EspenFe Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hei. Som dere ser i emnet lurer jeg på hvilken mottaker som er best? Jeg sliter med nettet her hjemme. Jeg bruker USB-adapter. Endret 14. februar 2007 av espeNaldoZ Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei. Som dere ser i emnet lurer jeg på hvilken mottaker som er best? Jeg sliter med nettet her hjemme. Jeg bruker USB-adapter. 7942076[/snapback] Jeg lurer på det samme. Må gå over fra kabel til trådløs.. Jeg tror et nettverkskort er best Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 PCI-kort er best, men med USB-dongle kan man jo ha en skjøteledning og henge donglen der man vil. Det er derimot ikke alle PCI-kort (selv om det er veldig få) som kan ha antennen litt vekke fra PC-en Lenke til kommentar
OmaaarS Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Det kommer helt sikker an på hvilken type man velger og hvor bra routeren er. Men jeg skulle tro at det fleste nettverkskortene er bedre en usb Lenke til kommentar
hiper Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 kommer litt an på hvilket usb kort du har også da Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg ville også tippet PCI, men hvorfor? En usb-dings har jo muligheten til å ha kort antenneledning, samt slipper støyen inne i en datamaskin... Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Nettverkskort har gjerne dobbel så lang rekkevidde når det gjelder innendørs. Lenke til kommentar
thpost Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hadde tidligere et D-Link PCI kort og hadde ok signal 1 etasje under routeren (Signalet måtte passere gulv og to vegger). Nå bruker jeg en Netgear WG111T high speed usb adapter og har utmerket signalstyrke og kvalitet. (anbefaler denne om man vil ha USB adapter) Tror ikke at bruken av USB eller PCI skal utgjøre noen forskjell på ytelsen til en WLAN adapter (gitt at den eneste forskjellen er hvilken buss som blir brukt). Begge kan maks levere 500mA. Eneste kan kanskje være det at en USB enehet aldri selv kan initiere data overføring. vet ikke hvordan dette er i PCI bussen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Et pci-kort har da i allefall interupts-mulighet? Vet ikke nok om arkitektur til å kunne svare deg. Ville tro at USB også har mulighet til å gi en slags interupt når "hei, nå trenger jeg mer data" eller "hei du, kom og hent de dataene her, det begynner å bli fuuuulllt!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå