Gå til innhold

Kjempeproblem på HP DV9271

TerraMan

Anbefalte innlegg

Mottok i går min nye HP DV9271EA fra XD.no (Takk for superrask levering!!).

Alt var bare fryd og gammen, helt til jeg bootet opp maskinen for første gang og startet første-gangs innstallasjonsprosedyren.

Det som nemlig skjedde vat at maskinen krasjet med blåskjerm under HP innstallasjonen, altså mens den drev og kopierte filer og satte opp all programvare på maskinen. Jeg måtte restarte maskinen, og det som nå skjer er at den forsøker å boote Windows Vista, men stopper med en beskjed om at Vista ikke er korrekt innstallert, venligst innstaller på nytt...

Jeg har jo da faktisk ingen Vista CD, og jeg har heller ingen recovery CD da jeg aldri kom så langt i prosessen at jeg fikk brent ut dette!

Det fungerer heller ikke å trykke F11 under oppstart for å starte recovery fra den skjulte partisjonen.

Så....jeg har forsøkt meg med forskjellige ting, uten noe hell.

Hjelpemidler jeg har til rådighet:

*Bootable WinXP Pro med license key

*Bootable Knoppix (linux)

*BartPE (Bootable"WinXP" som kjører fra CD uten noen form for innstallasjon)

*Vista Home Premium OEM license key som fulgte med maskinen.

*"fyfy" versjon av Windows Vista norsk DVD, uvisst hvilken utgave men tror det er Ultimate, som jeg har prøvd å reparere systemet med..det hjalp dessverre ikke.

Så....om noen har noen tips blir jeg utrolig glad, ellers må jeg returnere maskinen dessverre, noe jeg ikke har lyst til.

Endret av TerraMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du snakket med HP suport overhodet? dette er jo et spørsmål/løsning de bør kunne hjelpe deg glatt med.

7941521[/snapback]

Jada, har vært i kontakt med de.

De hadde egentlig bare 2 alternativer å foreslå...

1)Sende inn maskinen til forhandler for ombytte

2)Sende maskinen på service.

Jeg spurte om de kunne sende meg recovery discer, men det mente han ville ta så lang tid at det sikkert ikke var noe alternativ...

Lenke til kommentar
Har du snakket med HP suport overhodet? dette er jo et spørsmål/løsning de bør kunne hjelpe deg glatt med.

7941521[/snapback]

Jada, har vært i kontakt med de.

De hadde egentlig bare 2 alternativer å foreslå...

1)Sende inn maskinen til forhandler for ombytte

2)Sende maskinen på service.

Jeg spurte om de kunne sende meg recovery discer, men det mente han ville ta så lang tid at det sikkert ikke var noe alternativ...

7941563[/snapback]

Da hadde jeg fulgt rådet til HP for jeg tror ikke du får gjort noe med dette da det har blitt en avbryting av innstalasjonen av OS.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hei, utrolig trist dette var da. Jeg vil anbefale deg å kontakte butikken du kjøpte den i og HP umiddelbart for å få byttet den. Du kan ikke ha en maskin som er ustabil før du har begynt å bruke den. Bytt den!

Mottok i går min nye HP DV9271EA fra XD.no (Takk for superrask levering!!).

Alt var bare fryd og gammen, helt til jeg bootet opp maskinen for første gang og startet første-gangs innstallasjonsprosedyren.

Det som nemlig skjedde vat at maskinen krasjet med blåskjerm under HP innstallasjonen, altså mens den drev og kopierte filer og satte opp all programvare på maskinen. Jeg måtte restarte maskinen, og det som nå skjer er at den forsøker å boote Windows Vista, men stopper med en beskjed om at Vista ikke er korrekt innstallert, venligst innstaller på nytt...

Jeg har jo da faktisk ingen Vista CD, og jeg har heller ingen recovery CD da jeg aldri kom så langt i prosessen at jeg fikk brent ut dette!

Det fungerer heller ikke å trykke F11 under oppstart for å starte recovery fra den skjulte partisjonen.

Så....jeg har forsøkt meg med forskjellige ting, uten noe hell.

Hjelpemidler jeg har til rådighet:

*Bootable WinXP Pro med license key

*Bootable Knoppix (linux)

*BartPE (Bootable"WinXP" som kjører fra CD uten noen form for innstallasjon)

*Vista Home Premium OEM license key som fulgte med maskinen.

*"fyfy" versjon av Windows Vista norsk DVD, uvisst hvilken utgave men tror det er Ultimate, som jeg har prøvd å reparere systemet med..det hjalp dessverre ikke.

Så....om noen har noen tips blir jeg utrolig glad, ellers må jeg returnere maskinen dessverre, noe jeg ikke har lyst til.

7940748[/snapback]

Lenke til kommentar
Hei, utrolig trist dette var da. Jeg vil anbefale deg å kontakte butikken du kjøpte den i og HP umiddelbart for å få byttet den. Du kan ikke ha en maskin som er ustabil før du har begynt å bruke den. Bytt den!

7945510[/snapback]

Har søkt om returnummer hos forhandlerer nå, så da er det bare å vente på det samt smøre seg med ENDA mer tålmodighet :)

Det viktigste er uansett at den blir byttet til en ny og feilfri maskin som jeg kan stole på, er ikke særlig tillitsvekkende med blåskjerm etter 4-5min i påskrudd tilstand! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...