Gå til innhold

Havregryn godt for trening?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg digger havregryn. Spiser det til frokost, før trening, noen ganger etter trening og til kvelds. :thumbup: Spiser det med en halvspiseskje sukker og en halv med bringebær syltetøy + melk.

 

Er det sunt? Funker det bra for trening eller å slanke seg?

 

Tror ikke at det funker særlig bra for å slanke seg, det er jo masse energi, eller hur?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Havregryn er sterkt anbefalt, spesielt om du trener :thumbup:

 

Veldig god kilde for trege kvalitets karbohydrater.

 

Spesielt godt til frokost da det gir mye energi, og får i gang forbrenninga :)

 

 

Spis i vei!

 

 

(Du kan eventuelt kutte sukkeret)

 

 

edit:

 

Er for så vidt også ypperlig før trening, da du bør få i deg karbs da (ca en time+ før du trener). Etter trening kan du godt / bør du spise karbohydrater, men da er det spesielt viktig å få i seg proteiner ala kylling, tunfisk, laks osv.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Spiser havregrynsgrøt til frokost blandet med proteinpulver, og et eple eller en banan, og etter skolen, dvs. før trening. Ellers har jeg en pakke på jobb til de dagene jeg er der og ikke får laget ordentlig middag. Da tar jeg en boks kesam til, og syltetøy for smak. Mektig middag som er rik på næring, og hjelper godt på å få inn nok kcal.

Havre er genialt. Og selv om det er mye energi i det, så er det så mektig at jeg sjelden klarer å spise så mye som jeg bør.

Lenke til kommentar
Er gjerne mye sukker i cornflakes og lignende typer frokostblandinger. Det er jo det som gjør havregryn så genialt; ikke noe sukker eller annet tull, bare masse høykvalitets komplekse karbohydrater.

7946584[/snapback]

Men sukker gjør vell ikke noe, med unntak av hvis man ikke vil legge på seg?

Lenke til kommentar
Er gjerne mye sukker i cornflakes og lignende typer frokostblandinger. Det er jo det som gjør havregryn så genialt; ikke noe sukker eller annet tull, bare masse høykvalitets komplekse karbohydrater.

7946584[/snapback]

Men sukker gjør vell ikke noe, med unntak av hvis man ikke vil legge på seg?

7946591[/snapback]

Er ikke sunt med for mye sukker heller. Stadig yngre folk får type 2 diabetes. Dessuten blir det jo mindre kvalitetskarb pr. 100 gram hvis de fyller på med sukker.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...