Gå til innhold

Hvordan bruke photoshop filer i paint shop pro?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er du noen som vet hvordan jeg kan bruke Adobe Photoshop filer (.psd) i Paint Shop Pro?

 

Jeg ønsker å kunne redigere alle layersene jeg har lagd i Photoshop (+ tekst) i Paint Shop Pro.

 

Prøvde å åpne psd. filen i paint shop pro, men da kan jeg ikke redigere teksten (den er som et layer, men går ikke ann å redigere teksten).

 

Prøvde å save som .eps fra photoshop, men heller ingen hell..

 

Grunnen til dette er at jeg skal sende noen filer til et firma som ikke har Photoshop, men Paint Shop Pro...

 

 

Hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bump, noen som vet?

7947719[/snapback]

 

Jeg har ikke brukt PSP på lenge, men det som kan være problemer mellom programmene til tross for at PSP støtter filformatet PSD, er at det finnes funksjoner det ikke støtter. Når du har et redigertbart tekstlag, er dette vektorgrafikk som også er avhengig av korrekt font for at det fortsatt skal være redigerbart. Det kan (jeg sier kan ettersom jeg ikke vet nok om PSP) være årsaken her.

 

Dersom PSP ikke har gode prosedyrer for å erstatte mangelende fonter på systemet fila flyttes til, virker det veldig bra at laget rastreres. Alternativet som ville være aktuelt er at du får spørsmål om du vil erstatte fonten med en som ligner, eller om du vil rastrere laget. Det er det som skjer dersom man bytter psd-filer mellom ulike brukere hvis ikke alle har korrekt font innstallert. Med andre ord, kommer du akkurat like langt.

 

Det lureste du kan satse på, er etter min mening å gjøre jobben ferdig, sende avgårde en sammenslått kopi og få tilbakemeldinger på den inntil mottageren er fornøyd. Eventuelt droppe teksten og overlate hele tekstingen til dem.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...