ferik Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg har netopp installert fedora core 6 på maskina mi, men jeg får ikke til å oppdatere noen av programmene siden yum ikke fungerer, jeg får bare meldingen: Reading repository metadata in from local files Error: Error: requested datatype primary not available noen som har et forslag på ka jeg kan gjøre for å få d fiksa? hvis ikke, noen som har forslag til noe annet jeg kan bruke? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 ehm... er du sikker på at du er koblet til internett og hva er kommandoen du kjører? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 ping vg.no Den forteller deg om du har internett. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Prøv å skriv Yum Clean Se her for beskrivelse: http://www.linuxcommand.org/man_pages/yum8.html Endret 14. februar 2007 av Hrisebro Lenke til kommentar
ferik Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) for å svar på spørsmål om jeg e kobla til internett, jeg skriver dette inlegget fra pc'en... kjører yum -y update kjørte yum clean all, men d ser ikke ut som d hjalp noe, får fortsatt samme feil Endret 14. februar 2007 av ferik Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hadde samme problemet en gang... Jeg mener jeg endra noe i yum.conf eller noe.. Men husker bare ikke helt hva... Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Får du feilmelding hvis du prøver å kjøre pup eller pirut (pakkeoppdatering og pakkeinstallering) fra "Programmer"-menyen også? Edit: Finner du dem ikke, kan de også kjøres fra terminalen Endret 15. februar 2007 av v3g4rd Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 har du lagt til noen repoer siden installasjonen? Lenke til kommentar
ferik Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 har du lagt til noen repoer siden installasjonen? 7949635[/snapback] Det var det som var feil, jeg hadde lagt inn to repetoarer så jeg skulle få ned vlc, når jeg flytta de så fungerte det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå