Bruker-33331 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Det kom røyk av ledningene jeg hadde koblet leden på, leden virker sikkert. 7944630[/snapback] Tror du sprengte LED'en, har gjort det mange ganger før med vilje Trodde du visste man måtte bruke motstand? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Må du buke motstand sammen med led? Hvis du har en led beregnet på 5V, og kobler den på 5V skal du ikke trenge ekstra. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Leden funker, det er ledningen fra psu som jeg lodded led til som smeltet, fordi jeg kortslutter 5V med jord(ikke med vilje) @ManagHead: leden trenger bare 5V, det er plug&play som microplex sier. Endret 14. februar 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Nei, led (eller noe annet som du har påkoblet) tar ikke skade av kortslutning, da den vil være begrenset til kretsen "innenfor". Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Satte du LEDen viktig vei? Riktig på + og jord? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Leden og ledningen som jeg har loddet på leden er helt fine, det er der jeg har lodden ledningene fra leden og til kabelen fra psu det har sjedd noe, 5V og den ene jord er helt smelta. Men håper ikke hovedkortet har tatt noe skade av dette da. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Anbefaler å ikke bruke de ledningene som er svarte - avhenger av strømmen som går, men ville ikke kjørt noe stor strøm over der vertfall. Gjorde slik selv med et TEC en gang (drar noe enormt med strøm), ledningene ble helt svarte og til slutt smeltet molexkontakten. Har også kortsluttet 12V railen en gang. Ble en bra gnist, og det luktet helt forferdelig, på grunn av vernet i psu så ble ingen ting ødelagt. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 jaja, men det er vel en smule forskjell på hva en tec og et lite led lys trekker av strøm da. Men nå må jeg bare skaffe med noen nye ledninger, den ledningen som smelta var til kald katode lysene i kabinettet. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er iallefall bra om ingenting ble ødelagt da. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 vet nå ikke helt, får ikke boota med normal klokk lengere, skal se om alt er bra i dag da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå