Gå til innhold

LAN med 2 Mbit/s internett delt på 150 personer


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi har et lite problem. Vi skal ha et LAN for 150 stykk 2.-4. Mars, men klarer ikke å få tak i mer enn 2 Mbit/s uten at det koster oss _veldig_ mye.

 

Ville DU ha dratt på LAN med 2 Mbit/s Internett?

 

Hvis det er noen som har noen tips til hvem vi evt. kan kontakte og hvordan vi kan få tak i høyere linje kun den helga så hadde det vært fint å få vite det:) Max linje er 18 Mbit/s ADSL og 2 Mbit/s SHDSL.

Jeg har prata med catch og telenor.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På LANet der jeg er crew så har vi 4 Mbit SDSL til 110 maskiner. Det fungerer knirkefritt. Husk på at det eneste som virkelig spiser nettlinje er fildeling - surfing, chat og spill er kun avhengige av god responstid. Derfor vil dere kunne nyte godt av en DHCP-server (gjerne GNU/Linux) med mulighet for sperring av brukere som benytter peer-to-peer over Internett.

 

Vi har forøvrig spesialavtale med Siemens om oppgradering av linja og åpning av porter for vårt LAN som avholdes to ganger i året (dette foregår på en grunnskole i Oslo). Det er forbausende samarbeidsvillige igrunn. Tror vi betaler rundt 1000 kroner per gang, for fire dager.

Lenke til kommentar

LANet er i Lillestrøm, 10 minutter fra oslo. Vi er litt usikre på økonomi også:p Dette er første gang vi arrangerer et LAN i denne størrelsen og utgiftene er på over 20 000 allerede og vi har ingen sikre inntekter omentrent.

Men hvis det ikke er noe problem fir folk å dra på LAN med lav internettlinje så satser vi på at det går bra. Var litt sent ute med å få opp registreringen, men regner med at folk avventer litt det å registrere seg. Ellers så er resten i boks.

Noen tips til hvordan vi kan markedsføre oss bedre?

Har fått reportasje i lokalavisa "RB" og sendt ut flyers til diverse skoler.

 

www.skedsmoLAN.net

 

Takker

Lenke til kommentar

Pussi nok på mine første LAN klarte vi oss utmerket uten internett (ca 50 stk) og de 3 dagene LANet varte ble brukt til deling mellom maskinene, spilling (masse av dette) og genrel "fun".

 

Rart egentlig om folk pakker maskinen sammen og drar på LAN kun for å sitte på internett. Kunne gjort det gratis hjemme.

Lenke til kommentar

Er helt enig, men det er ikke de andre arrangørene:S Nå ligger problemet i å skaffe nok folk. Vi har 30 stykker og trenger 80 for å ikke gå i minus. Kontrakten må skrives under på mandag for leie av lokalet, men nå er det mulig vi må avlyse hele greia...

 

Noen som har noen tips til hvordan få folk? LANet er i lillestrøm og vi har under 2 uker på oss til å hoste opp minst 50 deltakere.

Lenke til kommentar

Det er ett problem med lan.. De som styrer nettet har ikke kontroll over om brukeren kjører torrent, limewire osv...

 

Jeg sitter nå på et lan med nesten 300 medlemmer og her har vi ca 20 Mbit tilsammen, på speedometertestene får jeg opptil 1Mbit men da må det være noen som er så dumme at de bruker p2p over nettet.

Lenke til kommentar
Det er ett problem med lan.. De som styrer nettet har ikke kontroll over om brukeren kjører torrent, limewire osv...

 

Jeg sitter nå på et lan med nesten 300 medlemmer og her har vi ca 20 Mbit tilsammen, på speedometertestene får jeg opptil 1Mbit men da må det være noen som er så dumme at de bruker p2p over nettet.

7962108[/snapback]

er standard at alle fjortisser kjører p2p for full guffe bare for og ødelegge nettet for andre :hrm:

derfor en genial sak som kalles portforwarding :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...