Zyon Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Tiden er inne for å bygge en ny HTPC, men siden jeg ikke har holdt meg oppdatert de siste 2-3 årene så er det mye som har gått meg hus forbi. Er derfor nødt til å spørre om litt hjelp... Så får jeg håpe dere har tid og mulighet til å gi noen tips. Her er handlelisten , se bare bort fra det som ikke er essensiellt for selve PCen. Det jeg lurer mest på er hovedkort og minnebrikkene. Om de er optimale. Kan øke budsjettet med noen kroner hvis det er hensiktsmessig for å minske evt flaskehalser. Er også litt usikker på om skjermkortet er klar for HDCP. Og hvis det finnes en stille kjøling til kortet så blir jeg glad for tips. Jeg har heller ikke klart å finne de fysiske målene for kortet. Har avventet med å legge til kabinett fordi jeg er usikker på om det er plass nok. Både mtp skjermkort og CPU-kjøler. PCen skal brukes som en vanlig HTPC, litt spilling på LCD-TV, i tillegg til at jeg vil ha muligheten for å se serier/filmer med HD-bitrate uten at det hakker. OS er Vista Home Premium. Kanskje ikke et optimalt OS, men jeg er ingen tweaker, og liker å ha enkle oppsett. Dersom noen av komponentene er total overkill, så gi meg gjerne noen pekere, evt legg ved tips til hva jeg burde sette meg mer inn i før jeg handler. Ser ingen grunn til å kaste bort penger på noe jeg ikke trenger. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå