Gå til innhold

DX10 AGP skjermkort?

Iceman_1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan hende at nVidia eller noen av partnerene kommer med 8600 serien eller lavere på AGP...

Ingenting er bestemt enda...

En av fordelene med G86 og G84 er at de er pin-kompatible med kortene i 7-serien

nVidia kommer ikke med nye high-end kort for AGP

Lenke til kommentar
Det kan hende at nVidia eller noen av partnerene kommer med 8600 serien eller lavere på AGP...

Ingenting er bestemt enda...

En av fordelene med G86 og G84 er at de er pin-kompatible med kortene i 7-serien

nVidia kommer ikke med nye high-end kort for AGP

7940509[/snapback]

Ikke utenkelig det nei.

Se heller ikke bort ifra at dx10 skjermkort kommer fra ati også, forstatt en stor andel brukere som sitter på pcer som venter på å bli oppgradert.

Lenke til kommentar
Ikke utenkelig det nei.

Se heller ikke bort ifra at dx10 skjermkort kommer fra ati også, forstatt en stor andel brukere som sitter på pcer som venter på å bli oppgradert.

7940550[/snapback]

Jeg vet ikke noe om ATi, men kan vel regne med at de følger opp hvis nVidia gjør det og omvendt... :yes:

Vet iallefall at nVidia fortsatt har planer om å produsere BR-02 brikken (PCIe<->AGP bru), og 7600GT AGP sitt PCB kan brukes på 8600GT også, mlig power suply må moddes litt.

Lenke til kommentar

tviler på det kommer, men er mulig det kommer et par, men ikke med noe spesiellt god ytelse, bare for å gi noen få DX10 alternativer til de som fortsatt har AGP. Men så prøver jo de også å få vekk AGP helt, så kan være at de ikke giddet ta seg bryet å komme med noe DX10 på agp.

Lenke til kommentar

nVidia virker motvillige til å støtte AGP, husk at det eneste offisielle brikken fra dem i det siste har vært 7800GS, originalmodellen med 16 pipelines. (Gainwards Bliss-serie er jo på Gainwards eget initiativ). Så det er kanskje opp til kortprodusentene.

ATI gav oss jo X1950 Pro som er en god del bedre enn 7800GS, så kanskje de forbarmer seg. Selv så er det fra nå av PCIe som gjelder, min gamle socket 478-rigg har tjent formålet sitt og skal snart "settes ut til å beite". ;)

Lenke til kommentar
nVidia virker motvillige til å støtte AGP, husk at det eneste offisielle brikken fra dem i det siste har vært 7800GS, originalmodellen med 16 pipelines.  (Gainwards Bliss-serie er jo på Gainwards eget initiativ).  Så det er kanskje opp til kortprodusentene.   

7945922[/snapback]

nVidia har sagt at de ikke kommer til å offisielt lansere 7900 eller andre high-end kort i AGP, men partnerene står fritt til å gjøre det...

Lenke til kommentar

Jepp, nå har ryktene om det jeg har hørt kommet og...

Ser ut som om det blir DX10 kort for AGP i april...

Nvidia plans DirectX 10 cards for AGP slot

G84 goes Geforce 8600xx AGP

The card is scheduled for April and this means that AGP upgrade market will get a DirectX 10 after all.

http://uk.theinquirer.net/?article=37790

Etter hva jeg har hørt så kommer nVidia til å kjøre ut 8600GS offisielt, og så blir det fritt for partnerene om de ønsker å lage 8600GT varianter.

Hørt at kortene er planlagt lansert rett etter påske...

Lenke til kommentar
Jusses, det var jo realt av nVidia.    Men kassa mi er ikke noe tess for et slikt kort, og jeg må få kasta ut denne gamle P4-riggen en gang for alle snart.

8003188[/snapback]

Ettersom Tomshardware testet AMD 2500+ til å være god nok til å dra X1950pro, så kan nok P4 3+ klare enda litt til, men det er nok helst for folk som ikke har 7600GT/X1950pro fra før. Tror ikke det har noen hensikt å bytte ut 7600GT eller bedre til fordel for de nye DX10 korta rent ytelsesmessig. Hvis man ikke bare MÅ ha DX10 da.

Lenke til kommentar

Det er klart man kan ta det godt igjen om man setter oppløsning til max med full antialiasing, om man har skjerm som passer til det forøvrig.

Men for å si det som det er, så har jeg lyst til å skru helt ny maskin, jeg har sittet på den samme CPUen i 3 år nå, så da er det jaggu på tide. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For min del håper jeg på et DX10 kort i AGP. Min nåværende maskin består av en [email protected] med et ATI 9800pro. Denne skal brukes som HTPC når jeg kjøper ny. Eneste er at jeg har tenkt å kjøpe et nytt skjermkort (vifteløst).

PS! tenger ikke nytt skjermkort pga VISTA for det skal jeg garantert ikke ha i min HTPC Grunnet DRM og sperring på 5.1 digital lyd utg. for via ø3.5-spdif. Ønsker et DX 10 som antagelig er bedre på 1080p avspilling??

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...