Gå til innhold

S3 Savage4 16MB TV-OUT funker ikke under Win2k

skol

Anbefalte innlegg

Hei,

en nabo av meg har S3 Savage4 16MB skjermkort i sin Compaq Presario 5700 modell 5726.

Skjermkortet har 3 utganger, VGA, TV-out (S-Video) og DVI. Bruker DVI-utgangen koblet til en 15" LCD-skjerm og TV-out koblet til TV via S-Video kabel.

Problemet er at etter at han oppgraderte fra Win98 (var lei av BSOD og 3-4 restarter per dag) til Win2k, så vil ikke skjermkortet sende ut signal på TV-out utgangen.

Under Win98 funket TV-out som det skulle, men etter å ha prøvd 5 forskjellige driver versjoner laget for Win2k/XP, så har TV-out utgangen tilgode å sende ut et eneste signal.

For hver gang en prøver å skifte fra LCD-skjerm til TV-out, kommer det opp en feilmelding: The settings can't be set in current desktop mode!

Har prøvd absolutt alt, forskjellig skjermoppløsning, fargedybde, refreshrate, utsignal (PAL, NTSC, Japan NTSC, Composite, S-Video)

Har til og med prøvd å starte opp PC'en koblet til bare TV-out utgangen til TV, monitor kontakten frakoblet, da skal det normalt sett bare komme signal ut til TV'en fra skjermkortets TV-out utgang.

Ikke et eneste signal var å se.

Normalt så er det slik at så lenge skjermkortet legger merke til at TV-out utgangen er koblet til TV, så sender den ut et skjermbilde bestående av brede vertikale striper i enten farger eller S/H, alt ettersom hvilket signal som blir sendt ut og hva TV'en støtter.

Er det noen som har fått et S3 Savage4 kort til å fungere med TV-out under Win2k i det hele tatt, finnes det drivere som faktisk gir TV-out under Win2k?

Det rare er at det funker som bare juling under Win98.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

takk for et hurtig svar.

Det var akkurat et slikt svar jeg forventet å få på problemet. Jeg skal videreformidle beskjeden og fortelle nabo'n om at han har to valg dersom han vil ha TV-ut, enten gå tilbake til Win98 og BSOD eller kjøp et nytt skjermkort

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...