nst Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har vært borti mye rart av hardware de siste årene.. Det jeg absolutt ikke kan anbefalle noen er Realtek sine produkter. Jeg kan ikke begripe at et seriøst selskap som Asus tar i bruk deres nettverkschipper. Realtek har feilet på alle områder; * Stabilitet(lykke til, nettet smeller av og på, pakketap uten grunn) * Drivere(De tilbyr drivere til mange Os'er, men alikevel er dette uferdige drivere) * Support? Svarer ikke på mail eller så får man svar på kinesisk Sikkert veldig mange av dere som ikke vet at sånt faenskap har på en eller annen måte lurt seg med inn i deres hardware, bla hovedkort og nettverkskort(under et annet navn). Stikk til fyllinga og finn et 3com 3c509 kort. Det mener jeg er absolutt noe av det beste som er laget, litt nostalgi her, men trossalt Sikkert mange der ute som sitter med nettverkskortet til RTL 8039chipsettet og som ikke klager, men det har vært vanvittig dritt med dette også. Intel, 3com og Cisco. De eneste som holder mål når det er snakk om nettverk. Sjekk ut cisco sitt vidunder linksys WRT54GL f.eks. Finnes ikke andre trådløse routere som er i nærheten engang. Må få lov til å oppsummere og lage en liten "svarteliste" Håper flere kan ha noen ting å komme med! 1. Realtek(Nettverk & lyd) 2. Belkin 3. Jensen 4. AsRock(underselskap av Asus) som produserer "hovedkort". PS! Jeg vet at intregrert betyr dritt, men alikevel så hadde jeg forventet litt mer av et nettverkskort. Lyden er byttet ut med X-fi(Creative:) og nå er nettverkskortet byttet ut med et Intel(PWLA8391GT). Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Helt enig, og vil gjerne legge til følgende på svartelista: - Xavi (fungerer så lenge man ikke skal benytte router-funksjonallitet i modemet. Så hvis de lager mer ræl enn xDSL-modem så er det altså modem jeg snakker om) - Promise (pga elendige drivere, fungerer fint med en del *ux distroer pga 3dje parts drivere) - ADI, tenker mer bestemt på "SoundMAX" serien lydkort/chips. Elendig driverstøtte. - D-Link pga rævva kvalitet på hardware, har ikke tall på hvor mange switcher og routere som har dødd for meg. Skal til deres forsvar sies at "kontor" seriene deres er mye mer solid, men likevel.... |2mmy| Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 En finner da mange bra AsRock kort... Har ikke opplevd problem med de. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Jeg har hatt fem eller seks nettverkskort med Realtek-chip, og har ikke hatt ett eneste problem (samt en lydchip). Hehe, ironisk nok, så er WRT54GL det eneste nettverksproduktet jeg har hatt problemer med Regner med det er snakk om produksjonsfeil, så den er nå levert inn til service. Endret 14. februar 2007 av Nichlas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå