Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped tilbake til orginal (fjerne trim)


kosogvin

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en Yamaha TZR 04 mod og jeg ønsker å fjerne trim( jeg har bare fjernet plomba ). Hvordan vil mopeden gå da? Jeg ønsker å vite om den vil gå sykt tregt oppover bakker, akselererer sakte i forhold til andre scootere o.l. Noen som har erfaring med å fjerne trim på TZR eller andre mopeder?

Jeg nærmere meg 18 og har vel egentlig ikke råd til bøter og utsettelse :cry:

Endret av kosogvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Fjerne trim på en uplombert moped :nei: !

Derimot plombere den ned igjen, altså sperre eksos i å strømme fritt (Mer motstand ved plombering).

Men kan jo dreve den om, til å akselerere bedre :p

Er veldig leit i å kun gjøre i 45km/h :cry:

8014015[/snapback]

 

spess når det kommer en liten fisebakke som den knapt drar opp :!:

Lenke til kommentar

:yes::thumbup::blush::)

hei, jeg har en Yamaha TZR 04 mod og jeg ønsker å fjerne trim( jeg har bare fjernet plomba ). Hvordan vil mopeden gå da? Jeg ønsker å vite om den vil gå sykt tregt oppover bakker, akselererer sakte i forhold til andre scootere o.l. Noen som har erfaring med å fjerne trim på TZR eller andre mopeder?

Jeg nærmere meg 18 og har vel egentlig ikke råd til bøter og utsettelse  :cry:

7941013[/snapback]

an komme t å gå masse masse dårligare.. du må rekna me å bli flist i aksen å toppfarten av samtlige scootera... du må kje pblombera ann ner.. kjøp heller fult timsett:D :love::ph34r::tease::w00t::whistle:

Lenke til kommentar
hei, jeg har en Yamaha TZR 04 mod og jeg ønsker å fjerne trim( jeg har bare fjernet plomba ). Hvordan vil mopeden gå da? Jeg ønsker å vite om den vil gå sykt tregt oppover bakker, akselererer sakte i forhold til andre scootere o.l. Noen som har erfaring med å fjerne trim på TZR eller andre mopeder?

Jeg nærmere meg 18 og har vel egentlig ikke råd til bøter og utsettelse  :cry:

7941013[/snapback]

 

Du får vel ikke utsettelse på billappen om du blir tatt med trim? Kanskje hvis du kjører for fort, jeg er ikke sikker. Men bare trim gir deg IKKE utsettelse på billappen..

Lenke til kommentar

Sant som "pasienten" sier.

 

Blir man tatt for trimming(evt på skolene der BT kommer med den beryktede 'tralla') får du 4200 i bot. Ikke noen utsettelse,ikke prikker på rullebladet eller noe,det er et forelegg som du må betale.

 

Men blir du tatt i for fort kjøring blir det værre.

Lenke til kommentar
Skal du kjøre originalt så kjøper du ikke girmoped, imo.

8010660[/snapback]

 

 

hmm...hvorfor mener du at man ikke skal kjøpe girmoped? det går jo fint det!

8091866[/snapback]

 

Fordi en girmoped som er original (dvs, rundt 45 km/t) har dårligere akselerasjon, vanligvis dårligere toppfart, og er _mye_ mer stress å kjøre (mtp. giring) i motsetning til en scooter. I tillegg er det vel litt flaut og bli flisa av en scooter? Er nok mer komfortabelt å kjøre med scooter også.

Lenke til kommentar
Tenker meg at du har scooter, sider du forsvarer deg selv så sykt.

Scooter er uuut

8118932[/snapback]

Yess, et skikkelig saklig innlegg!

 

 

Til trådstarter: Var det du som fjernet plomben?

Isåfall, går det vel an å bare sveise den til igjen ... eller?

Lenke til kommentar
Det som er ulempen med å ta plomben på orginalanlegget, er at det er et herk å få ordnet en ny (svir i lommeboka)

 

Så til neste gang bør du kjøpe effektanlegg, i stedet for å fucke med det orginale.

8128366[/snapback]

 

 

Så du mener at det er lurere å kjøpe et eff.anlegg i tillegg til det orginale assa? :hmm:

Lenke til kommentar
Det som er ulempen med å ta plomben på orginalanlegget, er at det er et herk å få ordnet en ny (svir i lommeboka)

 

Så til neste gang bør du kjøpe effektanlegg, i stedet for å fucke med det orginale.

8128366[/snapback]

 

 

Så du mener at det er lurere å kjøpe et eff.anlegg i tillegg til det orginale assa? :hmm:

8141504[/snapback]

 

Ja det er det , forde vist/når du blir stoppet av poletiet og må skru den orginal for å få tilbake skiltene vil du være glad for at orginal anlegget ligger der med plomber og da er det bare montere det , dra ned og få sykkel godkjent igjen og få skiltene

 

isteden for å måtte ut med 3-4000 for nytt orginal anlegg med plomberinger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...