Gå til innhold

Høy temp på E6600


trygveaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

STOPP! Ikke fyll denne tråden med hvor varm cpuen din er, herregud.

 

Deres cpuer er produser i forskjellige uker, så de er ikke helt like.

 

Så trygveaa har bare en varm cpu, thats all.

 

@heinrich89

 

Hvordan kan din AMD temperatur være til noen nytte for trådstarter? Vær nå lit ontopic da, gjelder også dere intel folk. Ikke mer cpu temps fra dere nå.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe en ny (har fortsatt angrefristen), men det er jo en del styr da. Og jeg vet jo ikke om jeg får en bedre en, kan jo få en dårligere.

 

Noen som vet hvor mange som har en varmere CPU enn meg og hvor mange som har en kaldere. Lurer på hvor stor sjanse det er for å få en kaldere, like varm eller varmere, men det er vel litt vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe en ny (har fortsatt angrefristen), men det er jo en del styr da. Og jeg vet jo ikke om jeg får en bedre en, kan jo få en dårligere.

 

Noen som vet hvor mange som har en varmere CPU enn meg og hvor mange som har en kaldere. Lurer på hvor stor sjanse det er for å få en kaldere, like varm eller varmere, men det er vel litt vanskelig å si.

7946438[/snapback]

 

Jeg tror nok det er langt større forskjell på kalibreringen av temp.sensorer i disse CPUene enn det er i forskjell på generert varme. Effekten/varmen er bestemmt av tilført energi. Praktisk talt alt dette blir til varme. Disse CPUene går alle på sammenliknbare spenninger og strømforbruk. Da er det ikke mulig å få temperaturen til å variere så mye som vi ser her, med mindre man har feilmonterte kjølere o.l. Men egentlig tror jeg mye mer på dine temperaturer enn på mange andre her. Load temperaturer på 25-35 grader på lettere overklokkede CPUer med luftkjøling i romtemp er IMNSHO bare tull. De bruker mye strøm og utvikler mye varme.

Sjangsen er nok større for at du har en cpu med et termoelement (eller hva det er de bruker) som er bedre plassert, bedre kontakt med kjernene, enn at du har en spesiellt varm CPU. Forsøk å klokke litt. Dersom det da er stor forskjell mellom deg og kompisen på forholdet VCore/Hz kan du vurdere bytte, men å gjøre det pga dine normale temperaturmålinger virker bare dumt på meg.

YMMV

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å kjøre fsb på 375, så CPU blir 3375 og vcore på 1.4. Etter 2 min og 10 sek fikk jeg error i orthos. hockey500 kjører på 400 fsb og vcore på 1.4 stabilt.

 

Dette betyr vel at hans CPU er en del bedre enn min og at jeg kanskje bør bytte?

 

edit: I CPU-Z står det at voltage er på 1.368 selv om jeg har stillt den til 1.4.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det blir litt feil å bytte en helt fin, fungerende CPU på grunn av det der. Den burde holde mer enn godt nok i god tid fremover og tempraturene er helt kurante.

 

Hvis jeg gjetter at dette går mest på "Jeg har bedre pc en deg / Min pc klokker bedre en din pc", ville det ha noe for seg? ;p

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å tenke litt mer på det, men klarer ikke helt å bestemme meg. Det er vel kanskje litt som du sier at jeg bare har lyst til å klokke høyt, men det hadde også vært fint å ha lavere temp så jeg kan ha viften lavere så PCen blir stillere.

 

Det største problemet er egnetlig at jeg ikke aner om jeg kommer til å få en bedre eller dårligere CPU. Også må jeg sende den inn i morgen hvis jeg skal sende den inn fordi jeg drar på hytta i morgen.

 

Hvor høyt kan jeg ha vcore og temperaturer før det blir et problem? Hvis jeg kjører med høye temperaturer, hvilken konsekvens vil det ha for CPUen? Vil den f.eks. få kortere levetid?

Lenke til kommentar

Om "nødvendig" kan CPU'en din fint klare å ligge på 60-70 grader, sikkert enda høyere også. Høye tempraturer vil antagelig korte ned levetiden noe, men innen prosessoren tar kvelden pga for høy tempratur har du antagelig byttet den ut for leenge sia.

 

Vet ikke hvor høyt du kan ha Vcore før det blir problematisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...