AlecTBM Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg har en minnebrikke som jeg bruker ofte. Og jeg vil gjerne ha en snarvei på skrivebordet når den står i. Sånn på bla. linux kubuntu. Finnes det noe bat script som kan gjøre dette?? Jeg kjører Win XP pro Lenke til kommentar
XplittR Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Visst du bruker den på samme USB port, så tror jeg du bare trenger å legge merke til hvilken bokstav den får (se Min Datamaskin/My Computer) og lag en snarvei (Høgreklikk -> Ny -> Snarvei) og skriv inn: "Bokstavendufikk:\" som f.eks: "K:\" Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 ja vet det. Men da vil snarveien være der uansett Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 ok. ble litt nysgjerrig da jeg så dette innlegget og har til slutt (kombinert med en løsning fra en annen tråd funnet et godt alternativ. dere får unnskylde hvis navnene på filene etc. er litt rare (ble en del prøving og feiling) dette kan selvfølgelig byttes. etter ønske du trenger 4 filer. fil 1 heter minnebrikke.bat start "" "f:" fil 2 heter sjekk for minnebrikke2.bat @echo off :loop If exist "f:\minnebrikke.bat" goto finnes if not exist "%userprofile%\skrivebord\minnebrikke.bat" goto end del "%userprofile%\skrivebord\minnebrikke.bat" :finnes if exist "%userprofile%\skrivebord\minnebrikke.bat" goto end copy "f:\minnebrikke.bat" "%userprofile%\skrivebord\" :end cls @ping.exe 127.0.0.1 -n 3 -w 2000 > nul goto loop fil nr 3 heter invisible.vbs CreateObject("Wscript.Shell").Run """" & WScript.Arguments(0) & """", 0, False fil nr 4 heter legges i oppstart.bat wscript.exe "%GeckoDrive%\documents and settings\nils\nils\invisible.vbs" "%GeckoDrive%\documents and settings\nils\nils\sjekk for minnebrikke2.bat" forhåpentligvis skjønner dere noenlunde hvordan de er bygd opp og hva de gjør, men hvis dere lurer på noe så bare spør. ellers tror jeg det meste skulle være greit. har prøvd det selv så vet det funker. (det er riktignok med mine "paths" da) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 funker sikkert fint det. Men nå bruker jeg kun linux da. Men får håpe noen andre får bruk for det. Takker Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) funker sikkert fint det.Men nå bruker jeg kun linux da. Men får håpe noen andre får bruk for det. Takker 8139183[/snapback] typisk! jeg fikk ihvertfall nytte for det. håper noen andre får det og. Endret 12. mars 2007 av hernil Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 var da en vanskelig måte å gjøre det på. pluss at skrivebordet er jo ca 99% av tiden dekket med 1000 vinduer. er jo bare å legge til en ny verktøyslinje på oppgavelinja. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 det er jo ikke halvparten så gøy. dessuten kan denne metoden kombineres med f.eks. automatisk oppstart av et program når den blir satt inn og mye annet rart. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 hehe men så funka ikke minnelesern min i linuxen da er bygd inn i bærbaren også har jeg mista minnebrikken også, så nå trenger jeg det ikke lenger men takk Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Kansje noen andre som trenger scriptet. Men jeg har laget en tråd om slike programmer her Edit: En "Leif"... Endret 21. mars 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) eksempel på AutoIt script. søker etter valgt ubs penn navn. GUI slider ut når brikken tilkobles. last ned compilator fra autoitscript.com for å compilere, eller lagre som *.au3 for åpne i autoit3.exe. link Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ;============================================= ; Sliding toolbar ; hentet fra Simucal på AutoIt forum ; http://www.autoitscript.com/forum/index.php?act=ST&f=9&t=25790&st=0 ;============================================= ; redigert til å søke etter valgt minnepenn navn. ; slider