kosogvin Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) hei, jeg har en Yamaha TZR 04 mod og jeg ønsker å fjerne trim( jeg har bare fjernet plomba ). Hvordan vil mopeden gå da? Jeg ønsker å vite om den vil gå sykt tregt oppover bakker, akselererer sakte i forhold til andre scootere o.l. Noen som har erfaring med å fjerne trim på TZR eller andre mopeder? Jeg nærmere meg 18 og har vel egentlig ikke råd til bøter og utsettelse Endret 14. februar 2007 av kosogvin Lenke til kommentar
Jack_The_Bull Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Nå er det en del år siden jeg drev på med slikt, men erfaringen min er da den går dårligere generelt. Dessverre. JTB Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 GPRen min orginalt, maxer ut på 35 km/t opp en bratt bakke :!: Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Altså, du kan ikke fjerne noe på en uplombert sykkel, heller plombere den igjen. Vet ikke helt hvordan plomberingen(ene) er på TZR, men er sikkert noen som vet dette. Skal du kjøre originalt så kjøper du ikke girmoped, imo. Lenke til kommentar
johanseN-16 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Fjerne trim på en uplombert moped ! Derimot plombere den ned igjen, altså sperre eksos i å strømme fritt (Mer motstand ved plombering). Men kan jo dreve den om, til å akselerere bedre Er veldig leit i å kun gjøre i 45km/h Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Fjerne trim på en uplombert moped !Derimot plombere den ned igjen, altså sperre eksos i å strømme fritt (Mer motstand ved plombering). Men kan jo dreve den om, til å akselerere bedre Er veldig leit i å kun gjøre i 45km/h 8014015[/snapback] spess når det kommer en liten fisebakke som den knapt drar opp :!: Lenke til kommentar
jettski Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 hei, jeg har en Yamaha TZR 04 mod og jeg ønsker å fjerne trim( jeg har bare fjernet plomba ). Hvordan vil mopeden gå da? Jeg ønsker å vite om den vil gå sykt tregt oppover bakker, akselererer sakte i forhold til andre scootere o.l. Noen som har erfaring med å fjerne trim på TZR eller andre mopeder?Jeg nærmere meg 18 og har vel egentlig ikke råd til bøter og utsettelse 7941013[/snapback] an komme t å gå masse masse dårligare.. du må rekna me å bli flist i aksen å toppfarten av samtlige scootera... du må kje pblombera ann ner.. kjøp heller fult timsett:D Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 hei, jeg har en Yamaha TZR 04 mod og jeg ønsker å fjerne trim( jeg har bare fjernet plomba ). Hvordan vil mopeden gå da? Jeg ønsker å vite om den vil gå sykt tregt oppover bakker, akselererer sakte i forhold til andre scootere o.l. Noen som har erfaring med å fjerne trim på TZR eller andre mopeder?Jeg nærmere meg 18 og har vel egentlig ikke råd til bøter og utsettelse 7941013[/snapback] Du får vel ikke utsettelse på billappen om du blir tatt med trim? Kanskje hvis du kjører for fort, jeg er ikke sikker. Men bare trim gir deg IKKE utsettelse på billappen.. Lenke til kommentar
Henrik@@@ Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Sant som "pasienten" sier. Blir man tatt for trimming(evt på skolene der BT kommer med den beryktede 'tralla') får du 4200 i bot. Ikke noen utsettelse,ikke prikker på rullebladet eller noe,det er et forelegg som du må betale. Men blir du tatt i for fort kjøring blir det værre. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Skal du kjøre originalt så kjøper du ikke girmoped, imo. 8010660[/snapback] hmm...hvorfor mener du at man ikke skal kjøpe girmoped? det går jo fint det! Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Skal du kjøre originalt så kjøper du ikke girmoped, imo. 8010660[/snapback] hmm...hvorfor mener du at man ikke skal kjøpe girmoped? det går jo fint det! 8091866[/snapback] Fordi en girmoped som er original (dvs, rundt 45 km/t) har dårligere akselerasjon, vanligvis dårligere toppfart, og er _mye_ mer stress å kjøre (mtp. giring) i motsetning til en scooter. I tillegg er det vel litt flaut og bli flisa av en scooter? Er nok mer komfortabelt å kjøre med scooter også. Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Og det samme er patetiske originale girmopeder. Uansett hvordan du vrir og vender på det er du ikke tøff eller macho på girmoped hvis du tror det. Fly away. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Tenker meg at du har scooter, sider du forsvarer deg selv så sykt. Scooter er uuut Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Kjører NSR 125cc jeg, ha en fin kveld. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Tenker meg at du har scooter, sider du forsvarer deg selv så sykt.Scooter er uuut 8118932[/snapback] Yess, et skikkelig saklig innlegg! Til trådstarter: Var det du som fjernet plomben? Isåfall, går det vel an å bare sveise den til igjen ... eller? Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Vel, vanligvis må man jo slipe vekk plomben, så er nok ikke bare å sveise den på igjen. Min ble helt ødelagt når mekanikeren var ferdig med den. Evt. må man plombere svanen med en annen "metallbit", hvis du klarer det . Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det som er ulempen med å ta plomben på orginalanlegget, er at det er et herk å få ordnet en ny (svir i lommeboka) Så til neste gang bør du kjøpe effektanlegg, i stedet for å fucke med det orginale. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Det som er ulempen med å ta plomben på orginalanlegget, er at det er et herk å få ordnet en ny (svir i lommeboka) Så til neste gang bør du kjøpe effektanlegg, i stedet for å fucke med det orginale. 8128366[/snapback] Så du mener at det er lurere å kjøpe et eff.anlegg i tillegg til det orginale assa? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Det som er ulempen med å ta plomben på orginalanlegget, er at det er et herk å få ordnet en ny (svir i lommeboka) Så til neste gang bør du kjøpe effektanlegg, i stedet for å fucke med det orginale. 8128366[/snapback] Så du mener at det er lurere å kjøpe et eff.anlegg i tillegg til det orginale assa? 8141504[/snapback] Ja det er det , forde vist/når du blir stoppet av poletiet og må skru den orginal for å få tilbake skiltene vil du være glad for at orginal anlegget ligger der med plomber og da er det bare montere det , dra ned og få sykkel godkjent igjen og få skiltene isteden for å måtte ut med 3-4000 for nytt orginal anlegg med plomberinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå