Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermbilde, problem med artifacts osv.

Anbefalte innlegg

Det eneste som har endret seg i det siste på PC-en er at den nyeste patchen til World of Warcraft ble lastet ned. I dag, og PC-en ble rar i dag også. Dermed må det være relatert til dette.

Under oppstart, fra første skjermbilde, er skjermen full av streker og noen tall og bokstaver her og der. Så går den over til streker der hvor Windows XP loadingen kommer frem. Så, inne i Windows er det problematisk å kjøre høy oppløsning. Jeg vet ikke akkurat hvordan det var, fordi en bror har også prøvd å fikse dette, for det skjedde mens han satt og spilte WoW. Jeg har prøvd å scanne etter virus og alt som er, avinstallere og installere skjermkortdriver, men jeg får en feilmelding når jeg skal installere driveren på nytt. Om at "Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldene maskinvarekonfigurasjon. Installasjonsprogrammet avsluttes." Hva er dette for noe tull? jeg har jo brukt disse driverne en liten stund nå, uten problemer. Prøvde tilogmed en eldre driver også.

Jeg vet det ligner på et hardwareproblem, men hvordan i all verden slutter hardware helt uten videre å fungere? Ikke mye støv der og ikke overklokket.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemene oppstår fra starten av, der hvor de står AMD Athlon Xp2500 og hvor den lister opp harddisker osv. Det er rett og slett at skjermen dekkes av noen prikker og streker, samt rare tegn. Jeg kan finne frem kameraet mitt nå.

Driverne jeg har prøvd å installere er mange, har en rekke nVidia drivere liggende på PC-en. Den jeg har brukt heter "91.31_winxp2kmce_international_whql", og den har fungert fint. Skjermkortet er et Leadtek GeForce 6600 GT. Hovedkort er ABIT NF7-S v2.

Så utrolig merkelig. Nå prøvde jeg å re-installere drivere til hovedkort (nForce 2 chipset), men da fikk jeg akkurat samme feilmelding som med skjermkortdriveren.

Lenke til kommentar

Er nok ikke det nei. Dessuten har jeg ikke tenkt å bytte skjermkort. Dette kommer av en software-endring, nemlig en nedlastet patch til World of Warcraft. Dette er den eneste forandringen som har skjedd på PC-en de siste 2-3 ukene. Med mindre broren min lyver og har ødelagt på en eller annen måte..

Det er så merkelig, masse artifacts som forsvinner akkurat når jeg skal logge inn i Windows. Da er skjermbildet normalt. Ikke helt normalt da, det hakker i 800x600. Dessuten får jeg ikke installert drivere lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...