nuuben Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) dette er kanskje feil forum..:/ men fant ikke hhvor ellers jeg knne plasere posten.. så jeg lurte på om noen vet noen gode sider for folk som er n00b i 3D-design? vet om mange 3d tutorials sider, men vet lissom ikke åssen jeg tegner.. hvor alle de funksjonene ligger ogsånt Endret 14. februar 2007 av nuuben Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg trodde 3DS Max hadde noen ganske bra begynnertutorials inkludert i installasjonen? Tror det var CD3 i i versjon.... (den med det svart-hvite ikonet) Lenke til kommentar
nuuben Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 jeeeh.. men det er så jævlig kjedelig å se på video.. liker heller at dee skriver, og viser bilder ogsånt Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Er det 3D Studio MAX R3 ? Uansett, programmet er ikke så vanskerlig å bruke. Kan likevel gi par tips: Fanene til høyre brukes ofte: Velger du f.eks "Box" og skal legge det ut på scenen, kan du også snappe i scenen for enklere tegning. Velg snap først: Deretter vil scenen se slik ut: Når du har lagt den ut, og ikke er fornøyd. Bruker du fanen (Modify) til høyre for å rette opp i den boksen: Dukker det ingen verdier ^^ er det fordi valgte objektet er ikke valgt: Som du ser, har programmet 4 vinduer: top, Front Left og perspective. Når du lager masse objekter og er spredt rund og zommer inne osv... men ønsker at alle objektene sentreres i alle de 4 vinduer: Hvis du synes perspectivet er ikke bra og ønsker annen vinkel kan du jo rotere, men du kan også legge ut en camera og du velger hvor "vi" skal stå å se på objektet, endre lens typer osv: Du putter denne da ut ved og først velge et sted og klikke (Men du må holde inne) for så dra utover og velge nytt sted. PS. det gjelder "Target", Free er vanlig klikk på scenen. Programmet inneholder også noe materlialer som er ferdig laget, men venter på at du skal "mappe" objektet med det materialen du eventuelt velger. Du får denne opp ved å klikke på: Og da vil du se det dukker opp ting, lek deg litt der. PS. for å mappe objektet må objektet være valgt. Du mapper til objektet ved å trykke på: Du kan gjøre mye rart med 3D Studo MAX og den er moro å bruk. Endret 14. februar 2007 av funkweb Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Øhm, hvorfor er den postet her? Feilpost og rapportert. Endret 17. februar 2007 av The_Fire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå