MrDnl Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei! Da har jeg laget meg en ny låt folkens. Den kaller jeg "the key of love", og den går under Dance/trance/euro sjangeren tipper jeg . Jeg håper dette er riktig forum, og at det er grei emne tittel - jeg pleier å ha problemer med det på forum Det er også flere sanger der dere kan kommentere, men de er ikke nye klikk her! for å høre på sangen (den er nederst i mp3 spilleren). Du kan laste ned sangen her! (det krever at du registrerer deg på siden ) Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Fet melodi.. men synest at du kunne fiksa litt på bassen, og gjort mere hardance, euro-trance stil. siden melodien er preget av den sjangern (Etter min mening) Synes sangen er bra gjennomført, men du kunne godt ha fjærnet den manne stemmen som konternuelig hyler aha:P Sangen som kommer etter er jævlig rå den og...men minner litt om Ejay:P Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Hvis du ser bort ifra clipping, clipping, clipping og litt mer clipping, så syntes jeg det er mye bra i låta. Det meste av elementene i produksjonen virker bra balansert, bort sett fra "bjellene" eller hva jeg skal kalle det. Jeg syntes de blir litt for spake, og gjennomtrengende Men, og et STORT men. 90% av denne låta lider av "the nasty clipping-syndrom". Det samme gjelder noen av de andre låtene dine også. Virker som om du har mastret med en heftig overdrevet maximizer, eller noe sånt?? EDIT: Hvilke programmer bruker du forresten til produksjon? Endret 15. februar 2007 av C-angel Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 hmmm sangen var veldig repeterende. Var aldri noe ordntlig høydepunkt eller no i sangen... sikter du etter å lage hard dance, må du ha ett kraftigere kick og en kulere bass i den i hvertfall... Og også en ordntlig en ordntlig melodi. Melodien i sangen kunne du med fordel også skrudd opp lyden på. Grunntonen sugde, høres på en måte litt falsk og bare rar ut. hihatten er utrolig kjedelig og har gått ut på dato for minst 3 år siden utrolig kjipt med sånn opp og ned på open og closed hihat hele tiden. Hihaten kunne også trengt stereo enchanter hvis du først skal ha den sånn slik at den ikke blir for kjedelig. Overgangen blir for dårlige og alt føles bare tomt, sangen kommer aldri noen vei.. Bruk gjerne crash når nye elementer kommer inn da høres det mye fetere ut med en gang.... Som har dance sang fungerer den her i hvertfall ikke Den neste sangen hørtes mye bedre ut, men denne led av en del klipping... Men for all del lykke til videre prøv å hør på andre hvordan de har lagd det for å forbedre deg, og prøv å ta til deg den feedbacken jeg ga deg Er ikke ment for å være slem jeg sier det jeg sier, er bare så du kan forbedre deg Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Petterbaa og Nektard: Jeg har en liten følelse at dere komenterer en annen sang en "the key of love" Får et inntrykk av at dere sikter til sang nr. 1 - unbelievable world? Stemmer det? The key of love ligger som nr. 5 i playlisten. Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 woops ja tror nok vi gjorde det ja komenterte den første som begynte jeg hehe Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 euro trance melodi men det du trenger er en fet kick og bass. og det klipper litt for mye. hvilket prg bruker du? altså når jeg starter en sang i fl starter jeg med å legge til fruity compressor på master så trenger jeg ikke tenke så mye på clipping. men så klart må ikke over døve noen elementer Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 var ganske bra, men syns du kunne brukt en litt annen synth rett før hovedthemet, og lagt til noe annet enn den AHAAAAAAaaa stemmen... syns den blir litt harry, kunne også fikset noen overganger. I tillegg var det veldig mye knitring på innspillingen Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 sorry anmeldte feil mix...men hva er klipping? Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 klipping er når lydnivået blir for høyt slik at den klipper de lydene som kommer over peak ( altså det høyeste tillatte) I stedet for en fin sinus kurvene kutter den toppen på den og lager på en måte en firkant puls ut av det i stedet. Beste forklaringen jeg kom på du hører det selv hvis du prøv å putt full volum på kick både i piano roll og utafor og gjerne eq den litt å så kan du høre selv hvordan det blir Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 klipping er når lydnivået blir for høyt slik at den klipper de lydene som kommer over peak ( altså det høyeste tillatte) I stedet for en fin sinus kurvene kutter den toppen på den og lager på en måte en firkant puls ut av det i stedet. Beste forklaringen jeg kom på du hører det selv hvis du prøv å putt full volum på kick både i piano roll og utafor og gjerne eq den litt å så kan du høre selv hvordan det blir 7981501[/snapback] ah ok..tusen takk for forklaringen;) Appropos sangen: synes at melodien overdøvet trommene. grei nok sang, synes u burde ha hardere kick og bass. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Klipping? Syns ikke den klippet noe spesielt i det hele tatt, kanskje i 5sek av hele låta!Det er jo talent inne i bildet her da, i forhold til mye annet innen sjangeren som blir vist frem her. Syns ikke det var så galt jeg. En noe uinspirert låt kanskje, den tok aldri av - kom liksom aldri til poenget. Melodien kom aldri lenger på en måte. Jeg ville kanskje brukt melodien som du har til å bygge opp til en hovedmelodi i et stille parti f.eks - men det skjedde aldri. Men det var jo helt greit. Bassen holdt derimot på å rive ned huset her, den var altfor lav og altfor høy. Den var for lav til at den greide å holde trøkket i alle toner, og kvalte seg egentlig når den kom for lavt - noe som bare får det til å høres choked og grøtete ut. Og beaten slo heller ikke som den skulle. Men var en av de bedre dunkelåtene jeg har hørt her inne, så absolutt ikke galt. --------------------------------------------------- WOPS ... det var feil sang ... jeg hørte "Unbelievable World" Men da får du to anmeldelser i èn her da ---------------------------------------------------- The Key of Love Ja ok, jeg sitter i et Roland headsett beregna for mastering som sier ifra når ting er feil, og det sa ifra gjennom HELE sangen her. Det var ubehagelig å høre på. Den klippet 80% av låta igjennom, og er derfor helt ubrukelig å høre på. Du må vel ha hørt det selv når du lagde den? Den er jo totalt ødelagt av det. Men satte den på anlegget, skrudde ned bassen og hørte på den lavt - og da blei det hørbart iallefall. Og låta er jo ikke så værst egentlig:) Det er en fullverdig trancelåt med alle elementene den trenger - så absolutt ikke galt. Kjedelig, ja, men det syns jeg om alle slike låter som ikke har et tema man husker etterpå. Men FIKS LYDNIVÅET i denne her, for den er ikke hørbar på noen måte som den er nå. Og det har bare med masteringen din å gjøre, ingenting annet. Helt forferdelig ubehagelig. Endret 22. februar 2007 av SkyMarshall Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 bare lurer skymarshall men hvilet headsett fra roland bruker du? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg bruker Roland RH-300 og AKG K271S ... men trenger mormors reiseradio for å høre at den låta her er ødelagt. Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg bruker Roland RH-300 og AKG K271S ... men trenger mormors reiseradio for å høre at den låta her er ødelagt. 8001540[/snapback] Eller ikke? ... Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Haha nei slutt å tull ... alle hører det. Men nok om det og mer feedback her! Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) sorry anmeldte feil mix...men hva er klipping? 7979758[/snapback] Her har du clippingen/overstyringen fra et villkårlig parti i låta. Når bølgeformen kuttes brutalt av i toppene, slik som her, er resultatet stygg digital forvrengning. Jeg antar at trådstarter har hatt det litt travelt under "mastering" Endret 22. februar 2007 av BrunoStergodt Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Haha nei slutt å tull ... alle hører det.Men nok om det og mer feedback her! 8002766[/snapback] Hehe ja men du sa at man trenger mormors reiseradio for å høre det. Hvis det er så mye klipping er det vel strengt talt det man ikke trenger Edit: Så der derfor sa jeg "Eller ikke... " ... Ikke si det er jeg som surrer no grenseløst her ... Jaja, samma det Klipping eller ei, fortsett med tilbakemeldinger ja.... Endret 22. februar 2007 av morten_s Lenke til kommentar
MrDnl Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Det er nesten litt flaut at jeg har glemt dette forumet Jeg diskuterer nesten bare på freakforum. Men tusen hjertelig takk for konstruktiv kritikk! Dette trenger jeg, jeg har nesten gitt opp nå (har blitt mer php, mysql, html, skole osv i det siste). Men aller først må jeg si det at den første sangen dere hører har ikke jeg lagd! jeg sendte flp fila til en kar, i håp om at den skulle bli bedre. Om det er noen rutinerte proffe musikk folk her, vil jeg gjerne samarbeidet I hvertfall nå i starten, jeg vet jeg er dårlig justering på av samples (Jeg bruker fruity loops) Men, nå om ikke så lenge skal søsken barnet mitt (16) synge inn i et av sangene ( om ikke jeg lager en ny), og da tror jeg det blir enda vanskeligere å justere volum osv. Så om det er noen som har godt gehør + erfaring innen musikk, er jeg evig taknemmelig om jeg kan få hjelp (jeg sender eventuelt flp fila). Mvh Daniel edit: dere kan jo høre på et av mine siste prosjekter som er i gang! Ser her: www.thenordicdj.com/looking_for_Love.mp3 Her har jeg bare laget melodien + bass osv.. Endret 11. mars 2007 av MrDnl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå