robiwan Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg går å vurder å oppgradere ingeniør/bachelor utdannelsen min til master/siv.ing. Men jeg er i jobb og blitt litt avhenig av intektene. Hvordan kan jeg enklest mulig bli master. Tenker at jeg kan ta noen fag på fritiden, men hvilke fag er det som er obligatoriske for å gå bli master? Jeg har Matte3 fra før av, som man vistnok må ha for å begynne på master utdannelsen. Evt. kunne jeg tatt et år i utlandet men igjen, så er jeg som sagt blitt litt avhenig av inntektene... Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hvor er det du tenker å ta en master? Vanligvis kreves det jo at man skriver en masteroppgave på 1 eller 2 semester. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Kunne egentlig tenkt meg å ta masteren i Oslo på deltid. Eller i utlandet på fulltid. Det er vel flere krav en at man skriver en master oppgave, for å få titelen? Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Det vanlige opplegget for en master (på universitetene) er at man har 1 år med kurs og 1 år med oppgaveskriving. Noen opererer med 3 semester med kurs og 1 semester med oppgave, men dette varierer noe fra sted til sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå