Gå til innhold

Er dette en slaks transe?


Anbefalte innlegg

Hei siden i fjord har det hendt noe merkelig med meg, og dere som leser dette må tro at det jeg forteller er helt sant,

 

det hender når jeg skal sove at når jeg legger meg på ryggen med armene tett intill meg og tømmer hodet for tanker, jeg begynenr å tenke på at denne tilstanden ikke er den virkelige tilstanden, men bare en slaks drøm. Jeg begynner da og føle en utrolig rar følelse, som om jeg forsvinner ut av kroppen. Hjertet mitt begynenr å dunke mye raskere og dyngre, og det føles nesten som jeg skal dø, men jeg kan også stoppe dette, bare ved å åpne øynene og sitte meg opp i sengen. Dette gjøre jeg fordi jeg er usikker på hva som kan skje, vil jeg dø? (lite trolig) vil jeg gå inne i en transe? (kansje?)

 

jeg vet ikke hva dette er men jeg er redd for å gjøre dette, for di jeg tror det kan føre til at jeg dør eller noe. Kansje det bare er sån at jeg har lært meg å meditere eller noe?

Etter på føles kroppen ganske avslappet.

 

mange vil sikkert si dette er noe sexuelt å gjøre, men det er feil, det er en rar transe jeg får ved å tenke umulige tanker og livet.

 

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du vil med 99,9% sikkerhet ikke dø. Siste prosentedelen er sjangsen for at du dør momentant av hjertestans eller lignende. Og transe det er ikke noe mer spennende en et stadie mellom en våken tilstand og søvntilstanden, altså det du opplever når du dagdrømmer. Din selvstendige tankekraft er der fortsatt, men i et drømmestadie. Ikke noe mer en det, og ihvertfall ikke noe av åndelig eller religiøs karakter. Transe er overhode ikke noe metafysisk.

Lenke til kommentar

Les litt om meditasjon på nett og forsøk å følg en eller annen bruksanvisning du synes passer deg. Så er det jo bare å se om du ender opp i en lignende tilstand. Jeg vil tro du ganske enkelt har lært deg selv å meditere, gjorde det selv uten noen form for lesing når jeg var yngre, og har gjort det siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...