Gå til innhold

Høy temp på E6600


trygveaa

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny PC og synes prosessoren er litt varm. Jeg har målt prosessortemperaturen med Intel Thermal Analysis Tool og resten av temperaturene med Speedfan.

 

Prosessor: Core 2 Duo E 6600 (ikke overklokket)

Kjøler: Noctua UH-12F med medfølgende vifte

Kabinett: Lian Li PC7-SCAND v3 med 3 MIST 120 mm vifter. Sidedøren i kabinettet har stått åpen.

 

Prosessoren ligger på ca. 40 grader idle og ca. 50 grader load (to instances av Prime95).

 

Jeg har prøvd å bytte kjølepasta 2 ganger, men det har ikke blitt noe særlig forskjell.

 

 

Resten av PCen tror jeg har ganske normal temperatur:

ca. 42 grader på hovedkort (ASUS P5W DH Deluxe)

ca. 30 grader på harddiskene (Seagate)

 

 

En venn av meg har nesten samme PC og han har idle CPU temp på 29-30 grader uten overklokking.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er problemet? De tempraturene du har er helt normale, og absolutt ingenting å bekymre seg for!

7942377[/snapback]

 

AOL

Hos meg kan du legge til +10 grader på begge temp. sant nok med stock kjøler @3.1GHz.

 

Forøvrig, lukk sidedøra for bedre gjennomstrømning. Dvs kanskje ikke, dersom det er mist 16db vifter flytter veldig veldig lite luft og dermed gi for lite gjennomstrømning.

Lenke til kommentar

Jeg husket litt feil på tempen hans. Den er 29-30 grader, men det er fortsatt ca. 10 grader lavere enn min.

 

Vi har samme BIOS.

 

Hvis jeg skjekker tempen med PC Probe eller SpeedFan står det 32 grader, men på mitt hoverkort står måleren som de programmene bruker ved siden av CPU eller noe sånt. Intel Thermal Analysis Tool skal hvertfall vise riktig.

Lenke til kommentar

Om du har en orntelig luftkjøler så er de temperaturene litt mer realistiske.

Trodde det var snakk om stock kjøleren.

 

Men Ikke alle cpuer er like varme eller kalde, noen sliter med varm cpu mens andre har 40 grader med masse klokk og stock kjøler.

 

Ossen uker er deres cpuer laget i?

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Jeg kan jo legge til min temperatur også.

 

Jeg bruker samme kabinett som OP, med Thermaltake 120 vifte.

 

[email protected] ligger på 52-53 idle, noen og 60 load (2xpifast).

 

Jeg trodde også at dette var ganske høy temperatur, men det ser ut til å variere veldig fra oppsett til oppsett, så jeg bryr meg ikke så mye lenger.

 

Det som er veldig merkelig er at det bare er et par grader forskjell på om jeg kjører vifta på max eller min...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...