Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen lukter svidd

Anbefalte innlegg

Hei!

Starta opp pc'en idag, og etter noen minutter begynte det å lukte svidd støv... jeg tenkte ikke noe særlig over saken før maskinen skrudde seg helt av. Det kom også noen merkelige summelyder, de kom fra lydanlegget tror jeg.. Jeg åpna pc'n, og oppdaget at den var veldig varm, og spesielt powersupplyen var overopphetet. Jeg sjekket alle vifter og koblinger, og fjernet litt støv, og koblet deretter til strømmen igjen, men da nektet maskinen å starte. :( Det eneste tegn til liv jeg fikk var en vag bevegelse i prosessorvifta første gang jeg trykket på startknappen, og et grønt lys på hovedkortet som skal indikere at grafikkortet er riktig installert.

Så, jeg har nå demontert pc'n og sjekket alle komponentene, bortsett fra en del støv så alt ok ut, ingen synelige skader. Maskinen min har følgende hardware:

Asus A7N8X-D hovedkort

AMD Athlon 2800+ CPU

ATI Radeon 9800 Pro grafikkort fra Powercolor

512 Mb minne fra twinmos

120gb harddisk, dvd-brenner fra NEC.

Så jeg lurer på om noen andre her har hørt om/opplevd noe liknende, eller har noen forslag eller ideer til hva feilen kan være?

Ville ikke være noen stor krise om jeg må bytte ut MB, CPU, minne og GPU, siden pc'en begynner å dra på årene, men om harddisken har blitt skadet eller skjerm/lydanlegg etc har tatt skade blir jeg lei meg.. :cry:

På forhånd veldig takk!

m_k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ookey, fått låne en PSU av mr. LostOblivion her, men har et lite problem... Det er en 24 pins-atx kabel festet til den, og jeg har et 20-pins hovedkort.. :dontgetit: Så vidt jeg forstår skulle vel det gå greit å bare kutte av de 4 pinsene til overs, eller blir det et problem? (ja, jeg kjøper psu'en av han... :D )

Lenke til kommentar
Ookey, fått låne en PSU av mr. LostOblivion her, men har et lite problem... Det er en 24 pins-atx kabel festet til den, og jeg har et 20-pins hovedkort..  :dontgetit:  Så vidt jeg forstår skulle vel det gå greit å bare kutte av de 4 pinsene til overs, eller blir det et problem? (ja, jeg kjøper psu'en av han... :D )

7949936[/snapback]

Om det går ann så bare fjærn de 4 andre. de kan taes av i de fleste tilfeller :)

Om det ikke går så skal det vel gå å bare sette den på fordet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...