Andre1980 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hmmz... har nettopp installert Vista Home Premium, og synes den fungerer passe greit, men har et litt merkelig problem... Når jeg skal laste ned noe via fildeling så får jeg ikke surfet på sider lenger... det virker som om nedlastingen i bitcomet og utorrent går sin gang, men går jeg i IE eller Firefox så finner den ingen sider. Jeg må avslutte bitcomet, og også lukke alle IE og firefox-vinduer, samt restarte adsl-routeren før jeg igjen kan få surfe på nett. Har forsøkt å slå av brannmuren men det er akkurat det samme som skjer. Har forresten satt opp adsl-routeren som et modem så er jo ikke noe galt der... Noen som har vært borti det samme og som kan hjelpe? Endret 17. februar 2007 av godonnet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 bitcomet og azuerus, pleier og drepe nettet. bruk torrent og sett uploaden til noe lavere enn maks din upload, står den på for mye struper den linjen din. i vista må du også åpne manuelt portene som utrorrent bruker i routeren din. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 bitcomet og azuerus, pleier og drepe nettet. bruk torrent og sett uploaden til noe lavere enn maks din upload, står den på for mye struper den linjen din. i vista må du også åpne manuelt portene som utrorrent bruker i routeren din. 7941490[/snapback] Hmmm... er ikke det som er problemet... har prøvd flere forskjellige torrentprogrammer, og alle "ødelegger" forbindelsen min... også etter at jeg har lukket programmet. Må faktisk slå av og på adsl-modemet for å komme på nett igjen. Når det gjelder porter så har jeg satt ruteren i bridge-modus, så da skal vel alt være åpent... eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 bitcomet og azuerus, pleier og drepe nettet. bruk torrent og sett uploaden til noe lavere enn maks din upload, står den på for mye struper den linjen din. i vista må du også åpne manuelt portene som utrorrent bruker i routeren din. 7941490[/snapback] Hmmm... er ikke det som er problemet... har prøvd flere forskjellige torrentprogrammer, og alle "ødelegger" forbindelsen min... også etter at jeg har lukket programmet. Må faktisk slå av og på adsl-modemet for å komme på nett igjen. Når det gjelder porter så har jeg satt ruteren i bridge-modus, så da skal vel alt være åpent... eller? 7957223[/snapback] ikke nødvendigvis, på utorrent kan du teste om porten den bruker er åpen, under Options/speed Guide hvis den ikke er åpen må du gjøre det i routern.... men det med at den dreper linja er rart, utorrent skal ikke gjøre det, men du må sette limit på uploaden, ta 10 til 20kb/s under det linjen din kan... Lenke til kommentar
ragoon Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Opplever akkurat samme problemet. Har testet både uTorrent og BitTorrent. Når jeg åpner en torrent så mister jeg helt internett forbindelsen. Selv om både up og download i uTorrent står på 0.00. Må starte maskinen på nytt for å få tilbake internett.. Har vista home premium, og McAfee. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Opplever akkurat samme problemet. Har testet både uTorrent og BitTorrent. Når jeg åpner en torrent så mister jeg helt internett forbindelsen. Selv om både up og download i uTorrent står på 0.00. Må starte maskinen på nytt for å få tilbake internett..Har vista home premium, og McAfee. 7960879[/snapback] Løste problemet... men måtte ta en clean install av vista, så alt av programmer jeg hadde installert forsvant. Nå fungerer torrents ok... Var ikke langt i fra å nedgradere til XP igjen... Har søkt litt rundt på google, og det er en god del som har dette problemet, men virker ikke som om noen har funnet løsning på det. Stort sett så kommer det svar som at det fungerer fint hos andre. Lurer på om dette kun gjelder folk som har oppgradert fra XP til Vista... Oppgraderte du eller har du hatt clean install? Endret 17. februar 2007 av godonnet Lenke til kommentar
ragoon Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Opplever akkurat samme problemet. Har testet både uTorrent og BitTorrent. Når jeg åpner en torrent så mister jeg helt internett forbindelsen. Selv om både up og download i uTorrent står på 0.00. Må starte maskinen på nytt for å få tilbake internett..Har vista home premium, og McAfee. 7960879[/snapback] Løste problemet... men måtte ta en clean install av vista, så alt av programmer jeg hadde installert forsvant. Nå fungerer torrents ok... Var ikke langt i fra å nedgradere til XP igjen... Har søkt litt rundt på google, og det er en god del som har dette problemet, men virker ikke som om noen har funnet løsning på det. Stort sett så kommer det svar som at det fungerer fint hos andre. Lurer på om dette kun gjelder folk som har oppgradert fra XP til Vista... Oppgraderte du eller har du hatt clean install? 7962190[/snapback] Kjøpte en ny pc med vista fra dell, så regner med det er en clean install. Har engelsk versjon.. Fikk uTorrent til å fungere en stund i går, men i dag dukket samme problemet opp igjen. EDIT Fant endel tips her uten at det har hjelpt meg så mye: http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=20044 Endret 20. februar 2007 av ragoon Lenke til kommentar
ragoon Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Fann løsningen til slutt.. Var McAfee som lagde problemer, ikke Vista eller uTorrent. Var ikke nok å deaktivere brannmuren i McAfee, men måtte avinstallere hele driten. Installerte så avast antivirus etterpå. Nå funker uTorrent som en drøm Lenke til kommentar
Danielsan2000 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Tusind tak .. jeg har søgt som en vanvittig efter en løsning på problemet i de sidste 2 uger .. men havde aldrig troet at det var min antivirus. I dag installerede jeg så avast .. og voila ... det kører som en drøm. I fortjener et stort kram ... takker igen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå