Hayer Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hei! Tenkte jeg skulle lage en kort guide om hvordan man får spill til å funke i linux til en billig penge(I forhold til Windows xx) Det du trenger kan du lese her! Hvorfor bruke dette produktet? Du slepper windows tullet. Du sparer 1000kr ++ og masse anti-virus siden det nesten ikke finnes virus til Linux :!: edit: finnes også gratis versjon av crossover Endret 15. februar 2007 av Hayer Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 fin "guide", eller hadde du tenkt å legge til mer? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 la meg få si.. WTF? Er dette en guide eller reklame? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Samme lurer jeg også på? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Fint om noen kunne lage en norsk guide for ulike spill, gjerne med seksjoner for Wine, Cedega og Crossover. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Nå har vel Cedega bedre spill støtte enn CrossOver... Hvis du skal skrive en guide syns jeg det er bedre å skrive den først, og så poste den, snarere enn dette opplegget. Men for all del, sett igang. Endret 14. februar 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ikke for å være bitch her, men Cedega er tusen ganger bedre. Prøvde føsrt wine i cs16 no steam, sjermen lastet opp, men det kom ingen knapper og ingen tekst. WTF tenkte jeg. Så lastet jeg opp det samme i Cedega, og da virket alt som det skulle, men 72FPS (100 når jeg stilte max_fps til 100) Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Wine er egentlig den aller beste hvs mann først får spillene til å funke. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Wine er egentlig den aller beste hvs mann først får spillene til å funke. 7948210[/snapback] Har du noen begrunnelse for det? Med de få spillene som jeg har prøvd, så har flest virket i Cedega, men ingen bedre i Wine enn Cedega. Men dette kan være ulikt fra spill til spill for alt jeg vet. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hei!Tenkte jeg skulle lage en kort guide om hvordan man får spill til å funke i linux til en billig penge(I forhold til Windows xx) Det du trenger kan du lese her! Hvorfor bruke dette produktet? Du slepper windows tullet. Du sparer 1000kr ++ og masse anti-virus siden det nesten ikke finnes virus til Linux :!: edit: finnes også gratis versjon av crossover 7942839[/snapback] Dude, wtf? Hvordan klarer du å kalle det en guide? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Wine er egentlig den aller beste hvs mann først får spillene til å funke. 7948210[/snapback] Har du noen begrunnelse for det? Med de få spillene som jeg har prøvd, så har flest virket i Cedega, men ingen bedre i Wine enn Cedega. Men dette kan være ulikt fra spill til spill for alt jeg vet. 7948839[/snapback] Vel de ligger måneder forran Cedega og Crossover DirectX, både Cedega og Crossover er basert på gamle wine versjoner og har ikke forandret så mye, dette merkes spesielt på oppløsning på spillene, i Cedega har jeg problemer med oppløsing på mange spill blant annet Battlefield 2 og Warcraft 3. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Vel, det er riktig at Cedega er basert på en eldre versjon av Wine. Faktisk er Cedega basert på en Wine versjon som er flere år gammel. Nemlig fra før Wine byttet fra X11/MIT lisensen til LGPL. Men Cedegas utviklere Transgaming har fortsatt kontakt med Wine utviklerne og de utveksler stadig idéer. Dertil er det også TULL å si at Cedega ikke har forrandret seg så mye; hvis de ikke hadde gjort det ville du ikke engang fått installert Battlefield 2 eller Warcraft 3. Jeg tviler ikke på at du har / har hatt problemer med Battlefield 2 og Warcraft 3, men fra det til å erklære kategorisk at Wine er bedre enn Cedega er rett og slett feil. Det blir akkurat det samme som å si at linux ikke er klart for "mannen i gata" fordi en ikke klarer å installere det skikkelig. Synd at du har problemer med Cedega, men grunnen kan like gjerne ligge i din hardware som hos Cedega... som også er meningen jeg sitter med med mindre du kan vise til konkrete bevis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå