Howard Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Nvidias salgstall for forrige kvartal viser en stor økning i både omsetning og resultat. Les mer Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Virker som Nvidia virkelig er på hogget for tiden. Men en helt annen ting. Nvidia har publisert resultatene for fjerde finanskvartal 2007 Ligger de et år forran oss andre? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Men en helt annen ting.Nvidia har publisert resultatene for fjerde finanskvartal 2007 Ligger de et år forran oss andre? 7941347[/snapback] Ja, det er litt merkelig, men det er faktisk slik det omtales når det gjelder regnskapsår ("fiscal year") og kvartaler: http://www.nvidia.com/object/IO_39784.html Lenke til kommentar
Avean Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Skal feires hardt ikveld Herlige nyheter. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hyggelig for nVIDIA, det. På grunn av deres harde satsing på GNU/Linux, BSD og Solaris er nVIDIA førstevalget når det kommer til skjermkort. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Har vi noen tabell som viser omsetning i forhold til produkter, altså hvor stor del av omsetningen som er skjermkort basert, brikkesett basert osv? Uansett imponerende resultater, og det er glederlig at nvidia er tilbake for full kraft i skjermkort delen. Husker perioder med hårføner kort og diverse, foresten er det vist ATI som har det kommende hårfønerene for tiden Endret 14. februar 2007 av guttorm Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 De hadde et kult hovekontor! Har bestilt mitt 8800GTX nå.. Jeg er med på å dra selskapet opp i skyene! Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nokre som har ein god teori om kvifor dei omsette for meir? Det er vel neppe pga av 8800GTX, det er vel ikkje der dei største summane ligg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nokre som har ein god teori om kvifor dei omsette for meir? Det er vel neppe pga av 8800GTX, det er vel ikkje der dei største summane ligg. 7946931[/snapback] http://www.nvidia.com/object/IO_39784.html les på siden. De tjener mer pr produkt, selger mer grafikkkort for bærbare osv. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Tror det er for at de er flinkere red Linuxdrivere og flinkere enn Ati å lage vifteløse skjermkort. Stå på. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Tror det er for at de er flinkere red Linuxdrivere og flinkere enn Ati å lage vifteløse skjermkort. Stå på. 7947572[/snapback] Det er ikke bare noe man må tro, de ER flinkere på linux-drivere enn ATI. Hadde et Radeon X800 Pro som jeg hadde problemer med i GNU/Linux. Byttet til GF6800GT, et kort som hadde tilsvarende ytelse som X800 Pro i Windows, men som var over dobbelt så raskt som X800 Pro i GNU/Linux. Dessuten, som sagt så mange ganger før, nVIDIA lager også drivere for FreeBSD og Solaris. Det gjør ikke ATI, så hvis man skal bruke FreeBSD eller Solaris 10 finnes det ingen alternativer utenom skjermkort fra nVIDIA. I Linux/UNIX-leiren er nVIDIA jevnt over svært populære grunnet deres driverstøtte. Dette er utvilsomt en av grunnene til at nVIDIA gjør det så bra. Kommer selv aldri til å kjøpe et ATI-kort igjen før jeg ser samme brede driverstøtte fra ATI som det nVIDIA i dag tilbyr, førsteklasses drivere for GNU/Linux, FreeBSD og Solaris 10. Edit: SLI-støtte (ordinær SLI og quad SLI) finnes også i GNU/Linux og Solaris-driverne. Crossfire-støtte fra ATI finnes kun i Windows-driverne. Endret 15. februar 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 kanskje litt drøyt å påsta att skjermkortene deres selger bedre fordi de har bedre støtte for linux. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) kanskje litt drøyt å påsta att skjermkortene deres selger bedre fordi de har bedre støtte for linux. 7947659[/snapback] Det er en av grunnene, ikke til å komme utenom. Gå på et hvilket som helst Linux/BSD/UNIX-forum og spør folk hva slags 3D-kort de bruker, så vil du få et ganske entydig svar: skjermkort fra nVIDIA. Hvorfor? De fungerer rett og slett best. Edit: Når det kommer nye skjermkort er også nVIDIA raske med å få ut støtte for de nye kortene i driverne. Dette gjelder både GNU/Linux, BSD og Solaris 10. Endret 15. februar 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det kan jeg slå fast i bordet er fakta! Har lenge hatt Geforce linux kombo og det fungerte smertefritt. Desverre sa vifta på mitt kjære gamle Ti stopp og den døde. Har aldri lagt mye penger i et grafikkort så jeg fant et 9600 pro kort på komplett. Var vesentlig vanskeligere å sette opp men det gikk til slutt. Ytelsen er bedre enn nvidia kortet jeg hadde, men så er det 2 år nyere også, så det skulle vel bare mangle Etter det jeg har lest er det kun siste året at ati faktisk har skjerpet seg på linux driver fronten, og mange stresser fortsatt med å få de til. Kanskje er jeg en av de heldige, hvem vet. Uansett fungerer de bra når de funker og det er en god ting. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Etter det jeg har lest er det kun siste året at ati faktisk har skjerpet seg på linux driver fronten, og mange stresser fortsatt med å få de til. Kanskje er jeg en av de heldige, hvem vet. Uansett fungerer de bra når de funker og det er en god ting. 7950714[/snapback] Joda, ATI har skjerpet seg på linux-fronten. Men de har fortsatt et stykke igjen, og er ikke på høyde med nVIDIA enda. Kanskje snart... Men i FreeBSD og Solaris har ATI ingenting å bidra med. Da må man vende seg mot nVIDIA. Man har ikke noe valg hvis man skal ha et ordentlig skjermkort til å fungere, med skikkelig kontroll over skjerminnstillinger, TV-ut osv. hvis man bruker FreeBSD eller Solaris 10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå