Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg, søkefristen er 1 mars?!

Datasmurfen

Anbefalte innlegg

Har gode datakunnskaper, alle modulene i datakortet, og lurer på hvilken linje jeg bør ta for å få brukt den datakunnskapen jeg har :)

Har hørt dårlige rykter om Noroff Instituttet, så lurer på om noen har hørt noe om den skolen? Stemmer de osv....

Vurderer kanksje å gå på IT akademiet eller noe i den duren, men jeg kan jo ikke gå rett inn på Universitet eller høyskole, så hvilken linje bør jeg ta for å "koble" meg inn på en god IT utdanning?? :hmm::hmm:

Kan noen hjelpe meg poå forhånd takk!

Noen bra tips: [email protected]

Endret av Oddy26
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst.. bumping etter så kort tid er fy-fy. :)

Når det gjelder spørsmålet... hva slags bakgrunn har du? Er du ferdig med VGS, og isåfall hva slags linje gikk du?

Om du har fullført VGS, kunne det jo alltids gått an å ta et år med allmennfag påbygging for å få studiekompetanse, for så å søke deg inn på høgskole/universitet?

Det blir ett kjedelig år (ihvertfall synes ikke JEG norsk/historie er så hoppende spennende), men generell studiekompetanse er jo veldig greit å ha, så jeg tror jeg ville anbefalt deg den veien. Jeg tror ærlig talt det er verdt det om du har lyst på en solid utdannelse innen data.

Kun et forslag. :)

Lenke til kommentar

Du kan f.eks gå automasjon eller elektro på videregående, ta et forkurs (varer ett år) når du er litt eldre og mer motivert for studier (motivasjonen kommer automatisk når du blir lei av å jobbe). Dette gjøres ved en høgskole, eller evt. universitetet i stavanger. Så kan du hoppe rett inn på data-, eller elektroingeniør. Mye bruk for datakunnskaper i begge. Som dataingeniør har du en del mer programmering og som elektroingeniør kan du jobbe mer praktisk med elektronikken i en datamaskin. En god del programmering også her.

Går elektroingeniør selv, og det er mange tidligere skoleleie elektrikere og automatikere både i min klasse og dataklassen.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...