Gå til innhold

Jeg får støt hele tiden på jobb - hvorfor?


Anbefalte innlegg

Når jeg har vært på kontoret noen timer, blir jeg "ladet opp" og får støt når jeg tar i noe metall. Det begynner å bli rimelig irriterende, siden det er samme leksa omtrent hver dag :roll:

 

Kontoret og resten av bygget har teppe på gulvet, noe jeg kan tenke meg har en liten relevanse, men en annen person som jobber på samme kontor som meg, har aldri opplevd å få støt :hmm:

 

Noen som har peiling på hva som kan være årsaken, og hvordan jeg kan hindre det?

 

Er det evt noen triks jeg kan bruke for å "lade meg ut" uten det relativt ubehagelige støtet?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går du med samme sko hver dag? :p Kanskje det er noe mellom skoa og teppet? Eller hvis du sitter veldig urolig i stolen din og det lader deg opp. Kanskje du har annerledes musematte enn kolegaen din, og at den lader opp men ikke hans. Jeg vet ikke, for dette var ren gjetting.

Endret av Knut_
Lenke til kommentar
Noen som har peiling på hva som kan være årsaken, og hvordan jeg kan hindre det?

7943913[/snapback]

Ja, kjøp deg et anti-statisk armbånd mens du jobber? :)

Fåes hos de fleste IT-forretninger ;)

7944017[/snapback]

 

Upraktisk?

 

Rusle rusle rusle SNAP! AJ! Glemte det ?!?¤##%¤# armbåndet!!

 

Pluss, jeg er ikke sikker på om jeg *alltid* ville vært koplet til jord på en bygning. Tenk om jordkabelen ryker og en eller annen gjøk dumper ørti volt med en strømkilde klar til å backe opp trusselen, rett i jordkabelen?

 

Aj...

Lenke til kommentar

Ett lite tips.. Gå med nøkler eller en stålpenn e.l i lommen. Så, når du frykter å få støt, holder du bare ledende gjenstanden i hånden og bruker den til å berøre metall.

 

Du får fremdeles støt, men det vil fordeles utover hele hånden, og gi så godt som intet ubehag. Gjør det hver gang jeg låser opp og igjen bildøren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...