bendik92 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) sukker er ikke sundt på noen måter for ``normale`` norske folk, spis heller et eple eller noe lignende, for da får du sukrose som er mye bedre en sånt sukker du kjøper normalt(vanelig hvitt sukker) edit: jeg spiser havregrynn og melk (3dl pr posjon) til frokost og kvels + mye annet nærings rik mat ^^ Endret 15. februar 2007 av bendik92 Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Sukker er ikke den store stygge ulven. Har du sukker i havregrynet får du en fin blanding av raske og trege karbohydrater. Sukker booster blodsukkeret, så tar de trege karbisene over og det blir stabilt. Helt greit som en start på dagen. Lenke til kommentar
bendik92 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) men det er andre energi kilder f. eks som havregryn.. å ha sukker på havregrynn er som smør på flesk (vis vi ser bort i fra smaken da ) edit: sukker er en type karbohydrat og det er havregryn også (men en sunnere karbohydrat sort) Endret 15. februar 2007 av bendik92 Lenke til kommentar
CCola Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 sukker er ikke sundt på noen måter for ``normale`` norske folk, spis heller et eple eller noe lignende, for da får du sukrose som er mye bedre en sånt sukker du kjøper normalt(vanelig hvitt sukker) edit: jeg spiser havregrynn og melk (3dl pr posjon) til frokost og kvels + mye annet nærings rik mat ^^ 7953518[/snapback] Epler på havregryn? :!: Lenke til kommentar
bendik92 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 til deser eller noe :S PS. jeg er ung og uerfarn Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Sukrose er vanlig sukker, fruktose er en bedre form for sukker. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 til deser eller noe :S PS. jeg er ung og uerfarn 7953656[/snapback] Hehe. Men du har rett i at epler før og etter trening er bra. Du har og rett i at det er en annen type "bedre" sukker. Men vanlig sukker skader ikke, om det ikke blir i store mengder. Så jeg tror alle kan ta seg lov til å ha sukker på havregrynet. Lenke til kommentar
bendik92 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) vel nå får tiden får vi får mye sukker i oss :S ja men hvis du har sukker til havregrynnet har det ingen positive effekter (bortsett fra smak da ) Endret 15. februar 2007 av bendik92 Lenke til kommentar
CCola Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 vel nå får tiden får vi får mye sukker i oss :S ja men hvis du har sukker til havregrynnet har det ingen positive effekter (bortsett fra smak da ) 7953734[/snapback] Sukker er ikke den store stygge ulven. Har du sukker i havregrynet får du en fin blanding av raske og trege karbohydrater. Sukker booster blodsukkeret, så tar de trege karbisene over og det blir stabilt. Helt greit som en start på dagen. 7953578[/snapback] Noen positive effekter har det nok. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Sukker er ikke den store stygge ulven. Har du sukker i havregrynet får du en fin blanding av raske og trege karbohydrater. Sukker booster blodsukkeret, så tar de trege karbisene over og det blir stabilt. Helt greit som en start på dagen. 7953578[/snapback] Sukker er jo den store stygge ulven. Men litt sukker til havregrynene blir selvsagt bare en dråpe i havet. Dessuten mistenker jeg at de fleste som henger på denne delen av forumet kanskje ikke er blant landets fremste sukkerkonsumenter heller. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Bare å bruke søtningsmiddel istede for sukker. F.eks Natrium søtningsmiddel, får du bare 10% av kaloriene av hva du ville fått fra rent sukker, og det smaker nesten det samme. En stor boks er på 70gram, og det står at det er rundt 350 kcal pr 100 g vare, dvs du kan spise en hel boks med det, og du vil ikke få flere kalorier enn du ville gjort fra en alminnelig frokost. Utrolig lite kcal i de greiene der. Det er bare å øse på med det der når man spiser. Endret 16. februar 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Nå skal man ikke akkurat unngå Kcal når det gjelder trening da Sukker er helt ufarlig så lenge inntaket er begrenset. Jeg spiser vel kanskje 100g sjokolade daglig, og det er vel mitt sukkerinntak + den gatoraden jeg av og til drikker på trening. Nå regner jeg ikke det som er i enkelte majones typer o.l. Tror nok du kan ha sukker eller syltetøy på havregrynet med god samvittighet. Så lenge du ikke da konsumerer 2x1.5L cola for dagen da. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ja det er sant. Energi er ikke en fiende i seg selv. Ubrukt energi er et problem dog. Men hvis man skal f.eks spise havregryn på kvelden (den tiden på døgnet hvor de fleste ikke er særlig aktiv) kan det være greit å kutte sukkeret. Lenke til kommentar
dhfsud Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg så at noen skrev at 600 gram havregryn om dagen var ''farlig''. Det kan jeg skrive under på! Jeg spiste 200 gram til frokost en dag, 200 gram etter skolen og 200 gram til kvelds. Neste dag ble jeg innlagt med en syk forstoppelse! Jeg gikk på morfin, og måtte operere. Jeg hadde riktig nok noe annet i tillegg, men for mye fiber i forhold til vann var mye av grunnen sa legen. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Fint å dra opp en seks år gammel tråd Tror det er deg det er noe galt med om du blir innlagt etter 600g havregryn. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 8*6=48 gram fiber. Anbefalt daglig minimum er 35 gram Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Fikk i meg rundt 60 g fiber igår og jeg lever fortsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå