X 150GB, hvor XP ble lagt inn først og deretter Vista. For mer specs sjekk profilen min. Hva i alle dager er grunnen til dette og hvordan kan det løses? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har akkurat samme problem! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Det ser ut til at jeg har løst problemet. Jeg snoket litt rundt i BIOS og fant ut at OS-disken min var tilkoblet sata2-porten, mens en largringsdisk var koblet til sata1-porten. Jeg prøvde derfor å bytte om på på sata-kontaktene. Nå ville imidlertid ikke Vista boote engang (selv med installasjons CDen stående i), så jeg krøp til korset og la inn Vista på nytt. Og av en eller annen merkelig grunn virker alt som det skal nå! Begge operativsystemet dukker opp under oppstart og jeg trenger ikke ha installasjons CDen til Vista i for at den skal dukke opp. Hvorfor det å bytte om på sata-kontaktene hjalp aner jeg ikke, men du kan jo se om en lignende løsning også kan hjelpe deg, Blind. Endret 14. februar 2007 av miCro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå