t-horpestad Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hei... jeg har en dvd driver med merke Nec som ikke fungerer slik den skal. plutseli en dag da jeg skrudde på pc'n ville ikke windows finne cd-rommen jeg gikk inn i device manager, og der er det bare et gult utrops tegn på Nec og på den falske cd-sommen som man mounter ting i. jeg avinstalerte Nec i device manager, og restartet pc'en... da jeg var kommet inn i windows poppet d åpp at pcn hadde funnet nytt hardware med navn Nec.. Deretter gikk jeg inn på mindatamaskin men der var d ingen tegn på en eller annen form for cd-rom, og i device manager er det gule utropstegnet kommet tilbake noen som vet hva som er galt, og hvordan jeg kan fikse det? Endret 16. februar 2007 av t-horpestad Lenke til kommentar
t-horpestad Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 ingen som vet? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Oppdager BIOS DVD-brenneren? Lenke til kommentar
t-horpestad Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Oppdager BIOS DVD-brenneren? 7946997[/snapback] ja Lenke til kommentar
S.Hafsmo Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 litt tungvint, men om du har egent partisjon for windows kunne du jo prøvd å formatere, og legge inn en fresh windows. ellers kan du jo prøve å bytte IDE plassering. f.eks i serie med harddisken. eller bytte strømkabel. da veit du ihvertfall hva det ikke kan være. Lenke til kommentar
t-horpestad Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 litt tungvint, men om du har egent partisjon for windows kunne du jo prøvd å formatere, og legge inn en fresh windows. ellers kan du jo prøve å bytte IDE plassering. f.eks i serie med harddisken. eller bytte strømkabel. da veit du ihvertfall hva det ikke kan være. 7949326[/snapback] ja, har egen partisjon for windows... men nå har d seg sånn at jeg ikke har windows cd og hvis jeg hadde hatt d kunne jeg ikke brukt den siden cd-rommen ikke reagerer men skal antageli teste med en annen cd-rom i morgen om d fungerer, og hvis den fungerer er d vel ikke stort anne å gjøre enn å sende dvd brenneren inn til reprasjon? d må vel være en garantisak? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Uhm... Det utropstegnet er jo en indikasjon på at NOE er galt. Har du sjekket EGENSKAPENE til NEC'en for å se HVA som er galt ? Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
t-horpestad Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Uhm... Det utropstegnet er jo en indikasjon på at NOE er galt. Har du sjekket EGENSKAPENE til NEC'en for å se HVA som er galt ? Mvh, Beej80 7951481[/snapback] hvor kan jeg finne det? Lenke til kommentar
STREN Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 hei siden Cd-rommen har fungert i lengre tid vil jeg si den er moden for bosset, hvis den er under 2 år er det sikkert garanti. //--STREN--// Lenke til kommentar
t-horpestad Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 hei siden Cd-rommen har fungert i lengre tid vil jeg si den er moden for bosset, hvis den er under 2 år er det sikkert garanti. //--STREN--// 7952615[/snapback] ok, det va litt synd=/ men den er et halvt år gammel, så da må d være garanti Lenke til kommentar
Jiraya-Senin Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Vær sikker på at IDE kabel står skikkelig i... Har erfart at den har en tendens til å dettr litt ut på NEC'en.. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 prøv å avinstaller den falske CD-rommen og install nytt NEC cd-rommen.. se om det hjelper. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 sikker på at dette her ikke handler om et driverproblem? i det du sier ser jeg at du har et gult ikon... og dette er som oftest forårsaket av at du ikke har driver til cd romen... så jeg anbefaler og finne ut hjemmesiden til produsenten og ser etter drivere til,n.... Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Har hatt samme problemet flere ganger, også i Vista, og det er lett å løse. Man skulle gå inn i registeret å slette noe, men fant ikke siden til guiden. Hvis du gidder å gi meg feilmedlingen så kan jeg finne siden . Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Fiksen et slikt problem en gang med denne sida. http://support.microsoft.com/kb/q270008/ Lenke til kommentar
t-horpestad Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Takker for alle svar til killerboy85, jeg har forsøkt å svinstalere den falske, med d var inegn respons for det om. til christian1986, hvor finner feil meldingen? Lenke til kommentar
t-horpestad Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Fiksen et slikt problem en gang med denne sida. http://support.microsoft.com/kb/q270008/ 7955179[/snapback] takk , men det er ikke "code 31" jeg har... jeg får denne feilmeldingen åpp "Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)" Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Takker for alle svar til killerboy85, jeg har forsøkt å svinstalere den falske, med d var inegn respons for det om. til christian1986, hvor finner feil meldingen? 7956365[/snapback] Det som står i enhetsbehandlingen. Lenke til kommentar
Celor Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Du kan prøve dette: http://support.microsoft.com/kb/314060 Lenke til kommentar
t-horpestad Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Du kan prøve dette: http://support.microsoft.com/kb/314060 7957218[/snapback] Tusen takk:D nå funker alt som d skal igjen^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå