Gå til innhold

LAN med 2 Mbit/s internett delt på 150 personer


Anbefalte innlegg

trenger ikke logge på steam for å spille offline :p men sett opp en bsdrouter og sperr alt untatt webrequests og annet dere trenger så kommer det nok til å gå bra :) og få opp overvåking pr ipadresse om hvem som bruker hvor mye slik at du kan stenge nettet for dem (faste ipr er kjekt til slikt, hvis alle får hver sin så blir det som en personlig nøkkel, seff må du sperre routing for alle andre ipr...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ett problem med lan.. De som styrer nettet har ikke kontroll over om brukeren kjører torrent, limewire osv...

 

Jeg sitter nå på et lan med nesten 300 medlemmer og her har vi ca 20 Mbit tilsammen, på speedometertestene får jeg opptil 1Mbit men da må det være noen som er så dumme at de bruker p2p over nettet.

7962108[/snapback]

er standard at alle fjortisser kjører p2p for full guffe bare for og ødelegge nettet for andre :hrm:

derfor en genial sak som kalles portforwarding :w00t:

7967221[/snapback]

derfor en genial sak som kalles proxy :w00t:

Lenke til kommentar
jeg var på lan med 4mb/s på ca. 60 stykker, og det var mange som gikk hjem :(

 

spilte masse etterslep og lagg hele veien når jeg spilte mot andre via internett... :( ikke å anbefale

8051148[/snapback]

Ånei!.. Det gjorde ikke det?

 

Så hvorfor spilte dere på internett da?

Er det ikke bedre å sitte hjemme å spille, om alle skal spille på internett uansett? =)

Lenke til kommentar

da vi hadde lan på ungdomsskolen der jeg bor så hadde vi 20/20 linje fordelt på 35 pers. og det var ganske høy ping på cs og wow. prøvde og få de fleste til å kjøre all p2p på lokalt nettet på grunn av gbit nett lokalt , men alltid var det noen Jæ**** som lasta ned fra nettet.

 

hadde 268ms på en server i sverige som jeg hjemme hadde 16ms til og før lanet startet hadde nettet som vi satt opp 10 ms til den serveren

 

så konklusjon:

 

det går nok ikke så lett med høy nettlinje hell alltid

Endret av akakulings
Lenke til kommentar
jeg var på lan med 4mb/s på ca. 60 stykker, og det var mange som gikk hjem :(

 

spilte masse etterslep og lagg hele veien når jeg spilte mot andre via internett... :( ikke å anbefale

8051148[/snapback]

Ånei!.. Det gjorde ikke det?

 

Så hvorfor spilte dere på internett da?

Er det ikke bedre å sitte hjemme å spille, om alle skal spille på internett uansett? =)

8051597[/snapback]

her nett vore på lan nå, ca 5/5 mbit fordelt på ca. 40 maskiner, gjekk heilt greit det så lenge det ikkje var folk på p2p noko det var første natta(gjekk ca 3t å laste ne lyddriver).. :(

men ellers bra lan..

Lenke til kommentar
Pussi nok på mine første LAN klarte vi oss utmerket uten internett (ca 50 stk) og de 3 dagene LANet varte ble brukt til deling mellom maskinene, spilling (masse av dette) og genrel "fun".

 

Rart egentlig om folk pakker maskinen sammen og drar på LAN kun for å sitte på internett. Kunne gjort det gratis hjemme.

7961533[/snapback]

 

Var det voffefolk (wow spillere) på det lanet? Tviler :p

Lenke til kommentar
Er vel bedre med det enn ingenting?

8149220[/snapback]

Jeg hadde faktisk ikke ville vert hovedarrangøren for et LAN med 2 Mbit, når jeg arrangerer LAN i hjembygda (rundt 80 stk) så har vi 15 Mbit SHDSL linje

8150494[/snapback]

Så du ville heller droppet internett? Eller droppet hele arrangemanget?

Lenke til kommentar
Så du ville heller droppet internett? Eller droppet hele arrangemanget?

8150821[/snapback]

Droppa hele greia tror jeg faktisk, fordi en gang vi arrangerte hjemme så fikk vi ikke den linja vi skulle ha før rundt 20 timer etter lanet hadde startet, orker ikke tanken på alt det styret vi hadde da, ihvertfall ikke gjennom hele lanet.

 

Men det må da være mulig for dere å skaffe bedre linje? Du kan jo få 2mbit med mobiltelefoner i dag :p

 

Jeg mener at 8 Mbit egentlig er et minimum, men helst 10 :)

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...