ut når brikken er tilkoblet ; ;============================================= #include <GUIConstants.au3> Global $hide_state = 0, $btn_state = 0, $side = "left" Global $Button_[3], $Label_[3] Global $UsbName = "MINNEPENNAMI" ; navn på usb penn . Global $UsbConnected=0 Global $bane Global $totalplass2,$bruktplass2,$ledigplass2 $hwnd = GUICreate("Sliding Toolbar", 613, 85, -598, -1, -1, BitOR($WS_EX_TOPMOST, $WS_EX_TOOLWINDOW)) $Show = GUICtrlCreateButton(">", 595, 8, 17, 70, BitOR($BS_CENTER, $BS_FLAT)) $author = GUICtrlCreateLabel("", 120, 25, 400, 40) GUICtrlSetFont(-1, 20, 700) GUISetState(@SW_HIDE, $hwnd) $hwnd2 = GUICreate("Usb Penn!", 300, 85, 0, -1, -1, BitOR($WS_EX_TOPMOST, $WS_EX_TOOLWINDOW)) GUICtrlCreateGroup ("", 6 , 6, 151, 65) GUICtrlCreateGroup ("",-99,-99,1,1) GUICtrlCreateGroup ("", 160 , 6, 110, 65) GUICtrlCreateGroup ("",-99,-99,1,1) $Button_[1] = GUICtrlCreateButton("Åpne", 165, 20, 98, 45) $label25 = GUICtrlCreateLabel("",15,18,120,40) $Hide = GUICtrlCreateButton("<", 280, 8, 17, 70, BitOR($BS_CENTER, $BS_FLAT, $BS_MULTILINE)) For $i = 1 To 1 GUICtrlSetCursor($Button_[$i], 0) Next DllCall("user32.dll", "int", "AnimateWindow", "hwnd", $hwnd2, "int", 500, "long", 0x00040001);slide in from left GUISetState() While 1 _soek() _updatelabel() $msg1 = GUIGetMsg() If $msg1 = $GUI_EVENT_CLOSE Then Exit If $msg1 = $Hide Then Slide_out() If $msg1 = $Show Then Slide_in() if $msg1 = $Button_[1] then _open() $a_pos = WinGetPos($hwnd2) $a_pos2 = WinGetPos($hwnd) WEnd func _soek() $Getdrive = DriveGetDrive( "removable" ) If NOT @error Then For $i = 1 to $Getdrive[0] $GetLabel = DriveGetLabel( $Getdrive[$i] ) if $GetLabel = $UsbName then if $UsbConnected=0 then $bane = $Getdrive[$i] $UsbConnected=1 Slide_in() endif Else if $UsbConnected=1 then Slide_out() $UsbConnected=0 endif endif Next else if $UsbConnected=1 then Slide_out() $UsbConnected=0 EndIf EndIf endfunc func _updatelabel() $totalplass = round(DriveSpaceTotal($bane)) $ledigplass = round(DriveSpaceFree($bane)) $bruktplass = $totalplass-$ledigplass if $totalplass <> $totalplass2 or $ledigplass <> $ledigplass2 or $bruktplass <> $bruktplass2 Then $totalplass2 = $totalplass $ledigplass2 = $ledigplass $bruktplass2 = $bruktplass guictrlsetdata($label25,"Totalt: "&$totalplass&" mb."&@CRLF& _ "Ledig: "&$ledigplass&" mb."&@CRLF&"Brukt: "&$bruktplass&" mb.") Else EndIf EndFunc func _open() blockinput(1) send('#r') send($bane) send('{enter}') Slide_out() blockinput(0) endfunc Func Slide_in() $hide_state = 0 ;Btn_reset() GUISetState(@SW_HIDE, $hwnd) If $side = "left" Then DllCall("user32.dll", "int", "AnimateWindow", "hwnd", $hwnd2, "int", 500, "long", 0x00040001);slide in from left If $side = "right" Then DllCall("user32.dll", "int", "AnimateWindow", "hwnd", $hwnd2, "int", 500, "long", 0x00040002);slide in from right WinActivate($hwnd2) WinWaitActive($hwnd2) EndFunc ;==>Slide_in Func Slide_out() $hide_state = 1 ;Btn_reset() If $side = "left" Then DllCall("user32.dll", "int", "AnimateWindow", "hwnd", $hwnd2, "int", 500, "long", 0x00050002);slide out to left If $side = "right" Then DllCall("user32.dll", "int", "AnimateWindow", "hwnd", $hwnd2, "int", 500, "long", 0x00050001);slide out to right GUISetState(@SW_SHOW, $hwnd) WinActivate($hwnd) WinWaitActive($hwnd) EndFunc ;==>Slide_out Endret 22. mars 2007 av jimern3 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg kjører Win XP pro 7942526[/snapback] Men nå bruker jeg kun linux da. 8139183[/snapback] I første tråd sier du at du kjører Windows XP pro. Derpå hevder du at du kun kjører Linux. Hva er sant? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 jeg har byttet etter at jeg startet denne tråden. Jeg sa det vel ikke tydelig nok da. men bruker nå kun linux Kubuntu dapper. Aldri hatt et mer stabilt system noen gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå