seidon Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei. Jeg har tenkt og kjøpe meg en ny cpu men jeg vet ikke helt hvilken. har ikke akurat så stort budsjett men det er på sån ca 1500kr. Jeg har kikket litt på Pentium D 3,4Ghz, men jeg bare lurte er det slik på pentium D at hvis det står 3.4Ghz på den så vil det si 3,4Ghz x2 siden den er tokjernet? Jeg har en Pentium 4 HT 3,06Ghz med 533Mhz fsb. Hva anbefaler dere? Hvis det ikke er 3,4Ghz x2 på Pentium D'en så venter jeg heller litt og kjøper C2D. Komplett har lagt ut en Quad Core Xeon til socket 775. Egner den seg til spill?? Det er jo egentligt en server cpu. Skal jeg heller kjøpe C2D 2.6Ghz?? Takk for svar:P Lenke til kommentar
peiper Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei. Jeg har tenkt og kjøpe meg en ny cpu men jeg vet ikke helt hvilken. har ikke akurat så stort budsjett men det er på sån ca 1500kr. Jeg har kikket litt på Pentium D 3,4Ghz, men jeg bare lurte er det slik på pentium D at hvis det står 3.4Ghz på den så vil det si 3,4Ghz x2 siden den er tokjernet? Jeg har en Pentium 4 HT 3,06Ghz med 533Mhz fsb. Hva anbefaler dere? Hvis det ikke er 3,4Ghz x2 på Pentium D'en så venter jeg heller litt og kjøper C2D. Komplett har lagt ut en Quad Core Xeon til socket 775. Egner den seg til spill?? Det er jo egentligt en server cpu. Skal jeg heller kjøpe C2D 2.6Ghz?? Takk for svar:P 7941247[/snapback] Pentium D er tokjerne CPU'er ja. Sjekk HK'et ditt. Finn ut produsent og modell. Se på hjemmesidene deres etter siste bios versjon. Der spesifiserer de som regel hvilke CPU'er som er kompatible. Ikke gi altfor mye for en slik CPU da. C2D er vesentlig mye bedre. Og det holder med tokjerne til spill. 4 kjerne har ikke så mange praktiske bruksområder enda. Videoredigering ol kan utnytte det. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 som sagt over - Pentium D er to kjerner på 3.4 Ghz i det eksemplet du nevner, men uansett, så slår selv den billigste C2D prosessoren den, så ville heller oppgradert til C2D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå